صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی عملکرد نفت مسجدسلیمان در طول فصل

رؤیای صعود به سقوط رسید

مجتبی حسین مرشدی
خبرنگار
نفت مسجد سلیمان در فصل بیست ودوم لیگ برتر روزهای عجیبی را سپری کرد. روزهایی که برای آنها با محمدرضا مهاجری فوق‌العاده آغاز شد و حتی نفتی‌های فوتبال ایران در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و دوم در جمع بالانشینان مسابقات حضور داشتند. هرچه از زمان آغاز مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال ایران گذشت، مشکلات نفت مسجد سلیمان بیش از گذشته نمایان شد. مشکلاتی که تعویض متعدد سرمربی از سوی مدیران این تیم هم کمک زیادی به حل آن نکرد و در نهایت نفت مسجد سلیمان در پایان فصل با یک عملکرد فاجعه بار به لیگ دسته اول فوتبال ایران سقوط کرد. بسیاری پس از سقوط نفت به سطح پایین‌تر تصور می‌کردند سهمیه خوزستان در لیگ برتر همان دو تیم باقی بماند اما استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم در هفته آخر لیگ دسته اول موفق شد در خانه مقابل آرمان گهر با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی برسد و بدین ترتیب پس از شمس آذر به لیگ برتر صعود کند. به همین خاطر سقوط نفت مسجد سلیمان به لیگ پایین‌تر سهمیه خوزستان را کاهش نمی‌دهد. در ادامه نگاهی به رکوردهای فاجعه بار نفت مسجد سلیمان در این فصل خواهیم انداخت.
 
3 سرمربی در 30 هفته
نفت مسجد سلیمان لیگ بیست و دوم را با هدایت محمدرضا مهاجری آغاز کرد. سرمربی که بهترین نتایج مسجد سلیمانی‌ها در رقابت‌های این فصل را کسب کرد و به عبارت دیگر می‌توان گفت مهاجری موفق‌ترین سرمربی این فصل مسجد سلیمانی‌ها است. البته در هفته‌های پایانی حضور مهاجری روی نیمکت نفت مسجد سلیمان مشکلات این تیم درحال شکل‌گیری بود و پس از این مدیران جدید نفت مسجد سلیمان که امیرحسین علاقبند مدیرعامل وقت استقلال ملاثانی هم جزو آنها بود، تصمیم گرفتند با برکناری مهاجری از هدایت این تیم ابراهیم اشکش سرمربی گمنام و بی‌تجربه آن روزهای ملاثانی را به‌عنوان سرمربی جدید نفتی‌های مسجد سلیمان انتخاب کنند. انتخابی که البته انتقادات بسیاری را هم به مدیران این تیم وارد کرد. به هرحال با آمدن اشکش هم شرایط فنی برای مسجد سلیمان بدتر شد و به نوعی آغاز روند سقوط مسجد سلیمان به رتبه‌های انتهایی جدول از زمان حضور اشکش روی نیمکت نفت مسجد سلیمان آغاز شد. دوران حضور این مربی روی نیمکت نفتی‌ها دوام چندانی نداشت و مدیران تصمیم گرفتند برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط سرمربی جدید استخدام کنند و رضا عنایتی را که با توجه به شرایط آن روزهای نفت، کارنامه مطلوبی داشت، به نیمکت تیم تحت هدایتشان بیاورند. عمر حضور عنایتی در مسجد سلیمان هم بیشتر از چند هفته نشد. البته او در مدت کوتاه حضورش با مسجد سلیمان در 4 مسابقه 3 مساوی و تنها یک شکست ثبت کرد اما پس از پایان بازی چهارم عنایتی با انجام یک مصاحبه طوفانی از هدایت این تیم استعفا داد. پس از آن مدیران نفت به انتخاب قبلی خودشان یعنی ابراهیم اشکش بازگشتند و او را جایگزین رضا عنایتی کردند. بدین ترتیب مسجد سلیمان در فصل بیست و دوم سه مربی را روی نیمکت خودش دیده. آماری که نشان دهنده شرایط این تیم و یکی از دلایل ناکامی است و عجیب به نظر می‌رسد.
 
بهترین و بدترین مقطع فصل
بهترین مقطع فصل برای نفت مسجد سلیمان به هفته‌های نخست آغاز مسابقات و زمان حضور محمد رضا مهاجری روی نیمکت فنی این تیم باز می‌گردد و بدترین مقطع هم به دوره دوم حضور ابراهیم اشکش که سرآغاز سقوط این تیم به رتبه‌های انتهایی جدول بود، باز می‌گردد. البته نفت مسجد سلیمان با ابراهیم اشکش یک نتیجه مطلوب هم کسب کرد که به بازی مقابل ملوان در هفته پایانی باز می‌گردد. نفت مسجد سلیمان در این مسابقه با نتیجه 5 بر 1 مقابل ملوان در خانه به پیروزی رسید تا وداع شیرینی با لیگ برتر فوتبال کشورمان حداقل برای یک فصل داشته باشد.
 ***
به هرحال فصل با سقوط این تیم به لیگ دسته اول به پایان رسید. درباره شرایط نفت مسجد سلیمان در فصل بیست و دوم تنها یک جمله کفایت می‌کند. آن هم اینکه نفتی‌ها با شروع طوفانی‌ای که در هفته‌های ابتدایی داشتند، رؤیای کسب رتبه تک رقمی را داشتند اما در پایان سقوط کردند؛ رؤیایی پوشالی که تنها روند سقوط را تصریح کرد.

59 گل خورده
و 18 گل زده
اکثر فاکتور‌های منفی لیگ برتر در لیگ بیست و دوم متعلق به نفت مسجد سلیمان است. آنها رکورددار بدترین خط دفاعی و خط حمله لیگ هستند. نفت مسجد سلیمان در این فصل در 30 مسابقه 59 بار دروازه‌اش از سوی 15 تیم دیگر لیگ باز شد و در مقابل موفق شد تنها 18 بار دروازه رقبایش را باز کند. آماری که برای یک تیم فاجعه‌بار است. جالب است بدانید اگر پیروزی 5 بر 1 این تیم مقابل ملوان در هفته پایانی رقابت‌ها به‌دست نمی‌آمد، آمار گل زده بدتر می‌شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی