رُنسانس پرز در رئال بدون تکیه بر بزرگان

انقلاب شبانه در‌ مادرید!

علی‌ بابازاده
خبرنگار
 یکشنبه ‌شب همین هفته برای طرفداران لوس‌بلانکوس به تلخ‌ترین نوع ممکن به پایان رسید و «مشت نمونه خرواری» بود از فصل ناموفق سفید‌ها؛ رئال چه در زمینه مدیریت، و چه در زمینه فنی و کسب جام‌های معتبر در فصل‌جاری عملکرد خوبی نداشت و همه می‌دانند که شکست تحقیر‌آمیز برابر منچسترسیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و اختلاف فاحش با بارسلونا در لالیگا و شکست در مسیر قهرمانی، صرفاً با تصاحب کوپا دل‌ری و جام باشگاه‌های جهان جبران نخواهد شد!
تصمیم‌های لحظه آخری دردسرهای بزرگی را برای رئال طی سالیان اخیر ایجاد کرده و نمی‌دانیم که آیا فلورنتینو پرز، برای انقلاب در رئال روی کارلو آنچلوتی به عنوان شخص اول نیمکت حساب باز خواهد کرد یا خیر؟ ترکیب کهکشانی‌ها به مرور زمان خالی از ستاره شده و عدم حضور فعال در بازارهای نقل و انتقالاتی فصول گذشته رئال را به سمت تیمِ «معمولی شدن» سوق‌ می‌دهد؛ پروژه رُنسانس‌ پرز در مادرید، زمان‌بر خواهد بود و هماهنگی در بین خریدهای احتمالی و بازیکنان جوان حال حاضر، فرصتی به مراتب بیشتر از یک فصل نیاز دارد و این در حالی است که تنها یک سال از قرارداد کارلتو با قوهای سفید باقی‌مانده.
یکشنبه شب و پس از تساوی خانگی با اتلتیک‌بیلبائو، کریم بنزما، ماریانو دیاز، مارکو آسنسیو و ادن هازارد از سانتیاگو برنابئو جدا شدند و آنچلوتی از واژه «سورپرایز‌ بد» برای اتفاقات آن‌ شب استفاده کرد.
او که طعم استفاده از کاماوینگا در دفاع چپ، لوکاس وازکز‌ در دفاع راست و فدریکو والورده را در مهاجم نوک چشیده، به خوبی می‌داند که عدم تقویت تیم معضلات فنی را دوچندان و فشار هواداران را بیشتر از گذشته خواهد کرد.
این روزها خبر انتقال کای هاورتز، جود بلینگهام، هری کین، روبرتو فیرمینو و یا بنجامین پاوارد حول محور کهکشانی‌‌ها می‌چرخد ولی‌ کیست که نداند رئال متخصص خریدهای غیر‌ضروری و اشتباه است؛ درست در روزهایی که ترافیک خط‌میانی ایسکو و والورده را به نیمکت چسبانده بود، شوامنی و کاماوینگا به تیم اضافه شدند و جالب‌تر آنکه در همان روزها دفاع چپ تخصصی‌ جز مندی در ترکیب وجود نداشت.
پوست‌اندازی رئال آرام‌آرام در حال شکل گرفتن است و بعد از رونالدو، راموس، مارسلو، واران و کاسمیرو، نوبت به بنزما، آسنسیو و هازارد رسیده و فصل آینده نیز قطعاً مودریچ و کروس به این لیست اضافه خواهند شد.
نکته اما اینجاست که صرفاً با جذب نفراتی چون خوزه‌لو، هاورتز و فران گارسیا، ترکیب کارلتو بالانس‌ نخواهد شد و فلورنتینو پرز نباید برای برداشتن فشار از روی دوش خود، از بازگشت براهیم دیاز به عنوان خریدی جدید یاد کند!
پرز دوران‌ گذار در مادرید را آغاز کرده و جذب بازیکنان بزرگ به موفقیت باشگاه در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد؛ در آن سوی ماجرا اما او به کارلتو مجال داده تا فصل آخر قراردادش را هم در مادرید بماند و با این تصمیم فرصت استخدام بلند مدت پوچتینو، و توخل را از دست داده و شاید نام جولیان ناگلزمن هم از بین گزینه‌ها خارج شود.
در چنین شرایطی بدترین اقدام، «بازگشت به عقب» و استخدام ژابی آلونسو، آلوارو آربلوا و یا رائول‌گونزالس خواهد بود؛ چرا که پیش‌تر با جولین لوپتگی و سانتیاگو سولاری مسیر مشابهی را طی کرد و دستاوردی جز پرداخت هزینه دو چندان و طولانی‌تر کردن دوران‌گذار نداشت!

 

جستجو
آرشیو تاریخی