صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر و مصاحبه

شکاری: با هیچ باشگاهی مذاکره نکردم
در روزهای اخیر اخباری در خصوص انتقال رضا شکاری به یکی از تیم‌های لیگ برتری منتشر شد. شکاری که فصل نسبتاً خوبی در گل‌گهر پشت سر گذاشته، تحت قرارداد فیروزه‌ای‌پوشان کویر سیرجان است.
بنابراین این بازیکن در صورت تمایل به جدایی باید مبلغ رضایتنامه خود را پرداخت کند. این بازیکن با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود انتقالش به باشگاه دیگر را تکذیب کرد و نوشت: «هیچ مذاکره‌ای با هیچ باشگاه دیگری نداشتم و تحت قرارداد گل‌گهر سیرجان هستم.»
البته بعضی معتقدند مبلغ بالای رضایتنامه این بازیکن جذب وی را برای بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری سخت کرده است.
 

بازدید تراکتوری‌ها از کمپ‌های ترکیه
پیرو درخواست پاکو خمس برای برگزاری اردوی آماده‌سازی پیش فصل در کشور ترکیه، نمایندگان باشگاه پس از بررسی کمپ‌های این کشور، 11 کمپ را برای بازدید انتخاب کردند که در این راستا محمد نصرتی، مربی تیم به همراه یکی از مدیران باشگاه طی روزهای گذشته، از این کمپ‌ها در شهرهای مختلف ترکیه بازدید کرده و امکانات و شرایط هر کدام را بررسی کردند.
براساس نظر خمس، آب و هوای مطلوب، چمن باکیفیت، وجود سالن بدنسازی مجهز و استادیوم برای برگزاری بازی‌های دوستانه، کیفیت هتل محل اقامت و... از جمله معیارهای مدنظر برای انتخاب محل اردوی آماده‌سازی پیش فصل است. همچنین توافق‌های اولیه برای برگزاری سه الی چهار بازی تدارکاتی انجام گرفت. باتوجه به برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم‌های مختلف از جمله تیم‌های عربی و ترکیه‌ای در کمپ‌های مذکور، دست سرمربی تیم برای انتخاب رقبای تدارکاتی کاملاً باز است.
پس از بررسی دقیق شرایط کمپ‌های مدنظر، محل اردوی آماده‌سازی پیش فصل تیم انتخاب خواهد شد.
 
 
ادامه ممنوعیت بازیکن خارجی در لیگ آزادگان
دستورالعمل نقل و انتقالاتی جدید لیگ یک در حالی ابلاغ شد که باشگاه‌ها امیدوار بودند ممنوعیت خرید بازیکن خارجی برداشته شود، اما این اتفاق رخ نداد.
در بند ۲۳ آیین‌نامه جدید آمده است: حضور بازیکن خارجی برای لیگ‌های یک، دسته دوم و دسته سوم ممنوع می‌باشد. این در شرایطی است که سازمان لیگ قانون افزایش تعداد بازیکن خارجی را برای لیگ برتر تصویب و اجرا کرده، اما همچنان در لیگ یک با هدف حمایت از بازیکن داخلی، این محدودیت عجیب ادامه دارد. سازمان لیگ از اواسط دهه ۱۳۹۰ قانون ممنوعیت خرید بازیکن خارجی را در لیگ یک آغاز کرده و این در حالی است که پیش‌تر باشگاه‌ها امکان استفاده از بازیکنان خارجی را داشتند.
لازم به ذکر است مربیان خارجی همچنان امکان حضور در لیگ یک را دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی