صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

آرش میراسماعیلی: کاری کردیم بعد از تعلیق به رژیم‌صهیونیستی نخوریم

توقع میران را محمد بنا در کشتی نداشت!

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون و قهرمان پیشین جودوی جهان بعد از حواشی فراوانی که در چند ماه گذشته پیرامونش وجود داشته و همچنان نیز خیال ندارد دست از سر او و فدراسیون جودو بردارد، تصمیم گرفت تا کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و از برخی عوامل مختلف داخلی و خارجی که باعث ایجاد این بحران در مجموعه فعلی مدیریتی جودو شده رونمایی کند. البته نکته جالب توجه و البته عجیب نشست خبری رئیس فدراسیون جودو، تجمع تعداد زیادی از معترضان و منتقدان به عملکرد آرش میراسماعیلی و تیم مدیریتی او قبل و هنگام برگزاری این جلسه جلوی در فدراسیون جودو و ساختمان امورمشترک فدراسیون‌های ورزشی در خیابان ورزنده تهران بود! تجمعی که با شعارهای تند و انتقادی مستقیم علیه رئیس فدراسیون جودو همراه شده بود. هر چند واکنش میراسماعیلی بابت عادی جلوه دادن فضای متشنج ایجاد شده در محل برگزاری نشست خبری نیز در نوع خود جالب به نظر می‌رسید. تجمع اعتراضی که در خاتمه نشست خبری، آرش میراسماعیلی را وادار کرد که به سرعت محل جلسه را ترک کند. به هر روی میراسماعیلی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران از هر دری سخن گفت تا شاید بتواند اصحاب رسانه را بابت آرام کردن فضای متشنج حاکم بر این مجموعه متقاعد نماید.

رضا عباسپور
روزنامه‌نگار

 

 


نسل جوان آینده جودو را می‌سازد
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه نسل جوان امروز جودو قطعاً می‌تواند خلأ ایجاد شده از نظر سرمایه انسانی را برای جودو پرکرده و آینده این رشته را بسازد در خصوص برنامه فدراسیون برای دوره پساتعلیق می‌گوید: «همین که می‌بینم الان در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ بزرگسالان، جودوکاهای نوجوان و جوان مدعی شدند و با عبور از چهره‌های شاخص عناوین قهرمانی را به خودشان اختصاص می‌دهند برای من کافی است. شک نکنید با اتکا به همین نسل با انگیزه و حمایت مسئولین ورزش کشور، می‌توانیم به آینده جودو امیدوار باشیم. این درست است که فعلاً به خاطر تعلیق طولانی مدتی که داشتیم و از دست دادن بسیاری از نفرات شاخص خود خیلی دستمان پر نیست اما مطمئن باشید که ما در آینده می‌توانیم باز هم شاهد ظهور پدیده‌های مستعد در جودوی ایران باشیم. برای کادرفنی هم برنامه داریم. فعلاً که تا بعد بازی‌های آسیایی با همین کادر ایرانی جلو می‌رویم. بعد از آن قطعاً بهترین انتخاب را برای پیشبرد اهداف جودو با همفکری و حمایت مسئولین ورزش خواهیم کرد.»
 
در دوره تعلیق از خودی و غریبه زخم خوردیم
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری خود که در محل فدراسیون جودو برگزار شد، گفت:
«۳ ماه قبل از ورود ما به فدراسیون بحث تعلیق جدی شده بود. اتفاقاتی که در مسابقات فرانسه افتاد باعث حساسیت فدراسیون جهانی شده بود. ما جلساتی را با فدراسیون جهانی برگزار کردیم. بدون اطلاع من نامه تعهد آماده و ارسال شد. تا شهریور بدون تنش کارمان را ادامه دادیم تا اینکه در مسابقات جهانی ژاپن به من اجازه ندادند بروم. آنجا بی‌تدبیری صورت گرفت و اگر من بودم اجازه نمی‌دادم این اتفاقات رخ بدهد. من قبل سفر گفتم تیم نرود اما افراد بالادستی تیم‌ را اعزام کردند. بعد از آن اتفاقات رأی به تعلیق دائم جودو دادند و این پیش‌شرط را گذاشتند هر لحظه که جودوکاهای ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی مبارزه کنند، تعلیق برداشته می‌شود. من کتباً به وزارت ورزش گفتم در فاز شکایت از فدراسیون جهانی نرویم و سعی کنیم با برگزاری جلسات موضوع را حل کنیم اما قبول نکردند و بدون اجازه من شکایت کردند. ما هم وقتی این شرایط را دیدیم وارد موضوع شدیم و پرونده را دست گرفتیم. قبل از حضور ما در جلسات برخی گفتند نمی‌آییم یا امتیاز می‌خواستند. خدا را شکر در جلسه خوب دفاع کردیم.»
میراسماعیلی ادامه می‌دهد: «اتفاقی که افتاد این بود که برخی مغرضین داخلی شکستن رأی تعلیق دائم را موفقیت برای ما نمی‌دانستند. این یک افتخار برای ما بود که تعلیق دائم را شکستیم و هیچ پیش‌شرطی هم دیگر نگذاشتند. ۴ سال ما تعلیق شدیم که شرایط سختی بر ما حاکم شد. طوری که هم از داخل به ما زخم می‌زدند و هم از خارج، اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی را رقم زدیم و اگر هر رئیس فدراسیون دیگری جای من بود کار را رها می‌کرد و آن رشته از بین می‌رفت.» رئیس فدراسیون جودو، خاطرنشان کرد: «افرادی می‌خواستند جودو نابود شود اما این اتفاق نیفتاد. مسابقات زیادی را با جوایز نقدی برگزار کردیم. اردوهای تیم ملی مرتباً تشکیل شدند و ۱۲ خانه جودو نیز به بهره‌برداری رسید. بزرگترین آکادمی جودو توسط وزیر ورزش افتتاح شد. در ماه‌های اخیر ۲ سفر بزرگسالان و یک سفر تیم نوجوانان به مسابقات و اردوی مشترک داشتیم. سال گذشته هم سفرهای مختلفی به کشورهای همسایه داشتیم و سعی کردیم جودو را زنده نگه‌داریم. حضور کامل در بازی‌های اسلامی یک موفقیت برای ما بود. خناسان داخلی سعی داشتند بانوان ما را از این مسابقات حذف کنند اما به این هدفشان نرسیدند.»
 
برخی آرامش جودو را به هم زدند و دست‌بردار هم نیستند
میراسماعیلی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به چوب لای چرخ گذاشتن و اذیت و آزار برخی منتقدان که تخریب را به جای سازندگی برای به هم ریختن فضای آرام جودو انتخاب کردند، اشاره می‌کند: «در این ۴ سال خیلی‌ها سنگ‌اندازی کردند و سختی‌ها را دوچندان کردند. یکسری افراد روانی که در فدراسیون‌های قبلی هم جو‌سازی می‌کردند دستشان برای خانواده جودو رو است. این افراد همیشه به منافع شخصی‌شان فکر می‌کنند. کسی که ذاتش بد است نمی‌شود با او کار کرد. افرادی که نه مدال گرفتند و نه مدیریت کرده‌اند، عقده‌های درونی‌شان را با همین اینستاگرام جبران می‌کنند و قهرمان مجازی هستند. قسم می‌خورم هیچ کس در این ۴ سال اندازه من اذیت نشد. هیچ رئیس فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند از من سفر استانی بیشتر رفته باشد. یک خزانه‌دار از ما جدا شد و از ما شکایت کرد و ما هم از او شکایت کردیم. برخی‌ها به این بحث دامن زدند. همه زندگی شخصی من را می‌دانند. من از یک خانواده مستضعف آمدم و نان بازوی خودم را خوردم. همه می‌گویند من مقابل اسرائیل مبارزه نکردم اما مدال‌های جهانی و آسیایی من را نمی‌بینند. ۱۵ سال عضو تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. نه در شورای شهر بودم و نه در مجلس که بخواهند انگی به من بزنند. من در همین چند سال ۱۰ تا ۱۲ میلیارد ظرف یک سال گذشته برای جودو آوردم. اگر دنبال دزدی بودم شاید از آن آورده‌ای که آوردم استفاده می‌کردم. سعی کردم همیشه صادقانه کار کنم و مثل برخی که به میزشان چسبیده‌اند نبودم. ۴ سال است حساب شخصی‌ام بسته است و با حساب پسرم کار می‌کنم. به من‌ چند روز پیش گفتند به خاطر مالیات ۲ میلیاردی فدراسیون می‌خواهند دستگیرت کنند. گفتم به خاطر مالیات کسی را نمی‌گیرند اما باید مسئولان ورود کنند که چرا اداره مالیات فدراسیون‌ها را اذیت می‌کند و برخورد چکشی دارد.»

میران 30 میلیون تومان از من حقوق می‌خواست!
میراسماعیلی درباره استعفای محمود میران و پاره کردن حکم کمربند مشکی‌اش که امضای آرش میراسماعیلی را پایش داشت، می‌گوید: «محمود میران رفیق و هم‌تیمی قدیمی من است. اما حقیقتاً توقع غیرمعقول مالی از ما داشت که نتوانستیم آن را برآورده کنیم. ما برای میران ۸ میلیون تومان و سپس ۱۲ میلیون حقوق در نظر گرفتیم. اما او بعد از مدتی کوتاه به این حقوق اعتراض داشت و مبلغ ۳۰ میلیون تومان حقوق از من درخواست کرد! مبلغی که فکر نمی‌کنم حتی محمد بنا که بزرگترین و شاخص‌ترین مربی حال حاضر ورزش کشورمان است هم این میزان حقوق را از فدراسیون کشتی درخواست کرده باشد. من هم به میران گفتم در توان‌مان نیست این مبلغ را پرداخت کنیم. مباحث دیگری مثل اردو و مسائل فنی اصلاً در میان نبود.»

رایزنی‌ کردیم تا بعد تعلیق دیگر به اسرائیل نخوریم
میراسماعیلی درباره دیدار با رئیس فدراسیون جهانی و تدابیری که برای تکرار نشدن ماجرای تعلیق و تحریم جودوی ایران با مسئولین جهانی در نظر گرفتند، می‌گوید: «دیدار بسیار خوبی با رئیس فدراسیون جهانی در کویت داشتیم و او هم در مراسم اختتامیه مسابقات جهانی گفت دلم برای جودوکاهای ایران تنگ شده و قطعاً بعد از شهریور می‌توانیم در مسابقات حاضر شویم. او به من گفت «هر کاری بخواهی برای جودوی ایران انجام می‌دهم چه مالی باشد و چه غیر مالی» اما من به ویزر گفتم تنها چیزی که از شما می‌خواهم احترام گذاشتن به جودوی ایران است. حرمت جودوی ایران را حفظ کنید تا ما دیگر درگیر حواشی مشابه تعلیق نشویم. او هم قول داد همه‌گونه حمایتمان کند. در جلسه‌ای که با ویزر داشتیم ۲ سهمیه وایلد کارت برای ما در نظر گرفتند که یک حمایت خیلی خوب از طرف فدراسیون جهانی بود. ما خیلی از مسابقات را از دست دادیم و شرایط خوبی است که از این ۲ سهمیه استفاده کنیم.»

ZOOM

در حین برگزاری نشست خبری تعدادی از افراد بیرون فدراسیون تجمع کردند و علیه میراسماعیلی شعار دادند. میراسماعیلی درباره تجمع برخی افراد مقابل فدراسیون جودو و درخواست برای رفتن او تأکید داشت: «این کار بی‌اخلاقی یکسری افراد منفعت‌طلب است. این افراد خوشنام نیستند و در دوران قهرمانی مربیگری یا دورانی که در فدراسیون بودند دستشان برای همه رو شده است. طرف شب توهم زده بود صبح پیام داد که باید سرمربی شوم. وقتی قبول نکردم شروع به سنگ‌اندازی کردند. برخی‌ها اینجا بودند و منفعت داشتند و ارتزاق می‌کردند و حالا که رفتند دستشان کوتاه شده است. حالا هم ۴ تا بچه را تحریک کردند. این حرکات پوپولیستی است و فایده‌ای ندارد. در مجمع هم دیدیم که خانواده جودو جوابشان را داد و این راهی که رفتیم را مهر تأیید زدند. جایگاه من از رئیس فدراسیونی نیامده که بخواهم به آن بچسبم. اگر یک روز هم باشم با قدرت ادامه می‌دهم. نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستم و این راز موفقیت ما بوده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی