صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

میزبانی تورنمنت وزنه‌برداری غرب آسیا، یک اتفاق خوب برای ایران

قدم درست برای بازگشت به تقویم جهانی

ایران ورزشی:وزنه‌برداری ایران همواره از قدیم‌ تا به امروز هر زمان برای گرفتن امتیازمیزبانی‌های بین‌المللی پیشقدم شده است، موفق شده میزبانی شایسته برای رویدادهای معتبرباشد. میزبانی که میهمانان پس از پایان مسابقات، همیشه از نحوه و نوع برگزاری، همین‌طور میزبانی شایسته مجموعه وزنه‌برداری ایران رضایت کامل داشتند. از مسابقات جهانی، آسیایی و تورنمنت‌هایی که قبل از انقلاب درکشورمان برگزار شد تا میزبانی تورنمنت‌های بین‌المللی همچون مسابقات آسیایی تبریز، جام‌های بین‌المللی اکودر ماهشهر و نامجو و فجردر تهران، خوزستان و رشت که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب در تقویم جهانی وزنه‌برداری گنجانده شد و ما برگزارکننده آن بودیم، همه و همه نشان دهنده توان بالای وزنه‌برداری ایران در برگزاری مسابقات مختلف و معتبر بین‌المللی بوده است. حالا هم که با حضور تیم جدید مدیریتی وزنه‌برداری و رایزنی‌های صورت گرفته قرار است میزبان مسابقات وزنه‌برداری مردان غرب آسیا باشیم، قطعاً باردیگر می‌توانیم شایستگی و پتانسیل بالای وزنه‌برداری کشورمان را در برگزاری مسابقات بین‌المللی به رخ همتایان آسیایی بکشانیم.
میزبانی‌های بین‌المللی باعث پیشرفت وزنه برداری
بدون شک یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت و توسعه وزنه‌برداری کشورهای مدعی، گرفتن امتیاز میزبانی‌های مهم و معتبر بین‌المللی است. زیرا کشورهایی که توان میزبانی مسابقات مختلف و معتبر را دارند، می‌توانند با استفاده از امتیازات مختلف میزبانی، هم توان و ظرفیت وزنه‌برداری و ورزش کشور خود را به رخ رقبا بکشند هم اینکه می‌توانند، ضمن قرارگرفتن درتقویم عملیاتی جهانی و قاره‌ای جزو مدعیان اصلی برگزاری مسابقات معتبر بین‌المللی مختلف قرارگیرند. وزنه‌برداری ایران نیز بعد از چندسالی که تورنمنت بین‌المللی جام فجر را میزبانی کرد، حالا با تغییراتی که در سیستم مدیریتی فدراسیون ایجاد شده است، با پیشنهاد میزبانی‌ مسابقات مختلف بین‌المللی قصد دارد دوباره خود را به تقویم عملیاتی جهانی بازگردانده و دوباره صاحب امتیاز میزبانی‌های معتبر در عرصه بین‌المللی و قاره‌ای شود. دقیقاً مثل گرفتن امتیاز میزبانی مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا که قرار است ما آن را برگزار کنیم.
اولویت گزینشی‌های المپیک
طبق اعلام فدراسیون وزنه‌برداری گویا پس از رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری غرب آسیا، با موافقت آنها قرار است یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری مردان غرب آسیا در ایران برگزار شود. «مصطفی صالح المهدی» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری غرب آسیا، با ارسال نامه‌ای به سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون ایران، از انتخاب کشورمان برای میزبانی یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی غرب آسیا خبر داد. المهدی با ابراز خوشحالی از این اتفاق در نامه خود نوشته است: «ما به توانایی و ظرفیت‌های فدراسیون شما برای برگزاری چنین رویداد بزرگی، اطمینان داریم.» البته تاریخ دقیق مسابقات قهرمانی غرب آسیا ۲۰۲۴ (مردان)، متعاقباً تعیین و اعلام می‌شود. بی‌شک اگر بتوانیم همزمان با پذیرش این قبیل میزبانی‌ها درمسیر کسب سهمیه المپیک، امتیازبرگزاری گزینشی‌های المپیک را نیز کسب کنیم، مطمئناً می‌توانیم با استفاده از امتیاز میزبانی برای کسب سهمیه‌های ورودی بیشتر و آوردن وزنه برداران مدعی و نامدار به کشورمان نهایت استفاده را از فرصت طلایی که ایجاد شده ببریم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی