صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

سوژه

نفت‌مسجدسلیمان شخصیت فوتبالی نداشت
کریم شریفی پیشکسوت فوتبال خوزستان درباره عملکرد تیم‌های این استان در لیگ برتر می‌گوید: «فولادخوزستان با آن همه هزینه و تیم کهکشانی هیچ گُلی برسر فوتبال خوزستان نزد و فقط ریخت و پاش کرد. تیم فولاد در این فصل هرگز خوب مدیریت نشد و امیدوارم مدیریت جدید بخوبی شرایط را مدیریت کند. فولادی که تمام امکانات لازم را در فوتبال ایران دارد و حتی در آسیا نیز هیچ تیمی امکانات آن را ندارد، اگر بدرستی مدیریت شود و یک کمیته قوی و فوتبالی از بزرگان فوتبال استان داشته باشد می‌تواند صادرکننده بازیکن و هرساله مدعی اصلی قهرمانی باشد. استقلال خوزستان با پورموسوی لیگ برتری شد، مربی که
با دانش، اخلاق‌مدار، باتجربه و دلسوز فوتبال خوزستان است. او پرچمدار واقعی فوتبال خوزستان در لیگ یک بود  و از حیثیت فوتبال خوزستان دفاع کرد.» او با اشاره به عملکرد عبدالله ویسی این‌طور می‌گوید: «کمتر کسی فکر می‌کرد نفت در لیگ برتر ماندنی شود ولی با درایت عبدالله ویسی و بازیکنان نفت و مدیریت خوب رضاییان و هواداران نفت این تیم در لیگ برتر ماندنی شد که جای تقدیر دارد. امیدوارم عبدالله ویسی در نفت ماندنی شود و اگر بماند مطمئناً می‌تواند کارهای خوبی در این تیم انجام دهد.» اما دلیل سقوط مسجدسلیمان از نظر شریفی: «این تیم هرگز شخصیت یک تیم فوتبالی را نداشت و هر کسی از راه می‌رسید برای تیم تعیین تکلیف می‌کرد. همین حواشی و مدیریت ضعیف این تیم را به لیگ یک هدایت کرد. ضمن اینکه نفت در بخش مالی نیز با مشکل روبه‌رو بود و هرگز از سوی مسئولان حمایت نشد. این تیم را رها کرده بودند، در حالی که تنها دلخوشی مردم مسجدسلیمان همین تیم نفت بود که سقوط کرد.»


قرارداد ۲ دروازه‌بان تراکتور
تراکتور فصل بیست‌ودوم لیگ برتر را با 52 امتیاز در رده چهارم جدول به پایان رساند. بعد از چند فصل که امنیت کاری سرمربی پرشورها کم بود این بار پاکو خمس توانست اعتماد مدیران و هواداران تراکتور را بخوبی جلب کند. طبیعتاً مربی اسپانیایی قصد دارد که تیم خود را تقویت کند و هر بار گمانه‌زنی‌ها درباره لیست ورودی و خروجی این تیم شنیده می‌شود. با این حال آنچه که در این باره مشخص و روشن است قرارداد همکاری محمدرضا اخباری و احسان مرادیان دو دروازه‌بان فعلی تراکتور به پایان رسیده است. قطعاً کیفیت عملکرد دروازه‌بان برای تیمی مانند تراکتور که فصل آینده قصد دارد برای رده‌های بالای جدول بجنگد، تأثیر زیادی دارد. اگر چه پیش از این تصور می‌شد مرادیان به‌دلیل انتقالش در نیم‌فصل مدت قرارداد بیشتری با تیم تبریزی داشته باشد، اما قرارداد وی تا پایان فصل بیست‌ودوم لیگ برتر بوده است. با توجه به اینکه هنوز تکلیف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری روشن نیست فعلاً صحبت درباره آینده این دو دروازه‌بان زود است. قطعاً مرادیان قصد دارد همانند دوران فولاد فرصت بازی بیشتری داشته باشد و در انتخاب تیم جدید خود به این معیار بیشتر توجه می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی