صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

رؤیای فلورنتینو در مقابل خواسته کارلتو

هری کین همین حالا یا امباپه 2024؟

ایمان گودرزی
خبرنگار
با جدایی کریم بنزما از رئال مادرید حالا سران باشگاه روز و شب در فکر جایگزین شماره 9 اسطوره‌ای خود هستند. کارلو آنچلوتی خواستار جذب هری کین است اما سیگنال‌هایی که از پاریس به مادرید رسیده فلورنتینو پرز را در فکر فرو برده که یک سال دیگر برای به خدمت گرفتن امباپه صبر کند.
رئال مادرید از پنجشنبه گذشته به طور خستگی‌ناپذیری برای برنامه‌ریزی فصل آینده تلاش می‌کند. بعد از جلسه‌ای که فلورنتینو پرز، خوزه آنخل سانچز و کارلو آنچلوتی در والدبباس داشتند خروج بازیکنانی مانند اسنسیو، ماریانو و هازارد قطعی شد و کارهای انتقال بلینگهام را سرعت بخشیدند، یک نکته که همه با آن موافق بودند به خدمت گرفتن یک مهاجم تمام عیار برای جایگزینی کریم بنزما برای فصل پیش رو بود. اصلی‌ترین گزینه باشگاه هری کین انگلیسی بود که پرز بخوبی می‌دانست این بازیکن هم قیمت بالایی دارد و هم مذاکره کردن با دنیل لوی مدیرعامل تاتنهام کار راحتی نیست. البته تردید باشگاه در روزهای اخیر به خاطر به میان آمدن یک اسم آشنا بود؛ کیلیان امباپه.
همانطور که رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند، فلورنتینو هنوز هم عاشق ایده آوردن کیلیان امباپه به رئال مادرید است و این اتفاق در سال 2024 قوی‌تر از همیشه خواهد بود. بیدار شدن میل دوباره فلورنتینو پرز فقط یک دلیل داشت آن هم دریافت سیگنال‌هایی از سمت این بازیکن برای عدم فعال‌سازی بند تمدید قراردادش تا سال 2025 بود. حالا امباپه تمایل خود را برای آزاد شدن در 2024 به مادرید نشان داده و این همان سناریویی است که به خدمت گرفتن هری کین را زیر سؤال برده است.
 
عملیات کین، پاداش انتقال امباپه
تردیدهای باشگاه برای جذب کین دو دلیل بزرگ دارد؛ یکی گران بودن این بازیکن و دومی سن انگلیسی که در 28 جولای وارد 30 سالگی خودش خواهد شد.
هری کین در خوش بینانه‌ترین حالت 100 میلیون هزینه انتقال و سالانه دستمزدی حدود 20 میلیون یورو ناخالص خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کنیم که دنیل لوی آن سوی میز مذاکره خواهد نشست.
فردی که قبلاً سر انتقال مودریچ و گرت بیل سران مادرید را بسیار اذیت کرده است و با وجود اینکه این باشگاه به پول نیاز دارد، بدون شک تا آخرین لحظه برای فشردن جیب سفیدپوشان تلاش خواهد کرد، آن هم برای بازیکنی که سال 2024 قراردادش به اتمام می‌رسد.
تمام این عوامل باعث شده که فلورنتینو به این فکر کند که 6 ماه دیگر بدون مهاجم تاپ ادامه دهد و بعد از آزاد شدن امباپه او را با پیشنهاد پاداش هنگفت به مادرید بیاورد. با این حال، این بلاتکلیفی بیش از حد منطقی، آنچلوتی را به دردسر انداخته است. موضع ایتالیایی این است که او همین حالا به هری کین نیاز دارد، از آنجایی که قرارداد کارلتو نیز در 2024 با تیم به پایان می‌رسد بخوبی می‌داند که عدم موفقیت تیم در فصل پیش رو به‌نام او نوشته خواهد شد.
به همین دلیل است که ایتالیایی به‌دنبال هری کین است و ترجیح می‌دهد این فصل را با بازیکنی که در حد و اندازه‌های جایگزینی کریم بنزما است ادامه دهد و روی یک فصل بدون گلزن قمار نکند.
بدون شک در صورتی که فلورنتینو رؤیایش را دنبال کند، باعث ناراحتی کارلتو خواهد شد. خوسلو به‌عنوان جایگزینی برای ماریانو به تیم خواهد آمد و گزینه قرار دادن رودریگو به‌عنوان یک 9 بدون شک تصمیمی اشتباه خواهد بود، فوتبالیست برزیلی نیز از این ایده حمایت نمی‌کند. او در آخرین بازی لیگ که در رأس خط حمله قرار داشت پیام واضحی داد: «پست 9 جایگاهی است که من در بین پست‌های تهاجمی کمتر دوست دارم» هنوز زمان زیادی تا پایان نقل و انتقالات تابستان باقی مانده اما مواضع مشخص است؛ آنچلوتی همین حالا هری کین را می‌خواهد و باشگاه با بررسی تمام شرایط نیم نگاهی به کودتای 2024 دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی