صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

روز سوم رقابت‌های رولان گاروس 2023

مدودف ترک عادت نکرد


رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه موسوم به رولان گاروس این روزها به میزبانی زمین‌های فلیپ شاتریه پاریس در حال برگزاری است و برترین تنیسور‌های جهان در آن حضور دارند. این رقابت‌ها البته همچنان روزهای ابتدایی خودش را سپری می‌کند، روزهایی که به مراتب از جذابیت کمتری برای هواداران تنیس در جهان برخوردار است.
گمنام‌های جذاب
یکی از رقابت‌های‌های حساس شب سوم گرند اسلم فرانسه به نبرد مونفیس فرانسوی و سباستین بالز آرژانتینی اختصاص داشت. پیش از آغاز رقابت این دو تنیسور کسی فکر نمی‌کرد این رقابت تا این اندازه جذاب و طولانی
شود.
اتفاقی که رخ داد و در عین ناباوری مونفیس پس از چهارساعت رقابت با سباستین بالز در نهایت با نتیجه 3 بر 2 مرد آرژانتینی را شکست داد و ضمن صعود به دور سوم رقابت‌ها یکی از هیجان انگیزترین رقابت‌های تاریخ رولان گاروس را رقم زد. البته حمایت تماشاگران کار را برای بازگشت مونفیس به رقابت و پیروزی مقابل بالز آسان‌تر کرد. این تنیس باز فرانسوی باتوجه به طولانی شدن مسابقه‌اش در دور دوم و همچنین گرفتگی عضلات پا در میانه این مسابقه کار سختی در دور سوم خواهد داشت چرا که او تا آغاز مسابقه دور سومش تنها یک روز فرصت استراحت دارد.

قهرمانی رم اتفاقی بود
اگر بخواهیم درباره عملکرد دنیل مدودف تا اینجای فصل صحبت کنیم، فصل برای او دو نیمه قوی و ضعیف داشته به گونه‌ای که این تنیس باز روس پس از حذف از اولین گرند اسلم فصل که در ماه ژانویه به میزبانی ملبورن استرالیا برگزار شد، با ارائه یک نمایش ضعیف خیلی زود از مسابقات حذف شد تا آغاری ناامید کننده در فصل 2023 داشته باشد.
 عملکرد او اما پس از آغاز تورهای اروپا- آسیا متحول شد و او موفق شد در مدت زمان کمتر از بیست روز عنوان قهرمانی رقابت‌های روتردام هلند، دوحه قطر و دبی امارات را به‌دست آورد و پس از آن هم در مسابقات امریکای شمالی به مقام قهرمانی مسترز هزار امتیازی میامی برسد.
 با آغاز رقابت‌های خاک اما طبق سال‌های گذشته عملکرد مدودف سقوط آزاد عجیبی را تجربه کرد. این تنیسور تا پیش از آغاز مسترز رم نمایش مطلوبی نداشت و از مسابقات حذف شده بود. در تورنمنت رم اما ماجرا متفاوت بود و مدودف با سنت شکنی موفق شد در رم به مقام قهرمانی برسد. به‌دست آمدن قهرمانی در آخرین تورنمنت پیش از آغاز مسابقات رولان گاروس باعث شد بسیاری تصور کنند که مدودف برخلاف همیشه و باتوجه به عدم حضور نادال در پاریس یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به جام قهرمانی است. تصوری که خیلی زود رنگ باخت و دنیل با شکست 3 بر 2 مقابل تیاگو ویلد برزیلی که در رتبه 172 رنکینگ انجمن برترین تنیس بازان مرد جهان قرار دارد از رولان گاروس حذف شد تا ثابت شود قهرمانی مدودف در رم تنها یک اتفاق بوده است. بازیکن ترک عادت نکرده و به عملکرد نا مطلوب خودش در رقابت‌های خاک ادامه می‌دهد.

آغاز برای نگه داشتن صدر
یکی از جدال‌های حساس بخش زنان رولان گاروس رقابت ایگا اشویانتک با کریستینا پوکشا بود، جایی که مدافع عنوان قهرمانی کارش در رولان گاروس را آغاز کرد و با یک پیروزی آسان به دور دوم صعود کرد. ایگا برای حفظ جایگاهش در رتبه اول رده‌بندی باید در رولان گاروس تا جمع چهار نفر برتر صعود کند در غیر این صورت آریانا سابالنکا صدر را از او پس خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی