صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

فینال زنان گرنداسلم فرانسه 2023

ایگا به دنبال سومین جام در رولان گاروس

امیررضا همایون
خبرنگار
رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه موسوم به رولان گاروس در بخش زنان به روز پایانی خودش رسیده است و پرونده مسابقات در این بخش با برگزاری رقابت نهایی بین ایگا اشویانتک از لهستان (زن شماره یک تنیس جهان) و کارولینا موکووا بسته خواهد شد.
نیمه نهایی بخش زنان رقابت‌ها روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد. آریانا سابالنکا زن شماره 2 تنیس جهان که از ابتدای سال 2023 عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشته و به امید کسب عنوان قهرمانی دومین گرنداسلم فصل به پاریس سفر کرده بود، به مصاف کارولینا موکووا رفت و در عین ناباوری و برخلاف پیش‌بینی‌ها مقابل این تنیسور شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند تا رویای تقابل سابالنکا و اشویانتک در فینال تنیس آزاد فرانسه محقق نشود. با عدم صعود سابالنکا به نیمه نهایی صدرنشینی ایگا در جدول رتبه‌بندی برترین تنیس‌بازان زن جهان تثبیت شد. این موضوع باعث می‌شود او امروز با آرامش خاطر بیشتری به مصاف تنیس‌باز اهل جمهوری چک برود.
کارولین موکووا تنیس‌باز شماره 43 زنان جهان، با پیروزی رویایی که مقابل آریانا سابالنکا بدست آورد برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود به بازی نهایی یکی از چهار گرنداسلم معتبر فصل رسیده است. کارولین به خاطر پیروزی‌ای که مقابل بانوی شماره 2 تنیس زنان جهان کسب کرد از انگیزه فوق‌العاده‌ای برای جدال با ایگا برخوردار است، چیزی که کار تنیس‌باز لهستانی برای کسب جام قهرمانی رولان گاروس 2023 را سخت می‌کند.
حداد مایا تنیسور برزیلی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف انس جابر تونسی رفت و با پیروزی در این مسابقه به جمع چهار تنیسور برتر صعود کرد. طبق شرایط جدول بانوی برزیلی در نیمه‌نهایی مقابل ایگا اشویانتک قرار گرفت، مسابقه‌ای مطابق انتظار با شکست تنیسور اهل برزیل و صعود ایگا به فینال رقابت‌ها به پایان رسید. البته باید گفت عملکردی که حداد مایا در دومین گرنداسلم فصل از خودش به نمایش گذاشت فراتر از انتظار بود و باید در ادامه فصل منتظر درخشش بیشتر او در تورنمنت‌های مختلف باشیم.
اشویانتک سومین حضورش در فینال رولان گاروس طی چهار سال اخیر را تجربه می‌کند و مصمم به کسب سومین قهرمانی‌اش در دومین گرنداسلم فصل و معتبرترین رقابت فصل خاک است.
جستجو
آرشیو تاریخی