صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

ماجد راشد: نقش ایران در جنبش پارالمپیک قابل انکار نیست

در تهران برای کرسی مذاکره کردیم

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

بعد از برگزاری نشست هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا به میزبانی تهران، نشست خبری ماجد راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا و غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. ماجد راشد با اشاره به حضورش در تهران به همراه اعضای هیأت اجرایی از نقش مهم ایران در رشد جنبش پارالمپیک گفت: «این دومین سفرم به تهران است که همانند سفر اولم بسیار خاطره‌انگیز بود. در این چند روز دیدارهایی را با غفور کارگری داشتم و درهای زیادی به روی‌مان باز شد تا بتوانیم درباره همکاری‌های مشترک به توافق برسیم. البته هنوز به طور مکتوب قراردادی امضا نشده اما بزودی با اعزام تیم‌های تخصصی قرارداد همکاری امضا می‌شود تا بتوانیم از امکانات ورزشی و همچنین دانش مربیان و داوران ایران استفاده کنیم.»
ماجد راشد اماراتی ادامه داد: «ایران دارای ورزشکاران و داوران بسیار خوبی است که می‌توانند کمک زیادی به پارالمپیک آسیا کنند. البته با مذاکراتی که در تهران داشتیم بزودی تحولات زیادی در کرسی‌های بین‌المللی برای ایران رخ می‌دهد.» رئیس اماراتی کمیته پارالمپیک آسیا در ادامه با پاسخ به این سؤال که برای ورزش‌های زمستانی آیا از امکانات ایران بازدید کرده؟ به تعریف و تمجید از امکانات ایران پرداخت و گفت: «بله. خوشبختانه جغرافیای ایران بسیار خوب است و برای استفاده از امکانات ایران برای بازی‌های زمستانی هم برنامه داریم. در سفر قبلی به تهران با تله‌کابین به ارتفاع ۳۵۰۰ متری رفتم و از نزدیک پیست اسکی را دیدم‌.»
او در ادامه با اشاره به نقش پارالمپیک ایران در سطح بین‌الملل از افزایش نقش ایران در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی خبر داد: «ساره جوانمرد، زهرا نعمتی و سیامند رحمان و چندین نفر دیگر را می‌توانم از قهرمانان ایران نام ببرم که بین‌المللی شدند و در جنبش پارالمپیک خیلی به ما کمک کردند. ایران همیشه در پارالمپیک جایگاه ویژه‌ای داشته و نقش ایران در توسعه جنبش پارالمپیک غیرقابل انکار است. ایران همیشه یک جایگاه مهم داشته و هم‌اکنون هم این جایگاه را دارد و البته‌ تمام تلاش ما این است که این جایگاه افزایش پیدا کند. یکی از موضوعات مهم در مذاکرات چند روز اخیر تهران هم همین موضوع بود که بزودی نتیجه آن را می‌بینید.»
ماجد در پاسخ به این سؤال که برنامه پارالمپیک آسیا برای کمک مساوی به همه اعضا برای کمک به توسعه جنبش پارالمپیک چیست؟ ادامه داد: «در واقع ما در این راه برنامه کلی داریم که همه کشورها باید طبق آن حرکت کنند اما اینکه بخواهند کمک جداگانه داشته باشند چنین چیزی نیست. همه باید تلاش کنند خودشان را به حد ایده‌آل برسانند.» رئیس اماراتی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه ظاهراً عدم حمایت باعث از بین رفتن برخی از رشته‌ها مثل فوتبال ۵ نفره می‌شود؟ ادامه داد: «اینکه برخی از رشته‌ها در بعضی از دوره‌ها حضور ندارند، دلیل بر از بین رفتن آنها نمی‌شود. فوتبال ۵ نفره در هانگژو حضور دارد. البته قبول دارم برخی از کشورها کم تلاش می‌کنند اما ما تلاش داریم که این ورزش را نجات بدهیم اما تلاش ما برای همه ورزش‌های پارالمپیکی است و فوتبال ۵ نفره هم در بین آنها قرار دارد.»

ZOOM

غفور کارگری: بانوان دغدغه من هستند
غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست مشترک با ماجد راشد به تشریح برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک پرداخت. غفور کارگری ابتدا با ارائه‌ آمار از کاروان اعزامی ایران به هانگژو شروع کرد: «در حال حاضر اولویت ما بازی‌های هانگژو است. تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. تاکنون در  ۱۸ رشته تیم آماده کردیم و ۲۱۸ ورزشکار قرار است به هانگژو اعزام شوند‌.»   کارگری در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش بانوان در پارالمپیک و اینکه مدیریت جدید چه رویکردی در این‌باره دارد؟ ادامه داد: «ورزش بانوان در پارالمپیک یکی از دغدغه‌های مهم من است و برای تحول در آن تلاش زیادی می‌کنم. همین الان هم در بین سه ورزشکار مطرح و مهم پارالمپیک ایران دو خانم حضور دارند که این هم نشان‌دهنده جایگاه مهم آنها است. به خوبی برای ما روشن است که بانوان معلول ظرفیت بالایی دارند و باید آن را شناسایی کرد و به بهترین شکل استفاده برد.  برای همین بازی‌های آسیایی هانگژو حضور بانوان در کاروان ایران با رشد بیش از ۲۰ درصد روبرو است. البته این آمار فعلی است و حتماً در روزهای آینده با قطعی شدن کاروان این رقم بیشتر هم می‌شود.» او همچنین درباره پارالمپیک ایران گفت: «در رشته‌های زیادی حرف برای گفتن داریم به همین دلیل هم به برخی قشرها تسهیلات بیشتری دادیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی