صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

هادی محمدی: ما قهرمانی را از سپاهان نگرفتیم

خمس زودتر می‌آمد می‌توانستیم قهرمان شویم

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
هادی محمدی مدافع تراکتور تبریز فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشت. او یکی از بهترین‌های تراکتور بود که هم در تیم بردیف و هم در تیم خمس، یکی از مهره‌های ثابت بود که به تیم کمک زیادی کرد. محمدی که از رفتن قربان بردیف ناراحت بود، فکر می‌کند اگر خمس زودتر به تراکتور می‌آمد، می‌توانستند قهرمان شوند. مدافع باتجربه تراکتور در رابطه با فصلی که گذشت و شرایطی که داشتند، صحبت می‌کند.

فصل متفاوتی را پشت سر گذاشتید. با قربان بردیف کار را شروع کردید اما نتایج آنطور که باید و شاید نبود و بعد از رفتن این مربی، پاکو خمس آمد و تیم را متحول کرد. طوری که حریف سرسختی برای همه تیم‌ها شده بودید و بردهای خیلی خوبی به دست آوردید...
بله، البته ما فصل را خوب شروع کردیم اما می‌توانستیم بهتر از این هم باشیم که یکسری امتیازات از دست دادیم. همین هم باعث شد از کورس عقب بمانیم. به تیم‌هایی امتیاز دادیم که نباید می‌دادیم. البته در مقابل از تیم‌های قوی امتیاز گرفتیم. در کل سیستم بردیف و خمس با هم فرق داشت. بردیف تدافعی کار می‌کرد اما خمس تهاجمی. اگر از همان اول با سیستم خمس بازی می‌کردیم شرایط خیلی فرق می‌کرد.
یعنی می‌توانستید قهرمان شوید؟
قطعاً. می‌توانستیم جزو ۳ تیم باشیم. نه اینکه بردیف خوب نبود اما سبک بازی او تدافعی بود و خمس هجومی کار کرد که امتیازات بهتری به دست آوردیم. در کل هر ۲ مربی جزو بهترین مربیانی بودند که در ایران حضور داشتند. پس نمی‌شود گفت چون بردیف تدافعی بازی می‌کرد مربی خوبی نیست. او چندین سال در روسیه مربیگری کرده بود و خمس هم واقعاً مربی خوب و شناخته‌ شده‌ای است که واقعاً کار کردن با آنها لذتبخش است.
اینکه بردیف به طور ناگهانی از تراکتور جدا شد، به تیم ضربه نزد؟
وقتی که بردیف رفت، خیلی ناراحت شدم. تیم تازه شکل گرفته بود و شرایط خوب بود. ما بعد از ۲ سال سختی که داشتیم، همه چیز برای‌مان خوب شده بود اما در اردوی ترکیه گفت باید برود و رفت. همه چیز ناگهانی شد.
این کار حتماً به تیم ضربه زد...
فوتبال است دیگر. ما به خوبی می‌دانیم هر کسی می‌آید یک روز می‌رود. باز هم می‌گویم من خیلی ناراحت شدم که رفت.
جدایی ناگهانی کاوه رضایی در نیم فصل هم اتفاق عجیبی بود.
کاوه فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است که من از تیم ملی جوانان تا الان با او دوست هستم. کاوه هم به لحاظ شخصیتی و هم فوتبالی یکی از بهترین‌هاست که خیلی می‌توانست به تیم کمک کند. اگر می‌ماند واقعاً کمک بزرگی بود اما یکسری مشکلات با باشگاه ما و باشگاه قبلی داشت که چنین شرایطی را به وجود آورد. ای کاش کاوه هم پارسال و هم امسال می‌بود. باز هم می‌گویم او یکی از بهترین‌هاست و از خیلی مهاجمانی که می‌آیند پول گزاف می‌گیرند و خروجی ندارند، بهتر است. من نمی‌دانم چه دلیلی دارد که بازیکنان خارجی بی‌کیفیت می‌گیرند و پول هنگفت می‌دهند و می‌روند. در کل کاوه رضایی یکی از بهترین و باشخصیت‌ترین مهاجمان است که می‌تواند کمک زیادی به تیمش و فوتبال ایران کند.
از عملکرد خودت در فصلی که گذشت راضی بودی؟
بله، من شرایط خوبی داشتم و از ۳۰ بازی ۲۶ بازی در زمین بودم. ۲ بازی را به دلیل مصدومیت و ۲ بازی هم به خاطر محرومیت از دست دادم. در کل سال خوبی برای من بود. آخرش خراب شد. چون در بازی با استقلال، کرونا گرفتم و نتوانستم بازی کنم.
مگر هنوز کرونا هست؟!
بله، من ۱۰ روز شرایط بدی داشتم و به گونه‌ای زمینگیر شده بودم. اول فکر می‌کردم سرما خورده‌ام اما بعد متوجه شدم کرونا است. به همین دلیل بازی با استقلال را از دست دادم. شرایط تیم خیلی خوب بود و سهمیه گرفتیم. البته دیر استارت زدیم و جمع شدیم اما بازی آخر همه چیز را خراب کرد. با اینکه حضور نداشتم اما خیلی ناراحت شدم.
چرا در آن بازی اینقدر گل خوردید؟
هم من نبودم و هم چند بازیکن دیگر. سیستم و ترکیب کلاً عوض شد و ناهماهنگی وجود داشت چون بعضی از بازیکنان هم در پست تخصصی خود بازی نکردند. کلاً شیرازه تیم از هم پاشید و این اتفاق باعث شد همه عملکرد خوب‌مان را از دست بدهیم.
با تراکتور همچنان قرارداد داری؟
بله، قرارداد دارم. بستگی به توافق دارد. هم می‌توانم جدا شوم و هم بمانم. هنوز تصمیم نگرفتم اما تلاش می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرم.

ZOOM

هواداران پرشور در این فصل هم حمایت بی‌نظیری از تیم داشتند.
بله، قطعاً نشان دادند پرشورترین هستند. این مسأله به حرف نیست و در عمل ثابت کردند. آن هم با حضور در ورزشگاه و حمایت‌های بی‌نظیرشان. من در بازی با مس رفسنجان، گل به خودی زدم اما یک واکنش بد، یک پیام بد و یک حرف بد نشنیدم. در همان شرایط هم از من حمایت کردند. در این 6-5 سالی که در تراکتور بودم هواداران همیشه حمایت کردند که از آنها تشکر می‌کنم و می‌خواهم باز هم از تیم حمایت کنند و با یک باخت تیم را تخریب نکنند.
برخی معتقدند تراکتور قهرمانی را از سپاهان گرفت.
نمی‌شود گفت تراکتور قهرمانی را گرفت چون ما جلوی همه تیم‌ها همه توان را می‌گذاشتیم اما بازی با سپاهان یک بازی بزرگ و ال‌کلاسیکو بود که ۲ تیم بزرگ با ۲ سرمربی بزرگ مقابل هم قرار می‌گرفتند و حساسیت زیادی داشت. با توجه به اینکه هواداران زیادی هم به ورزشگاه آمدند و پر شده بود، وقتی ما چنین شرایطی را دیدیم، بیشتر از چیزی که داشتیم را گذاشتم و توانستیم ببریم. سپاهان یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران است. من در اصفهان بودم و می‌دانم سپاهان به لحاظ مدیریت و امکانات یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران است. سپاهانی‌ها خودشان مثل ما که چند بازی نباید امتیاز از دست می‌دادند اما این اتفاق افتاد. ما هم چنین شرایطی داشتیم اما در بازی مهمی که هواداران زیادی به ورزشگاه آمده بودند اشتباه کردند و آن هم بازی با ملوان بود. من فکر می‌کنم سپاهان در بازی با ملوان قهرمانی را از دست داد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی