صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اتمام کار نمایندگان ایران در تنیس روی میز قهرمانی جهان

پایان ماجراجویی نوشاد

رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان در حالی روز پنجم خود را پشت سر گذاشت که تنها نماینده باقیمانده ایران در جدول هم با شکست برابر حریف خود از صعود به جمع 16 بازیکن برتر دنیا بازماند.
نوشاد عالمیان که در دور اول این مسابقات از سد لامبیت بلژیکی گذشته بود، سه‌شنبه شب در یک رقابت نزدیک و حساس از سد جاناتان گروث دانمارکی گذشت تا در جمع 32 نفر برتر دنیا قرار بگیرد. نوشاد که در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی در رده 57 قرار دارد، در مرحله دوم این مسابقات به مصاف حریف قدرتمند خود رفت و در شرایطی که با نتیجه 3 بر 1 از حریف پیش بود، ست‌های پنجم و ششم را به حریف واگذار کرد تا کار به ست هفتم کشیده شود. نوشاد در نهایت با برتری 11 بر 9 در ست پایانی موفق شد با حساب 4 بر 3 برابر حریف خود پیروز شده و به جمع 32 بازیکن برتر دنیا راه پیدا کند.
 
انتقام‌گیری دانمارکی
نوشاد با صعود به جمع 32 بازیکن برتر دنیا، برابر یک حریف دانمارکی دیگر قرار گرفت؛ آندرس لیند که  در رده 180 دنیا قرار داشت! تفاوت فاحش رتبه نوشاد و این حریف دانمارکی باعث شده بود تا خیلی‌ها منتظر یک برد دیگر از نوشاد و صعود تاریخی او به جمع شانزده نفر برتر دنیا باشند. اتفاقی که نیفتاد و بازیکن شگفتی‌ساز دانمارکی دست به کار بزرگی زد و با غلبه بر نوشاد، هم انتقام هم‌تیمی‌اش را از بازیکن ایرانی گرفت و هم راهی یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان شد.
آندرس لیند را به طور مطلق می‌توان شگفتی‌ساز رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2023 نامید. بازیکن 24 ساله دانمارکی دور اول از سد حریف پرتغالی خود گذشت و در دور دوم حریف آفانادور (رده 71 دنیا) از پورتوریکو شد. بازیکنی که کالدرانو ستاره مطرح برزیلی (نفر ششم دنیا) را از پیش رو برداشته بود اما مقابل لیند دانمارکی متوقف و در یک مسابقه یکطرفه، با نتیجه 4 بر 1 بازنده شد.
آندرس لیند با غلبه بر نوشاد، به عنوان یک بازیکن رنک 180 دنیا، به جمع 16 بازیکن برتر جام راه پیدا کرده و دست به کار بزرگی زد.
 
پایان پیشروی در دوربان
نوشاد عالمیان که تنها ایرانی بازمانده در جدول این رقابت‌ها بود، پس از دو پیروزی به کار خود پایان داد. حضور نوشاد به عنوان یک بازیکن رنک 57 دنیا در بین 32 نفر برتر، به تنهایی موفقیت قابل قبولی به حساب می‌آید که در تاریخ تنیس روی میز ایران کم سابقه و حتی بی‌سابقه است.
نوشاد اگرچه به خاطر باخت به یک بازیکن رنک 180 قدری امتیاز از دست خواهد داد اما به سبب حضور در بین 32 نفر برتر دنیا، امتیاز خوبی خواهد گرفت و در رده‌بندی آتی فدراسیون جهانی، جهش خوبی خواهد داشت. اتفاقی که می‌تواند کمک خوبی برای او در مسیر کسب سهمیه المپیک از طریق رده‌بندی جهانی باشد.
 
حضور خوب، نتیجه معمولی
تیم ایران که با چهار بازیکن راهی رقابت‌های قهرمانی جهان شده بود، در بخش انفرادی با هر چهار نماینده خود به میدان رفت و در بخش دو نفره هم دو تیم داشت. امین احمدیان، امیرحسین هدایی و نیما عالمیان که در همان گام ابتدایی رقابت خود را به حریف واگذار کردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در این میان مصدومیت نیما عالمیان اتفاق ناخوشایندی بود که شاید می‌توانست در نتیجه کسب شده توسط او تأثیرگذار باشد. نیما البته اگر مصدوم هم نمی شد، کار بسیار دشواری برابر لبرون فرانسوی با رده 35 دنیا داشت و بعید بود بتواند به پیروزی دست پیدا کند.
البته کشیدگی عضلات کمر او در بخش دو نفره به تیم ایران آسیب زد. تیم دو نفره نوشاد و نیما که با برد فوق‌العاده خود در بازی اول مقابل تیم آلمان، راهی مرحله دوم شده بودند، کار به مراتب ساده‌تری برابر تیم پورتوریکو داشتند اما مصدومیت نیما اجازه عملکرد صد درصدی به آنها نداد تا در بخش دو نفره هم اتفاق خاصی برای ایران نیفتد. تیم امین احمدیان و هدایی نیز در همان بازی اول به دیگر تیم آلمان باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی