صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اظهار نظر کاپیتان واترپلو درباره انصراف دسته جمعی از تیم ملی: با کسی مشکل شخصی نداریم

مسأله اصلی مدیریت رضوانــــی است!

محسن آجرلو
روزنامه‌نگار
از بیرون همه چیز خوب و خوش دیده می‌شد. گرفتن نقره تاریخی در قهرمانی آسیا و تجربه نخستین حضور در لیگ جهانی، تیم ملی واترپلوی ایران را روی یک فرم خوب و رو به جلو نشان می‌داد که خیز خوبی برای یک افتخارآفرینی دیگر در بازی‌های آسیایی برداشته بود. رفتن چیریچ و امید واهی بازگشتش اما رخنه‌ای در تیم ایجاد کرده بود که پس از کش و قوس‌های فراوان روز گذشته سر باز کرد. کار به بیانیه‌نویسی و کناره‌گیری بازیکنان اصلی تیم ملی رسید و در زمان بسیار بدی تیم ایران به حاشیه رفت.
 
اعتراض هشت بازیکن تیم ملی
«برگزار نشدن اردوهای مناسب، همکاری‌ نکردن با چیریچ، دعوت‌ نکردن از مربی خارجی جدید، استفاده‌ نکردن از سرمایه‌ها و پتانسیل داخلی خوب برای هدایت تیم‌ ملی و اجرا نشدن قول و قرارهای فدراسیون» دلایلی است که هشت بازیکن تیم ملی برای اعتصاب و کناره‌گیری از تیم عنوان کرده‌اند. ارشیا الماسی، حامد ملک‌خانبان، پیمان اسدی، سهیل رستمیان، امین قویدل، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه و امیرحسین رهبر هشت بازیکنی هستند که اکثر آنها جزو نفرات با تجربه و اصلی تیم هستند که ساز ناسازگاری کوک کرده‌اند.

ملک خانبان: با هیچ کس مشکل شخصی نداریم
یکی از نفراتی که نامش در بین افراد معترض دیده می‌شود، حامد ملک خانبان است. کاپیتان تیم ملی و یکی از با سابقه‌ترین‌های تیم که معتقد است این ماجرا به سمت و سوی اشتباهی کشیده می‌شود. ملک خانبان در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی درباره اعلام انصراف خودش و هفت بازیکن دیگر از حضور در اردو بیانیه‌ای که از جانب آنها منتشر شده گفت:«اول از همه بگویم که بیانیه‌ای در کار نبوده. ما در صفحه‌های شخصی‌مان درباره تصمیم‌مان توضیحاتی ارائه کردیم. البته که همین را هم برخی به سمت و سوی اشتباهی می‌برند و این‌طور نشان می‌دهند که انگار ما با مربی انتخاب شده توسط فدراسیون مشکل شخصی داریم. در حالی که ما هیچ مشکلی با پنام تاش یا کس دیگری نداریم.» کاپیتان تیم ملی در پاسخ به سؤال ایران ورزشی درباره اینکه مشکل اصلی بازیکنان معترض چیست؟، گفت:«مشکل اصلی عدم مدیریت صحیح آقای رضوانی است. ما به خاطر یک اتفاق و دو اتفاق نبوده که چنین تصمیمی گرفته‌ایم. تیمی که بعد از 44 سال آن مدال ارزشمند را در بازی‌های آسیایی کسب کرد، اصلاً در حد و اندازه‌های خودش دیده نشد. هزار و یک وعده و وعید به ما دادند اما هیچ کدام را عمل نکردند. هر بار که با او صحبت کردیم، قول‌هایی داد اما در نهایت هر تصمیمی که دلش می‌خواست را گرفت.» ملک خانبان با اشاره به نیاز ورود کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این ماجرا و برطرف شدن مشکلات گفت:«من واقعاً برایم سؤال است که چرا یک رئیس فدراسیون پس از این‌همه سال نتوانسته دو اسپانسر خوب برای لیگ و حتی تیم ملی پیدا کند. بعد از سال‌ها آقایان پرسپولیس را به واترپلو آوردند که سال هاست چک‌هایی به ما داده که پاس نمی‌شود. تا کی باید ما از زندگی های‌مان بزنیم و با حقوق پنج میلیونی زندگی کنیم؟»

ZOOM

پاداش 50 دلاری
برای مدال تاریخی
کاپیتان تیم ملی گفت:«ما هیچ مشکل شخصی با کسی نداریم. نه مربی و نه رئیس فدراسیون. ما مشکلات بسیاری داریم که مدام از آنها گذر کردیم. یکی از آخرین‌هایش این بود که بعد از مدال نقره قهرمانی آسیا که خودم به شخصه با مصدومیت در آن بازی کردم، به بازیکنان 50 دلار پاداش دادند! باورتان می‌شود؟» کاپیتان تیم ملی همچنین گفت:«حالا آمده‌اند و دارند ماجرا را به سمت و سوی دیگری می‌برند. ما اگر با مربی ایرانی مشکل داشتیم که با مربی ایرانی به سنگاپور نمی‌رفتیم. باز هم تکرار می‌کنم. ما مشکلات عدیده‌ای داریم که به هیچ وجه شخصی نیست و انتقاد اصلی را متوجه رئیس فدراسیون می‌دانیم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی