صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

کرمانی مقدم: ساپینتو باید 40 سال محروم می‌شد نه 4 ماه!

یحیی بهترین است و می‌تواند از برانکو هم رد شود

مسعود قراگزلو
خبرنگار

مرتضی کرمانی مقدم، مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس که در حال حاضر به همراه فرشاد پیوس مسئولیت فنی تیم داماش را بر عهده دارد، در خصوص دلایل موفقیت پرسپولیس در دربی جام حذفی و دلایل سه‌گانه زدن پرسپولیس در این فصل صحبت می‌کند.
 با داماش روزهای خیلی خوبی را با فرشاد پیوس رقم زدید.
فولاد اهواز را با نتیجه دو بر صفر در رشت شکست دادیم در حالی که می‌توانستیم با نتیجه‌ای پر گل‌تر مانند چهار بر صفر یا پنج بر صفر تیم حریف را شکست دهیم اما خدا را شکر نتایج خوبی با داماش گرفتیم و در حال رساندن این تیم به لیگ یک و صعودش به یک رده بالاتر هستیم تا هواداران این تیم را خوشحال کنیم.
 بازی دربی را چگونه ارزیابی کردید و بعد از اینکه بازی مساوی شد فکر می‌کردید پرسپولیس قهرمان شود؟
آن دقیقه که کرنر شد داور مجبور شد یک دقیقه وقت اضافه بگیرد و در همان صحنه هم پرسپولیس گل خورد و با بدشانسی کار به وقت‌های اضافه کشیده شد و در واقع اگر کرنر نمی‌شد داور قبل از اینکه پرسپولیس گل مساوی را دریافت کند سوت پایان را می‌زد با وجود این در کل فوتبال قشنگی بود. پرسپولیس به غیر از 15 دقیقه در نیمه دوم در تمام دقایق دیگر سرتر از حریف بود و به معنای واقعی دنبال برد و سر‌تر از استقلال بود و مستحق پیروزی بود. این در حالی بود که سرمربی استقلال که می‌دید حریف پرسپولیس نیست به آن شکل بازی را در لحظاتی به جنجال کشید. مربی که به هواداران پرسپولیس بی‌ادبی کرد و نزدیک بود جنجال بزرگی به راه بیندازد. به نظرم ساپینتو باید به جای 4 ماه، باید 40 سال محروم می‌شد. مربی که باید بعد از بازی با دستبند او را به فرودگاه می‌بردند و راهی کشورش می‌کردند. مربی که هیچ وقت حالت احترام و محترمانه‌ای را از او ندیدیم و فقط پرخاش و بی‌ادبی از او دیدیم.
 به لحاظ فنی مربیان دو تیم را چگونه ارزیابی کردید؟
سرمربی استقلال با تعویض‌هایی که انجام داد بازیکن‌های اصلی تیمش را بیرون کشید و به نوعی برای پرسپولیس تعویض کرد و اقدامات فنی‌اش به گونه‌ای بود که تیمش در دربی هنگ کرد. این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس با پاس‌های متوالی فقط تقه تقه زدند و بهترین بازی را ارائه دادند و از هر لحاظ مستحق برد بودند.
 چه عواملی موجب شد تا پرسپولیس بعد از باخت مقابل سپاهان به یکباره دگرگون شده و برنده شود و قهرمانی در سه جام را جشن بگیرد؟
من فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس به جای حرف زدن در عمل تمام فکر و ذهن‌شان را به فوتبال معطوف ساختند و از بازی مقابل سپاهان به بعد در آرامش با تمرکز خیلی بالا به موفقیت فکر کردند و آن را در عمل در میدان پیاده کردند. در این بین یحیی تیم خودش را در درون زمین خیلی خوب جمع کرد و درویش هم مشکلات بیرون زمین را تا جایی که می‌توانست جمع و جور کرد تا پرسپولیس هر سه جام ممکن را به خودش اختصاص دهد.
 اما یحیی حرف از جدایی زده ضمن اینکه چند بازیکن دیگر پرسپولیس هم در صدد جدایی هستند که با جدایی آنها ممکن است نوار موفقیت پرسپولیس قطع شود؟
من فکر می‌کنم بعد از این فشارها کمی طبیعی باشد که این صحبت‌ها را می‌کند. مربی که بهترین مربی فعلی فوتبال ایران است و حقش را هم در فوتبال ایران با قهرمانی سه‌گانه گرفت. با وجود این بهترین مربی ایران، پرسپولیسی است. به همین دلیل با برآورده شدن خواسته‌های‌اش، در پرسپولیس می‌ماند. در مورد جدایی بیرانوند و گولسیانی و میلاد سرلک هم باید حق را به بازیکنان داد چون آنها نهایت زحمت خودشان را کشیدند و قهرمانی‌های متعدد کسب کردند و همه هواداران را خوشحال کردند. به همین دلیل حق دارند حالا به فکر زندگی‌شان باشند. با وجود این باشگاه باید توقعات چنین بازیکنانی را برآورده سازد چون طبیعی است اگر بازیکنانی در حد تیم پرسپولیس قهرمان پول خوب نگیرند از این تیم جدا خواهند شد.
 حمایت یحیی از بیرانوند خیلی زیاد بود، در این رابطه چه نظری دارید؟
یحیی کار قشنگی کرد چون بیرانوند در قهرمانی پرسپولیس خیلی تأثیر داشت. یحیی هم از این رو مانند یک پدر مهربان تیمش را جمع کرد و به تیمش سر و سامان داد و از بازیکن تیمش حمایت کرد. در بازی مقابل استقلال هم یحیی و تیمش در زمین جواب فحش‌ها را با بازی خوب و نتیجه‌ای که گرفتند به خوبی دادند.
 یحیی هم در کنار برانکو و علی پروین قرار گرفت در این رابطه چه نظری دارید؟
یحیی قهرمانی سه‌گانه را کسب کرد چون لیاقتش را داشت و به نظرم قادر است حتی از برانکو هم جلو بزند. این سه مربی که گفتید بهترین هستند و به نظرم یحیی باز هم توانایی و لیاقت کسب قهرمانی‌های بزرگ را دارد. حضور یحیی، افشین و کریم در پرسپولیس، نعمتی بزرگ است.

جستجو
آرشیو تاریخی