اشتباهی آمد اما بهترین در تاریخ شد

کیانی: گفته بـــودم قهرمــــان جهان مـــــی‌شوم

یکی از عجیب‌ترین تکواندوکاران و حتی ورزشکاران ایران بدون شک ناهید کیانی است. کسی که اصلاً تصمیمی برای ورود به تکواندو نداشت و برای کلاس کاراته ثبت‌نام کرده بود اما چون مادرش به اشتباه لباس تکواندو خریده بود، وارد تکواندو شد و حالا مهم‌ترین موفقیت تاریخ تکواندو را کسب کرده است. کسب مدال طلای قهرمانی جهان افتخاری نو برای تکواندو است؛ آن‌هم در شرایطی که بدترین روزهای خودش را طی می‌کند. ناهید کیانی عجیب‌ترین تکواندوکار ایران است؛ سال گذشته به هر مسابقه‌ای که اعزام شد، قهرمان شد اما در جهانی مکزیک بدترین نتیجه را گرفت. کلی حاشیه به وجود آمد و حتی صحبت از این بود که به باکو هم اعزام نشود؛ چند تورنمنت را هم مثل تورنمنت عربستان از دست داد و در آخرین لحظات نامش از لیست خط خورد. کار به تهدید فدراسیون رسید و حتی همه جا این شایعه پر شد که او هم راه کیمیا علیزاده را می‌رود. چند ماه دور از تیم تمرین کرد؛ به اردو دعوت هم نشد اما از یک ماه پیش به یکباره به تیم ملحق شد و بهترین مدال تاریخ را کسب کرد.
 
مدال المپیک را می‌خواهم
بعد از مسابقه فینال با جو ژو از چین خوشحال‌ترین فرد روی زمین؛ ناهید کیانی بود اما واقعاً چطور توانست بعد از این همه حاشیه ریز و درشت چنین مدالی را به دست بیاورد: «قطعاً قهرمانی جهان سطح بالایی دارد و در آن هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. با تمام توان در این رقابت‌ها حاضر شدم و توانستم در پنج مبارزه به پیروزی برسم و مدال طلا را کسب کنم. به قدری آماده شده بودم که بعد از هیچ یک از مسابقات بدنم تحلیل نرفت و با قدرت به مسابقه بعدی رسیدم.» ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بانوان به این مدال مهم رسید و چه احساس خوبی است وقتی بعد از این همه درد و رنج به این مدال برسید. شاید بعد از المپیک توکیو و داستان‌های پیش آمده سر مسابقه با کیمیا خیلی‌ها کیانی را تمام شده می‌دانستند اما ماند و مبارزه کرد: «همیشه کسب اولین مدال خیلی به آدم می‌چسبد. یک حس کم‌نظیر که توصیفش چندان آسان نیست اما امیدوارم این موفقیت ادامه‌دار باشد و همه بچه‌ها با رسیدن به مدال طلای جهان این حس را تجربه کنند.»
طلای قهرمانی جهان رؤیایی بود که در بهترین زمان ممکن تعبیر شد اما حالا او یک رؤیای بزرگتر هم دارد؛ رسیدن به طلای المپیک: «قبل از این هم گفته بودم که طلای جهان را می‌گیرم اما حالا همه تلاش من برای موفقیت در المپیک است. امیدوارم به هدفی که دارم برسم.»
 
خلق شاهکار با غلبه بر قهرمان المپیک
ناهید کیانی برای رسیدن به مدال طلا 5 مبارزه مهم انجام داد اما مهم‌ترین مبارزه او در نیمه نهایی بود. جایی که او از سد یکی از بهترین تکواندوکاران جهان گذشت و به فینال رسید. تاتیانا مینینا تکواندوکار روسی که با پرچم فدراسیون جهانی مسابقه می‌داد، طلای المپیک توکیو را دارد اما کیانی برای رسیدن به مدال طلای جهان او را نقره‌داغ کرد. تکواندوی ایران در بخش مردان و زنان چند سالی بود که فینالیست نداشت اما شکستن این طلسم شیرین شد چرا که با غلبه بر تکواندوکار روسی همراه شد. حالا او در رنکینگ فدراسیون جهانی صعود چشمگیری می‌کند و شاید تنها کسی باشد که سهمیه حضور در المپیک را به دست می‌آورد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی