کشمکش بین هیأت مدیره و خصوصی‌سازی ادامه دارد

لغو احتمالی جلسه فردای مجمع پرسپولیس؟!

اینطور که به نظر می‌رسد مجمع رسمی باشگاه پرسپولیس باز هم لغو خواهد شد چرا که ظاهراً کشمکش بین اعضای هیأت مدیره این باشگاه با سازمان خصوصی‌سازی ادامه دارد. هیأت مدیره پرسپولیس می‌گوید وزارت ورزش را به عنوان نهاد بالادستی خود قبول دارد و اگر از این وزارتخانه دعوتنامه‌ای برای برگزاری مجمع دریافت نکند در جلسه حضور نخواهد یافت.
روز گذشته حسین شهریاری، عضو هیأت‌ مدیره پرسپولیس که با تصمیم حمید سجادی به این جایگاه رسیده، در گفت‌وگوی تلویزیونی خود پیرامون مجمع روز یکشنبه (فردا) عنوان کرد: انتخاب اعضای هیأت‌ مدیره فرایند دارد و تغییر اعضا به این شکل خوب نیست. اگر بخواهند اعضای هیأت‌ مدیره تغییر کند، باید جایی را تغییر بدهند که آسیب دارد.
او با دفاع از عملکرد هیأت‌ مدیره پرسپولیس گفت: مجموعه مدیریت پرسپولیس در یک سال اخیر عملکرد خوبی داشته و نتیجه آن را بدون حواشی گرفتند و به گفته مدیران خصوصی‌سازی، عملکرد خوبی داشتند. وقتی یک مجموعه چنین عملکردی دارد، تغییر نباید انجام شود و باید در حد یارگیری در تیم باشد.
وی افزود: اما در استقلال، من اطلاعات دقیقی ندارم و نمی‌دانم حرفه اعضای هیأت‌ مدیره آنها چیست. به نظرم تغییر کار وزارت ورزش است، خصوصی‌سازی هم کارهای خوبی انجام داده و وظایفش در بحث واگذاری است که باید شفاف برای سهامداران نشان بدهد. اما اینکه دنبال تعیین اعضای هیأت‌ مدیره هستند، قانونی نیست. الان خیلی شرکت‌ها در بورس هستند و اینطور باید شبانه‌روزی اعضای هیأت‌ مدیره تعیین کند.
شهریاری در مورد اشتغال اعضای هیأت‌ مدیره گفت: طبیعی است که اعضا شغل دیگری داشته باشند و نمی‌توانند منتظر حق‌الجلسه پرسپولیس باشند. اگر قرار باشد یک نفر هیچ‌ کاره باشد و بیاید عضو هیأت‌ مدیره شود که نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.
عضو هیأت‌ مدیره پرسپولیس ادامه داد: اگر می‌خواهند عضو جدید بیاورند، احتمالاً قصد یارگیری دارند و مثلاً می‌گویند دوستان‌مان را بیاوریم تا هماهنگ باشند اما این منطقی نیست. اینطور انتخاب‌ها یارگیری است و نباید اینطور شود.
او در پایان گفت: قانون تجارت می‌گوید اعضای هیأت‌ مدیره باید دو سال باشد اما در پرسپولیس اینطور نیست. نمی‌شود قانون تجارت را زیر پا بگذاریم. من احساس می‌کنم هدف تعیین هیأت‌ مدیره نیست و این است که فضا را خودمانی کنیم. در آخر هر چیزی بشود، وزارت ورزش پاسخگو است و بنابراین وزیر ورزش باید انتخاب کند.
وی در خصوص مجمع یکشنبه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مجمع بگذاریم، رئیس مجمع باید دعوتنامه بدهد که من نگرفته‌ام، اگر رئیس مجمع ندهد، رئیس هیأت‌ مدیره باید بدهد، آن هم من به کسی دعوتنامه ندادم.
در واقع اگر امروز دعوتنامه جدیدی برای اعضای فعلی هیأت مدیره پرسپولیس فرستاده نشود یا اینکه به نحوی مشکلات موجود برطرف نشود احتمالاً درویش و چهار عضو هیأت مدیره به مجمع نخواهند رفت و اینطوری یا مجمع اصلاً برگزار نخواهد شد یا باز هم خبری از تغییرات نخواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی