صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

تأثیر روی 29 گل و کسب نمره 7.5

پرتغالی‌ها در وصف طارمی: عجب مهاجم شگفت‌انگیزی

مهدی طارمی از لحاظ فردی، فصل خوبی را در پرتغال سپری کرد. مهاجم ایرانی پورتو توانست عنوان آقای گلی لیگای این کشور را از آن خود کند و در پایان نیز در ترکیب منتخب فصل 2022 – 2023 قرار گرفت. وب سایت هو اسکورد که یکی از بزرگترین و معتبرترین رسانه‌های آماری فوتبالی در اروپا به شمار می‌رود، با پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، اقدام به انتشار ترکیب منتخب بهترین بازیکنان فصل گذشته کرده که نام مهدی طارمی نیز در میان یازده بازیکن برتر دیده می‌شود.
مهاجم ایرانی پورتو فقط یک مسابقه از 34 دیدار این فصل تیمش را به‌دلیل محرومیت از دست داد و در 31 دیدار نیز از ابتدا به میدان رفت و در 2 بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد که حاصل آن 22 گل و 7 پاس گل بود. یعنی تأثیرگذاری مستقیم روی 29 گل پورتو. طارمی به طور میانگین و در این مسابقات، نمره 7.5 را از سایت هو اسکورد دریافت کرد. هم تیمی او یعنی اوتاویو و آلخاندرو گرمالدو از بنفیکا تنها بازیکنانی هستند که از مهاجم ایرانی پورتو نمره بالاتری کسب کرده‌اند.
نکته جالب اینکه طارمی موفق شد برای سومین فصل متوالی در ترکیب منتخب فصل لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد و به نوعی هت‌تریک کند. نخستین بار او در فصل 2020 – 2021 با کسب نمره 7.3 در ترکیب یازده نفره بهترین‌های فصل قرار گرفت. مهاجم ایرانی پورتو در نخستین فصل حضورش در این تیم، 16 گل را وارد دروازه حریفان کرد و 15 پاس گل نیز داد و آمار شگفت‌انگیزی را از خود به جا گذاشت. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که طارمی در بسیاری از دیدارهای ابتدای فصل به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت.
طارمی در فصل 2021 – 2022 و دومین سال حضورش در پورتو، آمار گلزنی خود را ارتقا داد و 20 بار دروازه حریفان را باز کرد و 13 مرتبه نیز به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داد و از سایت هو اسکورد به طور میانگین نمره 7.5 را دریافت کرد. این بازیکن که نقش مهمی در قهرمانی تیمش و کسب سه‌گانه داخلی داشت، یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال بود و حالا خود را برای دیدار روز یکشنبه آماده می‌کند، جایی که پورتو در بازی فینال جام حذفی به مصاف براگا می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی