صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

احتمال انتخاب سرمربی خارجی کاهش یافت

بازگشت به گزینه ایرانی


هر چند حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال پس از خداحافظی رسمی ریکاردو ساپینتو مدعی شد مذاکرات جدی با دو گزینه خارجی آغاز شده است اما حالا شنیده می‌شود شانس استخدام سرمربی خارجی به شکل محسوسی کاهش یافته و به احتمال بسیار زیاد سرمربی فصل آینده استقلال یک مربی ایرانی خواهد بود.
پیش از این قرار بود سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال برای مذاکره با دو گزینه پیشنهادی راهی امارات شود تا به صورت حضوری مذاکرات خود را با آنها انجام دهد اما بنا به توصیه‌های صورت گرفته وی از انجام این سفر منع شد تا مذاکره با گزینه‌های ایرانی از سر گرفته شود.
 هر چند فعلاً نام گزینه‌های داخلی استقلال برای مربیگری این تیم در رقابت‌های فصل آینده از سوی باشگاه به صورت رسمی اعلام نشده است اما شنیده‌ها حکایت از این دارد گزینه نخست باشگاه استقلال در میان مربیان ایرانی جواد نکونام است تا در صورت حصول توافق نهایی این مربی هدایت آبی‌پوشان در فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر را برعهده گیرد.
 گفته می‌شود اگر حجت کریمی بتواند رضایت نکونام را برای مربیگری استقلال در فصل آتی جلب کند، وی بلافاصله پس از جلسه مجمع عمومی باشگاه استقلال به صورت رسمی معرفی خواهد شد تا استقلال فعالیت خود را در فصل نقل و انتقالات آغاز کند.  اما اگر مذاکرات با نکونام به نتیجه نرسد آن وقت شانس سایر گزینه‌های ایرانی برای هدایت این تیم افزایش خواهد یافت و از میان سه گزینه دیگر یک نفر به عنوان سرمربی جدید فعالیت خود را با این باشگاه آغاز خواهد کرد.در میان گزینه‌های استقلال ربیعی، الهامی و منصوریان نیز به چشم می ‌خورد.
 به نظر می‌آید هواداران باشگاه استقلال در 72 ساعت پیش رو با سرمربی جدید ایرانی خود آشنا خواهند شد البته به شرط اینکه برنامه هیأت مدیره جدید استقلال تغییر نکند که احتمال تغییر در برنامه استخدام سرمربی جدید نزدیک به صفر است و اتفاق نظر برای استخدام سرمربی ایرانی میان تصمیم گیرندگان نهایی شده است.

جلسه سرنوشت‌ساز
مجمع عمومی باشگاه استقلال امروز یکشنبه برگزار خواهد شد که تا زمان برگزاری آن، به طور قطعی سرمربی جدید این تیم مشخص نمی‌شود و تغییر هیأت مدیره یا لغو مجمع در انتخاب سکان‌دار هدایت آبی‌ها نقش مهمی خواهد داشت.
وزارت ورزش و جوانان در تلاش است مجمع عمومی باشگاه استقلال را تا روز 31 خردادماه عقب بیندازد و اجازه ندهد این مجمع در روز یکشنبه به شکل رسمی انجام شود که در این صورت با لغو مجمع، مدیران فعلی باشگاه نیز سرمربی را انتخاب و اعلام می‌کنند تا زمان را هم از دست ندهند.
با توجه به اینکه هیأت مدیره فعلی باشگاه استقلال چهار عضو دارد، به طور قطعی در مجمع یک عضو به هیأت مدیره فعلی اضافه خواهد شد، اما نکته مهم تغییر احتمالی دو عضو فعلی است. بدون شک تغییر دو عضو هیأت مدیره فعلی باشگاه استقلال نقش مهمی در انتخاب سرمربی دارد و می‌تواند در تعیین جانشین ساپینتو نقش به‌سزایی داشته باشد، اما اگر مجمع برای دومین بار به تعویق بیفتد، حجت کریمی و مدیران کنونی باشگاه اقدام به اعلام نام گزینه مدنظرشان خواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی