صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

سلتیکس در بازی هفتم کم آورد

بوستون، «لیکرز» کنفرانس شرق!

هفتمین بازی فینال کنفرانس شرق رقابت‌های NBA بامداد روز سه‌شنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه خانگی تیم بوستون سلتیکس در ایالت ماساچوست در حساس‌ترین حالت ممکن برگزار شد و در نهایت با پیروزی 84 بر 103 میامی هیت به پایان رسید.  نکته جالب درباره تیم میامی این است که طبق گزارش فاکس اسپورت مدیران این تیم ساعاتی پیش از آغاز بازی هفتم فینال کنفرانس مقابل بوســـــــــــــتون و در شرایطی که تکلیف تیم صعود‌کننده به بازی نهایــــی مشخص نبوده است برای تیمشان بلیت سفر به دنور محل برگزاری دو بازی نخست فینال امسال NBA را تهیه کرده بودند. توجیه این کار مدیران میامی از دو حالت خارج نیست: اول اینکه تیم میامی قصد داشته به هر ترتیب به دنور سفر کند و دوم اینکه آنها آنقدر از درخشش تیمشان مقابل بوستون و صعودش به بازی نهایی مطمئن بوده‌اند که از قبل بلیت را تهیه کردند.
 
باتلر ارزشمند‌ترین بازیکن فینال شرق
جیمی باتلر بازیکن میامی هیت که نقش به سزایی در رسیدن تیمش به فینال رقابت‌ها بخصوص در بازی هفتم داشت پس از بازی جایزه ارزشمند‌ترین بازیکن فینال کنفرانس شرق رقابت‌های NBA موسوم به «لری برد» را دریافت کرد. دریافت این جایزه انگیزه‌های باتلر برای درخشش مقابل دنور را دوچندان می‌کند. به نظر می‌رسد با درخششی که جیمی باتلر در فینال کنفرانس شرق داشت باید در انتظار دوئل او و نیکولا یوکیچ در بازی نهایی باشیم.
 
بوستون از نفس افتاد
پس از بازگشت رؤیایی بوستون به مسابقات و به‌دست آوردن سه پیروزی متوالی بسیاری بر این باور بودند که این تیم در بازی هفتم هم به پیروزی می‌رسد و به فینال صعود می‌کند، اتفاقی که رخ نداد تا آنها تبدیل به سربلند‌ترین بازنده این فصل لیگ NBA شوند. چنین اتفاقی را لس آنجلس لیکرز هم مقابل دنور در فینال کنفرانس غرب تجربه کرد. جایی که این تیم با درخشش بی‌پایان لبران جیمز فوق ستاره خودش تا فینال کنفرانس صعود کرد اما در مرحله‌ای که باید تیر نهایی را برای صعود به فینال می‌زد، از نفس افتاد و در مقابل آماده‌ترین دنور چند فصل اخیر مسابقه را واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند. بوستون از بازی چهارم تا ششم با درخشش جیسون تیتم مقابل میامی به برتری رسید اما در بازی هفتم که تنها یک عملکرد مطلوب از سوی بازیکنان بوستون آنها را به فینال می‌رساند، از نفس افتادند و مسابقه را به میامی، تیمی که شوک بزرگی را پس از تجربه کردن سه شکست متوالی مقابل سلتیکس پشت سر گذاشته بود، واگذار کردند و از صعود به بازی نهایی بازماندند.
 
نگاهی به فینال
اولین بازی فینال NBA در فصل جاری از ساعت 4:00 بامداد جمعه هفته جاری بین دنور ناگتس و میامی هیت قهرمان‌های کنفرانس‌های شرق و غرب برگزار می‌شود. اولین بازی دو تیم به میزبانی تیم دنور برگزار خواهد شد.  تیم میامی در سه بازی اول خودش در فینال، کریس هینز بازیکنی که نقش زیادی در کسب موفقیت این تیم داشته را در اختیار نخواهد داشت، اتفاقی که برای میامی خبری بد در آستانه اولین بازی فینال محسوب می‌شود. باید دید جنگ تمام عیار میامی و دنور برای رسیدن به قله مهم‌ترین لیگ بسکتبال جهان به سود کدام یک به پایان می‌رسد. آیا دنور ناگتس که مدت زمان بیشتری را نسبت به میامی برای حضور در فینال استراحت کرده، از همان ابتدا پرقدرت ظاهر می‌شود یا اینکه تیم تحت هدایت اریک اسپولسترا که تیمش فرصتی برای استراحت نداشته شگفتی‌ساز می‌شود و دنور را با تمام ستارگانش مانند جمال ماری و نیکولا یوکیچ شکست می‌دهد و پس از چند فصل به رینگ قهرمانی NBA خواهد رسید؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی