صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

بررسی بازیکنان کلیدی تیم امید برای مسابقات غرب آسیا

استعدادهای ایران به صف می‌شوند

آرمن ساروخانیان
@armen9971
اولین اردوی تیم امید از 12 خرداد شروع می‌شود و آنها بعد از یک مینی کمپ  برای مسابقات غرب آسیا به عراق سفر می‌کنند. دیروز فهرستی 35 نفره  به عنوان بازیکنان منتخب عنایتی برای این اردو منتشر شد، هرچند سرمربی تیم امید ساعاتی بعد آن را تکذیب کرد و مدعی شد که لیست اصلی بعد از دربی اعلام خواهد شد. با این حال عنایتی گفت که فهرست نهایی نسبت به فهرستی که منتشر شده تنها چند تغییر خواهد داشت و  قطعا چهره‌های باتجربه  این رده سنی که در فهرست دیروز آمده در بین بازیکنان منتخب این مربی خواهند بود. این گزارش بررسی بازیکنان مطرحی است که در این رده سنی حضور دارند ودر لیگ بیست و دوم هم توانایی‌های‌شان را به نمایش گذاشتند. تعداد زیادی از آنها  در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیای سال گذشته هم عضو تیم مهدوی‌کیا بودند و تجربه بازی کنار هم را دارند.

امین حزباوی
او مشهورترین بازیکن این فهرست است که به تازگی به السد قطر پیوسته و در اردوی فروردین ماه تیم ملی هم حضور داشت. حزباوی 20 ساله در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا عضو تیم امید بود و در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بازوبند کاپیتانی را به دست می‌بست. این مدافع اهوازی قرار بود در اردوی جدید تیم ملی هم حاضر باشد، ولی با موافقت قلعه‌نویی در اختیار تیم امید قرار گرفته. حزباوی در لیگ بیست و دوم توانست خودش را به ترکیب اصلی فولاد برساند و به لطف قدرت سرزنی‌اش سه گل هم برای این تیم زد. او در لیگ قهرمانان آسیا هم پخته و کم‌اشتباه بازی کرد و با ‌وجود شکست مقابل الهلال یکی از بهترین‌های فولاد بود. این مدافع آینده‌دار می‌تواند یکی از بازیکنان کلیدی تیم امید باشد.

یاسین سلمانی
هافبک 21 ساله سپاهان از بازیکنان باتجربه این فهرست است که در دوره قبلی مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بست. او سابقه چهار دوره بازی در لیگ برتر را دارد و در ابتدای لیگ بیست و دوم یکی از بازیکنان اصلی سپاهان بود، ولی در اواخر فصل از فرم مطلوب کمی فاصله گرفت. سلمانی این فصل 18 بار در لیگ بازی کرد که نتیجه‌اش دو گل و یک پاس گل بود.
 او در صورت بازگشت به آمادگی تکنیک، خلاقیت و تجربه خوبی دارد که می‌تواند در لحظات سخت برگ برنده تیم عنایتی باشد.

سامان فلاح
مدافع 22 ساله پیکان یکی از پدیده‌های لیگ بیست و دوم بود و به خاطر بازی‌های خوبش قبل از جام جهانی در فهرست اولیه کی‌روش هم قرار داشت. فلاح بدشانس بود که به‌دلیل یک تصادف رانندگی بازی‌های آخر فصل را از دست داد، با این حال 22 بار برای پیکان بازی کرد و یک گل هم زد. او تجربه کاپیتانی پیکان را هم دارد و با قدرت رهبری‌اش می‌تواند به خط دفاع نظم خوبی بدهد. فلاح می‌توانست یکی از بازیکنان فهرست تیم ملی باشد، ولی قرار شده برای بازی‌های حساس تیم امید به این تیم کمک کند. فلاح و حزباوی می‌توانند زوج خیلی خوبی برای تیم امید بسازند.

محمد قربانی
هافبک 22 ساله سپاهان بهترین فصل فوتبالش را سپری کرد و یکی از بازیکنان کلیدی تیم مورایس بود. قربانی برای سپاهان در نقش هافبک دفاعی و هافبک بازو 20 بار در لیگ بازی کرد و در دو بازی جام حذفی هم توانست یک بار گل بزند. او در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا هم عضو تیم امید بود، زمانی که برای نساجی بازی می‌کرد. قربانی در بازی دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی مقابل نیکاراگوئه روی نیمکت بود. این هافبک دونده و خوش‌تکنیک به لطف 547 دقیقه بازی در لیگ بیست و دوم تجربه خوبی به دست آورده و می‌تواند یکی از هافبک‌های کلیدی تیم عنایتی باشد.

امیرعلی صادقی
او در اردوی پیش‌فصل استقلال یکی از بازیکنان خوب این تیم بود، ولی با اضافه شدن ستارگانی مثل محبی و قایدی در لیگ بیست و دوم فرصت بازی زیادی پیدا نکرد. صادقی 22 ساله در لیگ بیستم یکی از بازیکنان خوب سایپا بود که در 15 بازی دو گل زد. او در تیم مجیدی فرصت بازی بیشتری داشت و در لیگ بیست و یکم 9 بازی و یک پاس گل داشت، ولی در تیم ساپینتو فقط 5 بار به زمین رفت. با این حال او سرعت و تکنیک و ضربات پای چپ خوبی دارد و انتظار می‌رود مهره مؤثری برای تیم امید باشد. صادقی در تیم امید مهدوی‌کیا هم حضور داشت و در بازی دوستانه تیم ملی مقابل نیکاراگوئه هم برای دقایقی به زمین رفت.

محمدحسین زواری
او در شروع فصل از صنعت نفت به استقلال پیوست و مدتی طول کشید تا با خواسته‌های ساپینتو هماهنگ شود، ولی از اواسط فصل فرصت بازی پیدا کرد. او در لیگ‌های بیستم و بیست و یکم 30 بار برای نفت آبادان در لیگ بازی کرده بود و برای استقلال هم چهار بار به زمین رفت.
 این هافبک ریزنقش در دوره مربیگری مهدوی‌کیا هم به تیم امید دعوت شده بود و این بار هم می‌تواند برای تیم عنایتی مؤثر باشد.

سعید سحرخیزان
او در لیگ بیست و دوم هفت بار برای هوادار بازی کرد و بهترین بازی‌اش در هفته آخر مقابل ذوب‌آهن بود که توانست هت‌تریک کند. پاداش این نمایش خوب حضور در ترکیب اصلی مقابل پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی بود. سحرخیزان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یکی از مهاجمان اصلی تیم مرفاوی بود و مقابل ویتنام هم یک گل زد. او مهاجم پرتحرک و گلزنی است و می‌تواند برای خط حمله تیم امید هم مهره مفیدی باشد.

سینا سعیدی‌فر
او دروازه‌بان سوم استقلال بود، ولی بعد از مصدومیت رضایی در فهرست این تیم قرار گرفت و دو بار در لیگ بازی کرد. سعیدی‌فر در بازی هفته آخر استقلال مقابل تراکتور دروازه‌بان اصلی بود و نمایش مطمئنی داشت. او سال گذشته از طرف مهدوی‌کیا به تیم امید دعوت شده بود و امیدوار است که انتخاب اصلی عنایتی برای درون دروازه باشد.

آریا برزگر
او در تیم مهدوی‌کیا یکی از مهاجمان اصلی بود و در تساوی سال گذشته تیم امید مقابل ازبکستان گل مساوی را زد. آریا برزگر در بازی دوستانه تیم ملی مقابل نیکاراگوئه هم در ترکیب اصلی به زمین رفت. او این فصل عضو تیم قعر جدولی نفت مسجدسلیمان بود و در 18 بازی لیگ گلی نزد و تنها گلش مقابل ملوان در جام حذفی بود. او با قد 189 مهاجمی سرزن و قدرتی است و اگر عنایتی بخواهد با مهاجم هدف بازی کند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

آریا یوسفی
او یکی از بازیکنان مورد علاقه مورایس بود که بتدریج توانست دقایق بازی‌اش در سپاهان را بالا ببرد. یوسفی با سرعت خوبش بارها در پست گوش راست بازی کرد و در غیاب رامین رضاییان توانست جای خالی او در دفاع راست سپاهان را هم بخوبی پر کند. او 14 بار برای سپاهان در لیگ بیست و دوم بازی کرد و با توجه به چندپسته بودن عنایتی قطعاً روی او حساب خواهد کرد.

محمدرضا خالدآبادی
این دروازه‌بان 22 ساله توانست خودش را به ترکیب اصلی هوادار برساند و 16 بار در لیگ بیست و دوم برای این تیم بازی کرد. خالدآبادی نمایش خوبی برای هوادار داشت و با تجربه بازی در لیگ می‌تواند گزینه جدی حضور درون دروازه تیم امید باشد.

امیر شهیم
این مهاجم 19 ساله دو سال قبل با زدن 12 گل برای ماشین‌سازی آقای گل لیگ یک شد. گل‌گهر در شروع فصل شهیم را جذب کرد، ولی در ترافیک خط حمله این تیم فقط 3 بار بازی کرد و یک گل زد. او در نیم‌فصل به ملوان پیوست و 6 بار هم برای این تیم بازی کرد. عنایتی خودش گلزن قهاری بود و احتمالاً بتواند از این مهاجم مستعد بازی خوبی بگیرد.

محمدحسین اسلامی
او این فصل مهاجم اصلی ذوب‌آهن بود و در 29 بازی موفق شد سه گل بزند و یک پاس گل بدهد. اسلامی 22 ساله توسط کی‌روش و قلعه‌نویی به دو اردوی اخیر تیم ملی دعوت شده و بعد از عملکرد خوبش در لیگ بیست و دوم می‌تواند برای تیم امید هم مهره مهمی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی