صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

در انتظار یک جنگ تمام عیار

سینا فتوت
خبرنگار
پرسپولیس با اتیکت قهرمان در بازی نیمه نهایی برابر هوادار بازی کرد و همین اتیکت برتری آنها را برابر هوادار رقم زد. آنها از منظر روحی و روانی آشکارا بر حریف استیلا داشتند و نتیجه همین برتری روحی روانی دو گل زودهنگام در ابتدای بازی بود. دقایق بازی دورقمی نشده بود که پرسپولیس دو گل زد. این نشان می‌دهد که تحت تأثیر قهرمانی در جام حذفی آنها بمب روحیه هستند و پیش از آغاز بازی و در دقیقه صفر 2 گل از حریف جلو افتاده‌اند. یکی از عوامل اصلی این برتری ذهنی و روحی که منبعث از قهرمانی لیگ است، عملکرد کادر فنی سرخ‌هاست. پرسپولیس در حالی که از صدر دور افتاده بود، در کلیدی‌ترین مقطع از فصل توانست به صدر برسد و قهرمان شود. عملکرد کادرفنی بویژه در رأس آن یحیی ‌گل‌محمدی باعث شد تا این تیم در آرامش دیدارهای خود را پیگیری کند و بتواند در هفته‌های آخر خود را به عنوان مدعی جدی نشان دهد.
پرسپولیس در این فصل از نبود مهاجمان باکیفیت بسیار اذیت شد و شاید مهم‌ترین ایراداتی که به پرسپولیس وارد است، نبود مهاجم خارجی خوب است. انتظارات زیادی از مهاجمان خارجی این فصل پرسپولیس می‌رفت بویژه اینکه آنها با قیمتی گزاف به پرسپولیس پیوستند ولی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. پریرا و دیاباته هرگز انتظارات را برآورده نکردند. عملکرد موفق خط حمله پرسپولیس بیشتر از اینکه به مهاجمان این تیم مربوط باشد، مرهون خط هافبک فوق‌العاده سرخ‌ها بود و عملکرد خوب هافبک‌ها و مدافعان سبب شد تا مشکلات خط حمله به چشم نیاید. در فصل آینده باید مهاجمان خارجی باکیفیت در دستور کادر فنی قرار گیرند.
برای تقویت، این اسکواد فعلی نیازمند تغییرات اساسی است و جذب بازیکنان جدید برای پرسپولیس بستگی به کادرفنی دارد. بهتر از مهاجمان داخلی این تیم نمی‌توان بازیکنی جذب کرد ولی برای تقویت می‌بایست مهاجمان باکیفیت خارجی گرفت. برای خطوط دفاعی و میانی با جذب دو تا سه بازیکن شاخص می‌توان در فصل آینده این تیم را مدعی قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و آسیا قلمداد کرد.
برتری پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی قابل پیش‌بینی بود و حالا در انتظار یک دربی جذاب در فینال هستیم. این دیدار برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز و حیاتی خواهد بود. استقلال به دنبال قهرمانی در جام حذفی خواهد بود تا بتواند ضمن قهرمانی، شکست شهرآورد در لیگ را جبران کند. آنها از چند هفته پیش جنگ روانی را آغاز کرده‌اند. اینکه ساپینتو به پرسپولیس کنایه می‌زند و قهرمانی سرخ‌ها را تبریک نمی‌گوید، یک مدل جنگ روانی است که او به استقبال آن رفته. دربی بیشتر از اینکه بازی فنی باشد و آمادگی فنی و تاکتیکی در آن دخیل باشد، بازی روانی است. هر تیمی که از منظر روانی بهتر و آماده‌تر باشد و تمرکز بیشتری داشته باشد، برنده دربی خواهد بود. پرسپولیس بمب روحیه است و در اوج آمادگی روانی و فنی به سر می‌برد اما استقلال خیلی زود به پیشواز این بازی رفته و این نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند با جنگ روانی پرسپولیس را منکوب کنند و نمی‌خواهند تحت هیچ شرایطی بازنده باشند. دربی 101 از این منظر یک جنگ تمام عیار خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی