صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

صحبت‌های یحیی علیه استقلالی‌ها و ساپینتو:

می‌خواهند داور را تحت فشار بگذارند، کارشان غیر حرفه‌ای بود

اگر من این کارها را کرده بودم تا سال بعد تیم نداشتم و محروم بودم

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از فینالیست شدن تیمش و پیروزی مقابل هوادار در صحبت‌های مقدماتی‌اش گفت:  بازی راحتی برای ما نبود. آخر فصل است. بازیکنان تحت فشار شدید بدنی و ذهنی هستند. با توجه به مشکلات خاصی که دارند، نتایج خوبی گرفتند. نتیجه امروز هم خیلی خوب بود و توانستیم به فینال جام حذفی برسیم. ۶ روز وقت داریم. ریکاوری ذهنی و بدنی مهم است. باید خودمان را برای فینال آماده کنیم. امیدوارم روندی که داشتیم را تا آخر ادامه بدهیم. فینال یک دربی است و امیدواریم تیم برای این بازی سرحال و آماده شود.
 
شما یک گام تا رسیدن به فتح سه گانه فاصله دارید چرا که اگر قهرمان جام حذفی هم شوید به‌صورت اتوماتیک سوپرجام را هم برده‌اید.
 بازی فینال است و دوم شدن در این جام لطفی ندارد. برای رسیدن به فینال زحمت زیادی کشیدیم. با تیم‌های خوبی بازی کردیم. با بازی امروز هم خیلی سخت به فینال رسیدیم. قرعه‌های سختی داشتیم ولی بازیکنانی داریم که امسال کارهای بزرگی انجام دادند و در سخت‌ترین شرایط توانستند تیم را به موفقیت و جام برسانند. آنها لایق تقدیر و بهترین‌ها هستند. امیدوارم مسئولان هم احترام و توجه بیشتری به این تیم داشته باشند. مشکلاتی هست که معمولاً در موردشان صحبت نمی‌کنیم ولی دلیل بر این نیست که مشکل نداریم.
شما به پنالتی‌هایی که داور علیه تیم‌تان گرفت، اعتراض داشتید. استقلالی‌ها هم بعد از بازی نساجی نظرشان این بود که در فینال جام حذفی از علیرضا فغانی یا داور خارجی استفاده شود.
 صحنه‌هایی که در بازی امروز (با هوادار)دیدم هیچ کدام پنالتی نبود. کارشناسان با دقت بیشتری نگاه کنند. بحث داور خارجی بی‌احترامی بزرگی به داوران ما است. در این شرایط سختی که می‌دانیم چقدر مشکلات سخت افزاری و مالی دارند، این صحبت فقط یک دلیل دارد. آن هم اینکه تیم داوری دربی را زیر فشار ببرند. خودشان هم می‌دانند داور خارجی نمی‌آید ولی با این حرف‌ها می‌خواهند تیم داوری دربی را تحت فشار روحی روانی قرار بدهند. این کارشان خیلی غیر‌حرفه‌ای بود. بموقع در مورد این داستان‌ها صحبت خواهم کرد. پارسال اتفاقاتی افتاد و اعتراضاتی شد و ۶ جلسه من را محروم کردند ولی اتفاقاتی که امسال افتاد، یک مربی هرچه دلش خواست گفت و هر بی‌احترامی کرد، همه رویشان را برگرداندند. دلیلش چیست؟ این تبعیض است. اگر من این کار را کرده بودم مطمئنم تا سال بعد تیم نداشتم، محروم بودم و نمی‌توانستم مربیگری کنم.
منظورتان از تبعیض بین ایرانی‌ها و خارجی‌هاست یا استقلال و پرسپولیس؟
خودشان می‌دانند. رویشان را بر‌می‌گردانند تا بگویند ندیدیم. این درست نیست. وضعیت خوبی نیست. متولیانی که باید به این مسائل توجه کنند، خودشان می‌دانند چه کسانی هستند. امیدوارم این تبعیض‌ها بین تیم‌های مختلف وجود نداشته باشد. نمی‌دانم به خاطر خارجی بودنش است یا مسائل دیگر، نمی‌دانم چرا قدرت برخورد را از آنها گرفته، این بر‌می‌گردد به آدم‌هایی که نگاه درستی به مسائل و مشکلات ندارند.
از معدود باخت‌های تیم شما طی این سه سال و نیم مقابل استقلال و در جام حذفی بوده‌است. آیا برنامه‌ای برای شکستن این طلسم دارید؟
دربی در هر شرایطی سخت است و حساسیت‌های خاص خودش را دارد. نتایج گذشته تیم‌ها تأثیری روی نتیجه بازی آینده ندارد. کاری که باید بکنیم این است که ریکاوری خوبی داشته باشیم و مشکلات تیم را تا آن موقع حل کنیم. هم مدیران و هم ما باید این دو کار را انجام بدهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی