دو بازی مهم والیبال در لیگ ملت‌ها در کمتر از 24 ساعت

محکوم به برد

تیم ملی والیبال در دومین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال، دومین باخت خود را هم برابر لهستان تجربه کرد. باختی متفاوت با شکست سنگین برابر ژاپن در گام اول که حتی یک امتیاز هم برای ایران به همراه داشت. حالا نوبت به دو بازی ساده‌تر ایران در هفته اول رسیده. چین و اسلوونی دو تیم دیگری هستند که باید برابر ایران قرار بگیرند و این بار نوبت ایران است که اولین بردش را دشت کرده و تلاش کند از این هفته دست خالی بیرون نیاید.
 
حریف مناسب!
شاگردان عطایی پس از نمایش عجیب و ضعیفی که در بازی برابر ژاپن داشتند، در بازی دوم با لهستان عملکرد بسیار بهتری داشتند. قرار گرفتن در شرایط بازی و کمتر شدن استرس بازیکنان از یک طرف و قرار گرفتن در مقابل یک حریف بهتر، دلایل عملکرد بهتر تیم ایران در بازی دوم بود.
شیوه بازی لهستانی‌ها سال‌هاست که بیشتر به سبک بازی ایران می‌خورد و دلیل نزدیکی اغلب رقابت‌های دو تیم هم همین است. عاملی که در بازی روز پنجشنبه هم دلیل اصلی بازی بهتر تیم ایران و برتری آنها در دو ست اول بود. ترکیب جوان و متحول شدن لهستان در ست‌های اول و دوم، نه تجربه تیم ژاپن را داشت و نه آن توپگیری عجیب و غریب را دارا بود. به طور کلی هم به شکلی والیبال بازی می‌کرد که تیم ایران به آن نیاز داشت.
البته که در ادامه بازی، با به میدان آمدن بازیکنان باتجربه‌تر لهستان و تغییرات تاکتیکی، تیم ایران دیگر نتوانست به بازی دو ست اول خود ادامه دهد. در نهایت هم این لهستان بود که با داشتن یک عملکرد با تجربه‌تر و بهتر، به بازی برگشت و دومین باخت را به تیم ایران تحمیل کرد.
 
نیاز مبرم به پیروزی
 یکی از موضوعاتی که در ادوار گذشته لیگ ملت‌ها مورد انتقاد بود، روحیه نتیجه‌گرایی در تیم و به آب و آتش زدن برای کسب پیروزی در این مسابقات بود. عاملی که گاهی آنقدر فشار روی بازیکنان را بالا می‌برد که پس از لیگ ملت‌ها شاهد زنده شدن آسیب‌های کهنه یا مصدومیت‌های شدیدی می‌شدیم که در تورنمنت‌های مهم‌تر گریبان تیم را می‌گرفت.
حالا اما اولین دوره این رقابت‌هاست که به معنای واقعی کلمه نتیجه در آن اهمیت دارد. لیگ ملت‌ها برای اولین بار در رده‌بندی نهایی تیم در مسیر کسب سهمیه المپیک تأثیرگذار خواهد بود. در همین راستا تیم ایران به کسب حداقل سه یا حداقل دو پیروزی در هر هفته نیاز دارد تا بتواند ضمن صعود به دور دوم، در رده‌بندی نهایی نیز شرایط قابل قبولی داشته باشد. به این ترتیب تیم ایران پس از متحمل شدن دو باخت در دو بازی اول خود، حالا دو رقابت ساده‌تر پیش رو دارد که محکوم به کسب پیروزی در آنهاست. چین و اسلوونی، دو حریفی هستند که تیم ایران امروز و فردا باید به مصاف آنها برود. دو حریفی که قطعاً رقبای آسان‌تری برای ایران به حساب می‌آیند و شاگردان عطایی نیاز مبرمی به کسب پیروزی برابر آنها دارند.
 
ایران – چین ساعت 10:10 امروز
تیم ایران در شرایطی صبح امروز به مصاف چین می‌رود که دیگر حریف آسیایی‌اش در هفته اول، سه بازی خود را پشت سر گذاشته و یک برد و دو باخت را در کارنامه دارد. چین در روز اول و بازی اول لیگ ملت‌های امسال، با حساب 3 بر 2 از سد بلغارستان گذشت اما در دو بازی بعدی با نتایج 3 بر صفر و 3 بر یک به صربستان و فرانسه باخت. بازی امروز رقابت پایانی چینی‌ها در هفته اول به حساب می‌آید.

آخرین بازی هفته اول؛ 7 صبح فردا
آخرین رقابت ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها نیز صبح فردا برگزار می‌شود. به این ترتیب تیم ایران بازی پایانی خود در این هفته را در فاصله زمانی کمتر از 24 ساعت برگزار خواهد کرد. فاصله اندکی که با در نظر گرفتن زمان برگزاری بازی با چین، به کمتر از 20 ساعت می‌رسد و دیگر هیچ زمانی برای تمرین و شاید هم ریکاوری باقی نمی‌گذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی