صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خبر

کاوه رضایی؛‌ از اینجا رانده، از آنجا مانده
درخشش‌های متوالی در ذوب‌آهن و استقلال باعث شد پای او به اروپا باز شود و این مهاجم در سال ۲۰۱۷ راهی بلژیک شود. کاوه رضایی در شارلروا هم درخشید تا قهرمان بلژیک یعنی کلوب بروخه حاضر شود با ۵ میلیون یورو، مهاجم ایرانی شارلروا را جذب کند و گران‌ترین انتقال وقت «ژوپیلر لیگ» را رقم بزند.
البته این انتقال برای رضایی خوش‌یمن نبود و دوران افت مهاجم تیم ملی از همان فصل آغاز شد.
او دوباره قرضی به شارلروا برگشت اما نتوانست مانند قبل باشد و انتقال به یک تیم درجه ۲ بلژیکی به اسم اودهورلی لوون اولین تصمیم اشتباه رضایی بود. اودهورلی لوون هم نتوانست رضایی را از آن باتلاقی که گیر افتاده نجات دهد و کاوه تصمیم به بازگشت به ایران بعد از ۵ سال گرفت. رضایی به استقلال بازگشت اما به دلیل پر بودن لیست آبی‌ها نمی‌توانست قراردادش را در هیأت فوتبال ثبت کند؛ انتخابی که بدون حواس جمعی رضایی و مدیر برنامه‌هایش رخ داد و البته اشتباه بعدی مهاجم آن روزهای تیم ملی را رقم زد؛ با توافق استقلال و تراکتور، این مهاجم به تبریز رفت و بعد از عملکرد تقریباً مناسب در لباس تراکتور، رضایی تصمیم گرفت قراردادش را با تراکتور فسخ کند و به استقلال بازگردد.
فدراسیون فوتبال این اجازه را به او نداد و  کاوه نتوانست آبی‌پوش شود. البته او با این تصمیم اشتباه پل‌های پشت سرش را هم خراب کرده بود و پاکو خمس در ۲۳ بهمن اعلام کرد که او دیگر جایی در فهرست تراکتور ندارد.
 

جدایی حق وردی و انتقال به آذربایجان
تراکتور ابتدای فصل قصد داشت با حق‌وردی قراردادی ۲ ساله منعقد کند که در نهایت موفق به کسب رضایت باشگاه سومقاییت آذربایجان نشد. اتفاقاتی که موجب شد این مدافع با وجود اضافه شدن به تمرینات تراکتور در اردوی پیش فصل، دوباره به تمرینات تیم باکویی بازگردد و در نهایت توافق باشگاه سومقاییت با تراکتور بر این شد که تی‌تی‌ها قراردادی کوتاه مدت با حق‌وردی امضا کنند و در صورت تمایل پس از اتمام زمان این قرارداد، دوباره با باشگاه آذربایجانی سر میز مذاکره بنشینند.
پس از جدایی حق‌وردی از تراکتور از نفتچی‌باکو به عنوان مقصد بعدی این بازیکن یاد می‌شد، اما این موضوع همواره با تکذیب مدافع سابق پیکان مواجه بود، تا اینکه باشگاه نفتچی‌باکو، از ملحق شدن این بازیکن به جمع سفید و مشکی‌پوشان فوتبال آذربایجان خبر داد.
 قرارداد حق‌وردی با نفتچی ۱/۵ ساله خواهد بود و او پیراهن شماره ۳ این تیم معروف لیگ جمهوری آذربایجان را بر تن می‌کند.
حق‌وردی در ۱۷ بازی برای تیم‌ملی جمهوری آذربایجان به میدان رفته و یک گل هم به ثمر رسانده است و قبل از حضور در تراکتور پیراهن تیم سومقاییت را بر تن داشت. نفتچی یکی از دو قدرت فوتبال جمهوری آذربایجان به حساب می‌آید و با طرفداران پرشمار خود، در سال‌های اخیر رقابتش با تیم قره‌باغ، یکی از دوئل‌های جذاب فوتبالی این کشور را به ارمغان آورده است.

جستجو
آرشیو تاریخی