صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

جایزه بزرگ وزنه‌برداری
معتمدی و داودی مسافر کوبا شدند
علی داودی و رسول معتمدی دو وزنه‌بردار ایران به همراه نواب نصیرشلال در مسابقات جایزه بزرگ کوبا شرکت خواهند کرد. رقابت‌های وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا از ۱۸ تا ۲۸ خرداد در شهر هاوانا پایتخت این کشور برگزار می‌شود. مسابقات جایزه بزرگ کوبا سومین گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۶ ماه گذشته است. پیش از این مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا و رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی قاره‌ها برگزار شد. در استارت لیست این مسابقات نام چهار وزنه‌بردار ایران جهت حضور در این رقابت‌ها درج شده بود که حضور آنها هنوز قطعی نبود. با این حال با اعلام سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری رسول معتمدی و علی داودی به همراه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی در این مسابقات شرکت می‌کنند. رسول معتمدی سال گذشته پیش از اعزام به مسابقات جهانی در جریان مسابقات لیگ برتر دچار مصدومیت شد و این رقابت‌ها را از دست داد. معتمدی که از ناحیه کتف آسیب دیده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت و مدتی از میادین دور بود. حالا او قرار است برای نخستین بار در یک مسابقه رسمی که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود شرکت کند.
 

حاج‌کناری به تاجیکستان می‌رود
پس از رفتن رضا یزدانی و تعداد دیگری از ستاره‌های کشتی ایران به‌عنوان مربی و اعضای کادرفنی به کشورهای همسایه، حالا قرار است عباس حاج‌کناری یکی از چهره‌های نامدار کشتی ایران نیز به‌عنوان لیدر فنی عازم تاجیکستان شده و هدایت تیم ملی کشتی آزاد این کشور را دست بگیرد. عباس حاج‌کناری‌ قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران هدایت تیم ملی کشتی آزاد تاجیکستان را برعهده گرفت. درخشش فعالیت‌های حاج‌کناری تنها محدود به حضورش به‌عنوان کشتی‌گیر در میدان مسابقات نبود. او به‌عنوان مربی تیم ملی کشتی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور یافت. حالا نیز قرار است در تاجیکستان مشغول فعالیت مربیگری شود. پیش از حاج‌کناری نیز رضا یزدانی، دیگر کشتی‌گیر مازندرانی و کاپیتان و قهرمان پیشین تیم ملی کشتی ایران به‌عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان انتخاب شد. یزدانی همچنین هادی حبیبی، محمود اسماعیل‌پور و اصغر بذری را به ترتیب به‌عنوان سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ترکمنستان انتخاب کرده است.


استکی سرمربی امید بوکس شد
روح‌الله حسینی سرپرست فدراسیون بوکس، طی حکمی علیرضا استکی سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان ایران را به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کرد. علیرضا استکی در این رابطه می‌گوید: «برای من فرقی نمی‌کند که کجا به بوکس خدمت کنم. هدف اصلی پیشرفت بوکس است. روح‌الله از من خواست که با تیم امید باشم و بنده هم این موضوع را قبول کردم. امیدوارم که در این جایگاه مثمر ثمر باشم.» پیش از این نیز رضا مهدی‌پور به‌عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و اکبر احدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان منصوب شده بودند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی