اردوی تیم ملی از 14 خرداد شروع می‌شود

کافا، فرصت محک زدن جوانترها

اردوی تیم ملی برای تورنمنت کافا از 14 خرداد شروع خواهد شد. دهم خرداد با برگزاری فینال جام حذفی پرونده فوتبال باشگاهی این فصل فوتبال ایران بسته می‌شود و بعد از آن قلعه‌نویی فهرست تیم ملی برای این مینی‌کمپ را اعلام خواهد کرد. محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی درباره زمان آغاز اردوی تیم ملی گفت: «روز 14 خرداد مینی کمپ تیم ملی در تهران شروع می‌شود. همچنین تیم ملی روز 21 خرداد برای حضور در تورنمنت کافا عازم قرقیزستان خواهد شد و از آنجا با یک پرواز اختصاصی به ازبکستان می‌رود تا در مرحله نهایی این تورنمنت شرکت کند.» تیم‌های اول هر گروه به فینال می‌روند و تیم‌های دوم گروه‌ها بازی رده‌بندی را برگزار می‌کنند. او درباره فرآیند انتخاب مربی خارجی تیم ملی هم گفت: «نبی و قلعه‌نویی در حال نهایی کردن کار هستند و این موضوع در این هفته مشخص خواهد شد.» این دومین اردوی تیم ملی با قلعه‌نویی است و او این بار فرصت کافی دارد تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد. بازیکنان دعوت‌شده یک هفته در تهران تمرین خواهند کرد تا قلعه‌نویی 18 نفر نهایی برای تورنمنت کافا را انتخاب کند. تیم ملی در اردوی قبلی دو بازی دوستانه با روسیه و کنیا داشت، ولی این بار بازی‌های آسانتری دارد و در مرحله گروهی تورنمنت کافا با افغانستان و قرقیزستان بازی خواهد کرد. فعلاً این تیم سه گروه دارد، ولی شنیده می‌شود که مسئولان برگزاری مسابقات در حال رایزنی با یک تیم آفریقایی هستند تا هر دو گروه چهار تیمی شود.
نوبت جوانترها است؟
ظاهراً قلعه‌نویی هم با توجه به آسان بودن بازی‌های این تورنمنت تصمیم گرفته از بازیکنان جوانتر استفاده کند. او در هفته‌های گذشته تأکید زیادی روی بررسی و فرصت دادن به بازیکنان لیگ برتر داشته و انتظار می‌رود که در این تورنمنت که کیفیت بالایی ندارد از آنها بهره ببرد. این آخرین فرصت پیش از جام ملت‌های آسیا است که او می‌تواند بازیکنان جوان و کم‌تجربه را محک بزند و هر بازیکنی که نمایش خوبی داشته باشد شانس همراهی تیم ملی در قطر را بالاتر می‌برد. با در نظر گرفتن گروه‌بندی مسابقات به احتمال زیاد دو تیم ایران و ازبکستان سرگروه خواهند شد تا در فینال با هم روبرو شوند و از حالا هم برای سفر تیم ملی از بیشکک به تاشکند برنامه‌ریزی شده، با این حال لازمه قهرمانی در این تورنمنت این است که بازیکنان تمام بازی‌ها را جدی بگیرند. همچنین فینال احتمالی مقابل ازبکستان بازی آسانی نخواهد بود و میزبان که مدتی است از جمع تیم‌های درجه یک آسیا فاصله گرفته مقابل شاگردان قلعه‌نویی انگیزه زیادی خواهد داشت.
 
لژیونرها می‌آیند؟
یکی از ابهامات بزرگ تورنمنت کافا حضور لژیونرها است. تا به حال غیبت شجاع خلیل‌زاده و علی قلی‌زاده که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را پشت سر می‌گذارند، قطعی شده است. با این حال ممکن است تعدادی دیگر از لژیونرها هم بعد از یک فصل طولانی و فرسایشی بخواهند از سرمربی تیم ملی مرخصی بگیرند. حضور در یک تورنمنت دو هفته‌ای و برگزاری سه یا چهار بازی در پایان یک فصل سنگین برای بازیکنانی مثل طارمی، جهانبخش، آزمون و حاج‌صفی که درگیر چند جام بودند اتفاق خوشایندی نیست. از طرف دیگر تیم ملی برای بردن تیم‌های درجه سوم و چهارم آسیا نیازی به تمام لژیونرهایش ندارد و شاید به نفع همه باشد که قلعه‌نویی به این بازیکنان استراحت بدهد. استراحت ستارگان تیم ملی پیش از یک فصل سنگین دیگر که قرار است در میانه آن جام ملت‌های آسیا هم برگزار شود به نفع همه است و کمک می‌کند که آنها فصل آینده را با طراوت بیشتری شروع کنند. البته مدیریت تقویم بازیکنان و برنامه‌ریزی برای آنها در نهایت به تصمیم قلعه‌نویی و کادر فنی بستگی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی