صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

واکنش‌های متفاوت هواداران نساجی نسبت به انتخاب رحمتی

«انتظار مورینیو داشتید؟»

برای هواداران نساجی این مهم‌ترین فصل تاریخ باشگاه است. تیم پرطرفدار قائمشهری برای اولین بار به مسابقات آسیایی رسیده و آنها دوست دارند که این مسابقات را با خاطره خوشی ترک کنند.
بعد از قطعی شدن مجوز حرفه‌ای که حضور در لیگ قهرمانان را تضمین کرد، مهم‌ترین دغدغه هواداران انتخاب سرمربی تیم بود. فصل گذشته آنها از عملکرد حمید مطهری رضایت نداشتند و جایگزین اسپانیایی‌اش، کارلوس هرناندز از همتای ایرانی‌اش هم نتایج ضعیف‌تری گرفت.
در روزهای گذشته نام‌های مختلفی برای هدایت نساجی در فصل آینده مطرح شده بود. یکی از آنها جواد نکونام بود که سابقه هدایت نساجی را دارد و مهم‌تر از آن مربیگری در لیگ قهرمانان را هم تجربه کرده است. نام ساکت الهامی هم برای بازگشت به قائمشهر مطرح بود. او به‌دلیل اختلاف با مالک باشگاه جدایی تلخی داشت، ولی علاقه هواداران به این مربی که دو سال قبل با قهرمانی جام حذفی مسیر آسیا را هموار کرد آنقدر زیاد است که می‌توانست اختلافات قدیمی را از بین ببرد.
با این حال شرایط بازگشت هیچکدام فراهم نشد و قرعه این مأموریت سخت به اسم مهدی رحمتی افتاد. انتخاب دروازه‌بان پیشین استقلال برای هدایت نساجی تردیدهای زیادی را برای هواداران این تیم به‌وجود آورده است.
او فصل گذشته با آلومینیوم به رتبه هشتم لیگ برتر رسید، ولی در نیم‌فصل دوم نتایج ضعیفی گرفت و این رتبه را بیشتر مدیون نتایج نیم‌فصل اول است. تیم اراکی در نیم‌فصل دوم فقط سه بار برنده شد و در مقطعی 9 بازی متوالی بدون برد در لیگ و جام حذفی داشت که اگر نتایج ضعیف‌تر تیم‌های پایین‌تر نبود، می‌توانست به قیمت برکناری رحمتی تمام بشود.
یکی از فاکتورهایی که می‌تواند در انتخاب رحمتی مؤثر بوده باشد، سابقه مربیگری او در لیگ قهرمانان است. او مربی نسبتاً تازه‌کاری است، ولی در دوران حضور در شهر خودرو فرصت داشت مربیگری در آسیا را هم تجربه کند. رحمتی در 4 بازی پایانی مرحله گروهی سرمربی تیم مشهدی شد که مقابل الهلال به تساوی رسید و سه بازی دیگرش را باخت. البته تیم عربستانی از جدول مسابقات حذف شد تا نتایج بازی این تیم هم در نظر گرفته نشود. شهر خودرو در آن مقطع مشکلات مالی زیادی داشت، تعدادی از بازیکنانش جدا شدند و در نهایت ضعیف‌ترین تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آن دوره شد.

هواداران در بیم و امید
انتخاب رحمتی واکنش‌های مختلفی در بین هواداران نساجی داشته. گروهی معتقدند که اگر باشگاه بتواند بازیکنان مناسبی بگیرد رحمتی می‌تواند نتایج خوبی بگیرد، در حالی که گروهی دیگر از این انتخاب ناامید هستند و پایان تلخی را برای تیم‌شان پیش‌بینی می‌کنند.
در یکی از کانال‌های هواداری نساجی واکنش‌های جالبی از هواداران می‌بینیم. یکی از آنها که ظاهراً از این انتخاب خشنود نیست، نوشته: «مربی سرشناس این بود!» و یک هوادار دیگر جواب داده: «انتظار مورینیو داشتید؟» یک هوادار ناراضی هم کامنت داده: «خدا عاقبت نساجی را به خیر کنه».
طرفدار دیگری که ظاهراً موافق است، نوشته: «اگر باشگاه خریدهای خوبی بکنه، میتونه موفق بشه. میشه با آلومینیوم تیم چغری ساخت که راحت جلوی قرمز و آبی وا نده. چیزی که نساجی می‌خواد یه تیم چغره. فقط مهره می‌خواد.»
نظرات منفی اما بیشتر است، از جمله فردی که نوشته: «آبروی ما تو آسیا میره» یا نفر دیگری که کنایه زده: «تسلیت به مازندران.»
طرفدار دیگری جمع را دعوت به صبوری کرده: «بذارید دو تا بازی کنه، اگه نتیجه نگرفت بعد غر زدن و شروع کنید.» یک هوادار موافق این مربی هم نوشته: «رحمتی می‌تونه تیم خوب و منسجمی بسازه، به شرط اینکه براش بازیکن بگیرن. مورینیو هم با این ترکیب به جایی نمی‌رسه.»

چشم‌انتظار نقل و انتقالات
نتایج رحمتی بستگی زیادی به عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات خواهد داشت. نساجی یکی از باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر است و فصل گذشته هم تیم نسبتاً ارزانی بسته بود. امسال هم بعید است که حدادیان بتواند ریخت و پاش کند. با این حال هواداران امیدوارند که باشگاه تیم شایسته‌ای ببندد و سناریوی شهر خودرو برای نساجی تکرار نشود. آنها امیدوارند که رحمتی بتواند چند بازیکن خوب آلومینیوم را همراه خودش به قائمشهر ببرد. هوادار دیگری هم نوشته رحمتی با شناخت از جوانان لیگ برتری می‌تواند بازیکنان خوبی را به تیمش اضافه کند. طرفدار دیگری هم امیدوار است که رحمتی از بازیکنان تیم‌های پایه نساجی بیشتر در ترکیب اصلی استفاده کند و تیم جوانی بسازد که بتواند چند سال در لیگ برای آنها
بازی کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی