صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کریم بنزما و مسی در یک قدمی خاورمیانه

وسوسه اعــراب

ایمان گودرزی
خبرنگار

پادشاهی عربستان سعودی با پروژه به خدمت گرفتن ستارگان بزرگ فوتبال اروپا، حملات خود را برای ربودن جام جهانی 2030 از اسپانیا آغاز کرده است. پیشنهادهای وسوسه‌انگیز سعودی‌ها باعث شده که حالا لئو و کریم در آستانه ترک پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید قرار بگیرند.  کریم بنزما و لئو مسی به ترتیب 200 و 300 میلیون یورو دستمزد نجومی سالانه از عربستان سعودی پیشنهاد دارند. هر دو با پیشنهادهای رسیده یک پایشان را خارج از تیم‌های فعلی خود، رئال مادرید و پی اس جی گذاشته‌اند. در خاورمیانه، کریستیانو رونالدو که اولین شکار سعودی‌ها بود، در انتظار هم‌تیمی و رقیب دیرینه‌اش است. بنزما با دریافت توپ طلا به طور خودکار بند تمدید قرارداد یکساله‌اش فعال شد اما او هنوز چیزی را به صورت کتبی امضا نکرده و حالا پیشنهاد عربستان همه چیز را در ابهام قرار داده است. مشکل فقط قرارداد نیست (400 میلیون یورو برای دو سال) بلکه او این فرصت را دارد که با حضور در عربستان به عنوان سفیر این کشور در جام جهانی 2030 به درآمدهای بسیار کلان خود ادامه دهد. دقیقاً این اتفاق برای مسی نیز صدق می‌کند. عربستان‌سعودی همان استراتژی قطر را تکرار می‌کند که برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 ژاوی، زیدان و بکام و ستاره‌های دیگر را به خدمت گرفت. علاوه بر این، قراردادها با اعراب تمیز و بدون مالیات است و این باعث می‌شود که پیشنهادهای آنها مقاومت‌ناپذیر باشد. عربستان سعودی که شرکای آن ترکیه و یونان هستند، راهبردی را برای کسب میزبانی جام جهانی 2030 که صدمین سالگرد این رقابت‌ها نیز به حساب می‌آید، تنظیم کرده است. رقیب اصلی آنها سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش هستند. در سپتامبر 2024 در مورد میزبان جام جهانی 2030 تصمیم‌گیری خواهد شد و همین مسأله نشان‌دهنده این است که چرا عربستانی‌ها به دنبال جذب هر چه سریع‌تر چهره‌های بزرگی مانند مسی و بنزما هستند.
 
 بنزما در را باز می‌کند؟
عربستانی‌ها بعد از رونالدو و مسی، روی کریم بنزما، فوتبالیستی که طرفداران بسیار زیادی در جوامع مسلمان دارد متمرکز شده‌اند و البته وقتی تلفن همراهتان زنگ می‌خورد و به شما می‌گویند برای دو سال فوتبال می‌توانید حداقل 400 میلیون یورو به حسابتان وارد کنید، کاری که باید انجام دهید این است که به آینده فکر کنید. به نظر می‌رسد که او نیز بدش نیامده نگاه بیشتری به کاغذهای روی میز بیندازد. کاری از دست مادرید نیز بر نمی‌آید باید منتظر بنشیند و ببیند که بنزما چه تصمیمی خواهد گرفت. کریم همیشه بازیکن مورد علاقه فلورنتینو پرز بوده است. او تنها بازیکنی بود که برای به خدمت گرفتنش به صورت شخصی به لیون سفر کرد تا متقاعدش کند با مادرید قرارداد ببندد. سؤالی که حالا وجود دارد این است که آیا بنزما توانایی جسمانی‌اش برای حضور در سطح اول فوتبال به پایان رسیده است؟ اگر هنوز توانایی دارد ارزش‌اش را دارد تا تغییر نسل مادرید یک سال به تأخیر بیفتد یا نه؟
علاوه بر این، هیچ گزینه قابل قبولی در حال حاضر در مارکت وجود ندارد. همه این موضوع را قبول دارند که جایگزین واقعی بنزما، هالند یا امباپه هستند. در حالی که هیچ کدام از این دو بازیکن برای فصل بعد در دسترس نیستند مادرید در صورت جدایی بنزما باید تصمیم بگیرد؛ یک فصل دیگر بدون چهره‌های جدید ادامه دهد یا راه میانه را انتخاب کند و هری کین را وارد ماجرا کند؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی