صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

نگاهی به دو فینال آخر کنفرانس شرق

چرا بوستون کم آورد؟

علی رضایی
خبرنگار
همانطور که می‌دانید در رقابت‌های لیگ NBA میامی‌هیت بالاخره در بازی هفتم بوستون را شکست داد و قهرمان کنفرانس شرق شد. تیم میامی‌هیت با اینکه سه بازی از سری 7 بازی فینال کنفرانس شرق از بوستون پیش افتاده بود اما نتوانست این تیم را در بازی‌های چهارم، پنجم و ششم شکست بدهد؛ با این نتیجه تساوی، سرنوشت فینال کنفرانس شرق به بازی هفتم کشیده شد و تیم میامی‌هیت سرانجام در بازی هفتم با اختلاف 19 امتیاز یعنی 103 بر 84 بوستون را شکست داد و از تاریخ‌سازی بوستون در لیگ حرفه‌ای بسکتبال NBA جلوگیری کرد.
 اوج هیجان در دیدار ششم
دیدار ششم در امریکن ایرلاینز آرنا میامی برگزار شد و این سالن پر از تماشاگران هیتی شده بود. اکثر هیتی‌ها در انتظار قهرمانی بودند؛ جیمی باتلر فوق‌ستاره هیت در کوارترهای اول، دوم و سوم تا حدودی ضعیف ظاهر شد اما در کوارتر چهارم غوغا به پا کرد؛ تیم هیت با اینکه 10 امتیاز از تیم حریف عقب افتاده بود جیمی با حرکات میدرنج «شوتزنی»، لی‌آپ و حتی پرتاب آزاد تیم هیت را یک امتیاز یعنی 103 بر 102 پیش انداخت و طرفداران هیت، این تیم را قهرمان کنفرانس شرق می‌دانستند! اما نه، کار به این راحتی‌ها هم تمام نشد مثل اینکه در این دیدار قسمت نبود غائله برای هیت ختم به خیر شود! سرنوشت بازی ششم سه ثانیه مانده بود به پایان بازی کاملاً عوض شد؛ «درک وایت» عضو تیم بوستون شوت از دست رفته مارکس اسمارت را در حال ریباند تبدیل به امتیاز کرد و کل سرنوشت کنفرانس شرق در یک صدم ثانیه آن هم به شکل عجیب و غریبی عوض شد و تیم بوستون با اختلاف یک امتیاز یعنی 104 بر 103 پیروز میدان شد.
 
دیدارهفتم؛ بازی یکطرفه و فاقد جذابیت
جدال بوستون و هیت در بازی هفتم جذاب نبود؛ بعضی از کارشناسان بسکتبال از قبل معتقد بودند که بوستون برنده این رالی است و با شرایطی که برای تیم بوستون مهیا شده بود بوستون را برنده این ماراتن می‌دانستند چون بوستون سلتیکس میزبان بازی هفتم بود و این دیدار در باشگاه تی‌دی گاردن این شهر برگزار شد و دوم اینکه هم مربی و هم تک تک بازیکنان این تیم انگیزه داشتند برای اولین بار در لیگ NBA کمااینکه 3 بر صفر از تیم حریف عقب افتاده بودند با 4 پیروزی متوالی کامبک بزنند و تاریخ‌سازی کنند. علاوه بر اینها جو توییتری بدی هم علیه داوران لیگ NBA راه افتاده بود؛ بر اساس شنیدها یکسری می‌گفتند سازمان لیگ هدف داشته این سری از بازی‌های دو کنفرانس به بازی هفتم کشیده شود یا اینکه کمک کنند تا بوستون کامبک بزند. دیدار هفتم شروع شد و تیم میامی از همان اول با اختلاف امتیاز مطمئن ثابت کرد که شایسته قهرمانی کنفرانس شرق است. هر چند درک وایت نه فقط در بازی قبل، بلکه در دیدار هفتم خوب ظاهر شد. البته بم ادبایو از تیم هیت در اکثر حمله‌ها یار مقابلش درک وایت بود ولی درک اصلاً نتوانست از بم دفاع کند. سوای اینکه بوستون خودش اشتباهاتی داشت اما زوج کیلب مارتین و جیمی باتلر بوستون را گرفتار کرد و هیت با اختلاف 19 امتیاز یعنی 103 بر 84 بوستون را شکست داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی