صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بررسی فینال کنفرانس شرق NBA

خبری از جارو شدن نبود!

بازی چهارم فینال کنفرانس شرق بامداد چهارشنبه به وقت ایران برگزار شد و دوتیم بوستون سلتیکس و میامی هیت در ورزشگاه خانگی بوستون به مصاف یکدیکر رفتند، جدالی که با پیروزی بوستون مقابل میامی به پایان رسید تا این تیم به سرنوشت لیکرز که بامداد دوشنبه با شکست مقابل دنور جارو شد (اصطلاحی که به شکست در چهار بازی متوالی گفته می‌شود)، دچار نشود.

عملیات نجات با درخشش جیسون تیتم
بسیاری بازگشت بوستون مقابل میامی را یک رؤیا می‌دانستند و معتقد بودند آنها هم مانند لیکرز جارو می‌شوند و میامی به بازی نهایی لیگ بسکتبال NBA می‌رسد. اما این اتفاق رخ نداد و بوستونی‌ها آن را مدیون درخشش جیسون تیتم هستند. درخشش او از کوارتر سوم آغاز شد و تا انتهای مسابقه ادامه داشت و در نهایت منجر به برتری 116 بر 99 بوستون مقابل میامی شد تا امید‌ها زنده بماند.
البته باید بازگشت بوستون به فینال کنفرانس شرق و صعود به بازی نهایی را چیزی شبیه رؤیا دانست، چراکه میامی در بازی پنجم برای جبران شکست دور از انتظار بامداد چهارشنبه به میدان می‌آید اما اگر تیتم موفق به تکرار عملکردی که در بازی چهارم از خودش به نمایش گذاشت، بشود کار میامی برای پیروزی در آن مسابقه بسیار سخت خواهد شد. عملکرد مطلوب یک ستاره در یک تیم الزاماً باعث رسیدن به موفقیت از سوی آن تیم نمی‌شود مانند همان اتفاقی که برای لبران جیمز و لیکرز در فینال کنفرانس غرب مقابل دنور رخ داد به گونه‌ای که لیکرز صعودش به فینال کنفرانس را مدیون درخشش جیمز در بازی‌های مراحل قبل بود. اما در فینال توانایی لبران در حدی نبود که بتواند لس آنجلس لیکرز را بار دیگر به فینال اصلی مسابقات ببرد. لبران هم اولین شکستش را در فینال یک کنفرانس از ابتدای حضورش در NBA متحمل شد. حالا شاید بوستون موفق شد با درخشش ارتش یک نفره‌اش جیسون تیتم میامی را پشت سر بگذارد و به استقبال جدال با دنور ناگتس برود اما نمی‌توان انتظار داشت در آنجا هم درخشش تیتم مقابل دنور به پیروزی برسد و مانند فصل گذشته از قهرمانی اش دفاع کند.
اختلاف را کمتر کن
بوستون به غیر از پیروزی بامداد چهارشنبه برای برابر کردن سری مسابقه باید در سه بازی دیگر مقابل میامی به پیروزی برسد. فینال پنجم کنفرانس شرق بامداد جمعه 5 خرداد 1402 برگزار خواهد شد.
برگزاری این مسابقه در استادیوم تی دی گاردن ورزشگاه خانگی تیم بوستون، باعث می‌شود کار این تیم برای پیروزی مقابل میامی و کم کردن اختلافش با میامی راحت‌تر شود. هرچه سری کنفرانس شرق بیشتر طول بکشد به سود دنور ناگتس است زیرا آنها پس از سپری کردن یک فصل سخت و طولانی فرصت بیشتری برای استراحت نسبت به حریف احتمالی‌شان در بازی نهایی دارند و این باعث می‌شود آنها دست بالاتر را در بازی‌های ابتدایی سری فینال داشته باشند. البته باید گفت دنور در شرایط عادی و با مدت زمان استراحت کمتر هم به علت ستاره‌هایی که از آنها بهره می‌برد، دست بالاتر را نسبت به بوستون دارد.
باید منتظر ماند و برای فینال پنجم کنفرانس شرق لحظه شماری کرد؛ آیا میامی صعودش را قطعی می‌کند یا اینکه بوستون به درخشش رؤیایی  برای رسیدن به بازی نهایی و تقابل با دنور ناگتس را ادامه می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی