صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی اعلام شد

ماجرای پاداش 600 سکه جام جهانی قطر صحت ندارد

مهدی محمد نبی با حضور در برنامه تلویزیونی به سؤالات متعددی که در روزهای اخیر متوجه فدراسیون فوتبال شده پاسخ داد.
 
توجه به آکادمی و مسائل حقوقی اولویت باشگاه‌ها
محمدنبی در مورد بودجه‌بندی باشگاه‌های لیگ برتری، اظهار داشت: «دستور‌العملی که به‌عنوان ناظر بر قراردادهای بازیکنان و کادرهای فنی تهیه شده با توجه به بررسی نهادهای نظارتی بویژه سازمان بازرسی کل کشور بوده است. باید توجه داشت که زمینه حضور بازیکنان و مربیان در تیم‌های مختلف در سال‌های اخیر حاشیه‌های مختلفی داشته و سبب شده بیشتر باشگاه‌ها در بحث قراردادی متضرر شوند. در کنار این مسأله اعتبار قرارداد در این دستورالعمل مدنظر است. به این معنا که باید بحث حقوقی و مالی را ببینید. اگر خاطرتان باشد برخی بازیکنان خارجی وارد ایران می‌شدند که تست‌های کلینیکی و پاراکلینیکی نمی‌دادند. سپس باشگاه متوجه می‌شد این نفرات مشکل آمادگی جسمانی دارند. لذا در این دستورالعمل آمده اعتبار قرارداد باید به شکلی باشد که این بخش‌ها دیده شود و باشگاه‌ها باید به مسیری بروند که این را انجام بدهند. در کنار این مسأله مواردی مثل عدد و رقمی که در باشگاه‌ها هزینه می‌شود، توجه نکردن‌شان به آکادمی و تیم‌های پایه را داریم‌. گاهی مواقع یک باشگاه کل بودجه‌اش را فقط صرف تیم بزرگسالان می‌کند. یعنی تیم‌های پایه در این مسیر نمی‌توانند تولید داشته باشند. در این حالت باشگاه به سمت تیمداری می‌رود و دیگر باشگاه نیست. باید بودجه را طوری ببینند که شامل تمام رده‌های باشگاه شود. در کنارش سازمان لیگ با توجه به وظایف ذاتی‌اش، می‌تواند توسط بازرسان خود انحراف از بودجه را بررسی کند. مجمع باشگاه هم به‌عنوان اساس باشگاه باید در جریان مسائل داخل آن قرار بگیرد. یکی از دلایل متضرر شدن باشگاه‌ها، نداشتن بخش حقوقی و مشاور حقوقی ثابت است. یعنی فقط از حقوقدانانی استفاده می‌کنند که اصلاً درست نیست‌. باید باشگاه بخش حقوقی داشته باشد که به‌صورت تمام وقت در اختیارش باشد‌.»
 
باشگاه‌ها 5 روز فرصت خواهند داشت
نایب رئیس فدراسیون در ادامه گفت: «یکشنبه نامه‌ای از کمیته مجوز حرفه‌ای تهیه و پس از امضا دبیرکل فدراسیون به باشگاه‌ها اعلام شد که یا در بخش مجوز ملی موفق شده‌اید یا اصلاً در هر ۲ زمینه موفق نشده‌اید. ظرف ۵ روز باشگاه‌ها مهلت دارند که درخواست استیناف کنند. مصطفی زارعی و سایت فدراسیون بزودی نام باشگاه‌های دارای مجوز حرفه‌ای را می‌گویند. کمیته استیناف هم رسیدگی می‌کند و در نهایت ۱۰ خرداد، باید کمیته بدوی و استیناف صورت جلسه نهایی را تنظیم کرده تا با امضای دبیرکل به AFC برود. صورت جلسه نهایی هنوز به کنفدراسیون نرفته اما رسیدگی اولیه یکشنبه جمع‌بندی شده و در همان روز هم به باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند‌. استیناف حی و حاضر است و رسیدگی می‌کند و اگر در نهایت به رأی استیناف اعتراض داشته باشند، باید به دادگاه CAS بروند. البته بعید می‌دانم کار به آنجا برسد.»
 
لیست تیم ملی تا 13 خرداد اعلام می‌شود
وی در مورد آخرین وضعیت دستیاران امیر قلعه‌نویی و انتخاب مربی خارجی اظهار داشت: «قلعه‌نویی چند گزینه را معرفی کرده که با یکی از آنها که قبلاً کمک‌مربی تیم ملی سوئیس در جام جهانی بوده و ایتالیایی است، در حال مذاکره هستیم. این مربی حرفه‌ای است و نباید اسمش را بیاوریم تا نهایی شود‌‌. مربیان داخلی هم مشغول هستند.» سرپرست تیم ملی خاطرنشان کرد: «کادرفنی تیم ملی هر روز در مرکز ملی و مجموعه پک هستند‌. روز گذشته آنجا بودم و قلعه‌نویی و دستیارانش آنالیزها را انجام داده و مباحث فنی خودشان را دارند.» محمدنبی در مورد زمان اعلام فهرست تیم ملی عنوان کرد: «اگر خدا بخواهد تیم ۱۳ خرداد وارد اردو می‌شود و تا قبل از آن لیست را اعلام می‌کنند. در ادامه باید برای مسابقات کافا به قرقیزستان برویم.» وی درخصوص اینکه آیا لژیونرها در کافا تیم ملی را همراهی می‌کنند، پاسخ داد: «این مسابقات در فیفادی است و لژیونرها حتماً باید حضور داشته باشند.»
 
پاداش‌های جام جهانی کذب است
نبی درخصوص اینکه آیا بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۶۰۰ سکه پاداش گرفته‌اند، گفت: «در دوره‌های گذشته جام جهانی پاداش‌هایی بوده ولی این عددی که برای جام جهانی قطر عنوان شده به هیچ وجه صحت ندارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی