خبری از ابطال انتخابات ژیمناستیک و مشکل والیبالیست‌ها ندارم

مناف هاشمی: کاروان هانگژو با 30 رشته نهایی شده است

دبیرکل کمیته ملی المپیک از قطعی شدن کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، ماجرای عجیب انتخابات ژیمناستیک و حاشیه‌های تیم امید گفت.
مناف هاشمی در مورد مصوبات نوزدهمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: «لوگوی کمیته ملی المپیک به صورت نهایی انتخاب شد و امروز یا نهایتاً فردا آن را به IOC ارسال می‌کنیم. اگر ایرادی نگیرند از این پس این لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص‌های توزیع اعتبارات و کمک به فدراسیون‌ها مجدد بررسی شد. برخی فدراسیون‌ها به این شاخص‌ها معترض بودند و جلسه‌ای را با نمایندگان هیأت اجرایی و روسای ۱۰ فدراسیون برگزار کردیم تا نقطه نظرات را بشنویم.»
او در مورد ثبت نام کاروان ایران برای بازی‌های آسیایی نیز گفت: «ثبت نام حدود ۳۰ رشته ورزشی نهایی شد. ما کارون را بستیم و تغییراتی در آن وجود ندارد. آخرین مصوبه ستاد عالی بازی‌ها برای ما ملاک است و قرار بود که این مصوبه از سوی وزارت ورزش به ما ابلاغ شود که منتظر ابلاغ آن هستیم.»
هاشمی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود کمیته ملی المپیک نامه‌ای به وزارت ورزش زده و انتخابات ژیمناستیک را باطل کرده است، توضیح داد: «تا جایی که من اطلاع دارم خیر. فدراسیون جهانی و IOC از ما گزارش خواستند و داریم این گزارش را آماده می‌کنیم اما ما نامه‌ای برای ابطال انتخابات نزده‌ایم و این را رد می‌کنم.»
او در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک نامه زده است که انتخابات ژیمناستیک باطل است؟ گفت: «من حضورذهن ندارم و مکاتبات زیادی داریم و باید نگاه کنم!»
هاشمی به رونمایی از صدای تختی نیز اشاره کرد: «مراسم خیلی خوبی را در پنجم شهریور که سالروز تولد تختی است ترتیب داده‌ایم و همه کسانی که مدال المپیک گرفتند و خانواده کسانی که در قید حیات نیستند را دعوت می‌کنیم. میهمانان ویژه‌ای خواهیم داشت و برای صدای تختی کلیپ می‌سازیم. ماه آینده برنامه روز المپیک را هم داریم.»
دبیرکل کمیته ملی المپیک به ماجرای اختلاف به وجود آمده در تیم امید پس از انتخاب عنایتی و شایعه قهر حبیب کاشانی نیز گفت: «شما می‌دانید که حبیب کاشانی مدیر توانمند و قابلی است. ما اختلافی را به طور مشخص مشاهده نکردیم. به این دلیل ما سرپرست را پیشنهاد دادیم که تیم امید در کاروان بازی‌های آسیایی قرار دارد. ما باید تیم فوتبال امید را ثبت نام کنیم و مسئولیت بازی‌های آسیایی با ما است. از اینجا به بعد تمام خواسته ما از تیم امید مربوط به فدراسیون فوتبال می‌شود و هیچ تفاوتی با فدراسیون‌های دیگر مانند تکواندو و کشتی ندارد. درباره قهر کاشانی هم اطلاعی ندارم، بعید می‌دانم و اولین بار است که از زبان شما می‌شنوم.»
او در مورد گلایه والیبالیست‌ها نیز اینطور اظهارنظر کرد: «رئیس فدراسیون والیبال صبح دیروز در نشست‌های اجرایی کنار ما بود و به هیچ عنوان بحثی را در این مورد مطرح نکرد. من اصلاً نمی‌دانم موضوع چیست. هر درخواستی داشته باشند و هر کمکی از دستمان بربیاید در کنار آنها هستیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی