صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

نفت مسجدسلیمان عجیب‌ترین تیم لیگ برتر

بی‌برنامه، بی‌پول و بی‌هدف

سمیرا شیرمردی
خبرنگار
نفت مسجدسلیمان را می‌توان عجیب‌ترین تیم لیگ برتری سال‌های اخیر نامید. تیمی که نه برنامه داشت و نه پول و نه هدف اما در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال ایران فعالیت می‌کرد. نفتی‌ها از زمانی که به لیگ برتر آمدند با مشکلات مالی زیادی مواجه شدند اما هر بار مدیران باشگاه سعی کردند اسپانسر پیدا کنند تا این مشکل حل شود. البته معمولاً اسپانسرها اذیت‌های زیادی داشتند اما به هر حال به تیم کمک می‌کردند. نفت مسجدسلیمان، فصل را با یک سرمربی باتجربه شروع کرد و قرار بود نه تنها مشکل مالی نداشته باشد بلکه بودجه‌اش بالاتر هم برود.
 نفتی‌ها با رضا مهاجری روزهای خوبی را تجربه کردند و حریف سختی برای دیگر تیم‌ها بودند اما ناگهان این تیم متحول شد و به ضعیف‌ترین تیم حاضر در لیگ برتر تبدیل شدند. عوامل زیادی در این مسأله دخیل بود اما ظاهراً اصلی‌ترین آن، بی‌پولی باشگاه بود که باعث شد چند بار بازیکنان دست به اعتصاب بزنند. هر روز شرایط بدتر می‌شد که مهاجری بالاخره در تعطیلات لیگ، به شکل جدی به‌دنبال بازگرداندن تیم به روزهای خوب بود. باشگاه هم به شکل کاملاً جدی به حمایت از سرمربی خود پرداخت. یک روز خبر رسید باشگاه حمایت کاملی از رضا مهاجری دارد اما چند ساعت بعد همه چیز تغییر کرد و گفته شد مهاجری استعفا داد و جای او را ابراهیم اشکش سرمربی وقت استقلال ملاثانی گرفت. این اتفاق خیلی عجیب بود. اینکه چرا مهاجری ناگهان بعد از حمایت باشگاه تصمیم به استعفا گرفت و اینکه اگر باشگاه به‌دنبال حمایت از سرمربی‌اش بود، چطور اشکش اینقدر زود به‌عنوان جانشین مهاجری انتخاب و معرفی شد.
 اینها نشان می‌داد پشت پرده خبرهای دیگری بود. ظاهراً ابراهیم اشکش با این قول که با خود اسپانسر می‌آورد و مشکلات مالی باشگاه را حل می‌کند، به‌دنبال حضور در مسجدسلیمان بود. همین مسأله هم باعث شد بعد از معرفی اشکش به‌عنوان سرمربی جدید نفتی‌ها، خبر برسد علاقبند هم مدیرعامل باشگاه شد که البته این مسأله زود تکذیب شد. به هر حال، مسئولان باشگاه منتظر اسپانسر و پول از سوی اشکش بودند که وقتی دیدند خبری نیست، یک سری حواشی زیاد به وجود آمد و این بار رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان انتخاب شد. عنایتی هم با شرط اینکه باید زود مشکلات مالی حل شود، هدایت این تیم بحران‌زده را قبول کرد اما وقتی متوجه شد مشکلات بیشتر از حد تصور است، کنار رفت تا باز هم فرصت به اشکش داده شود. به همان سرمربی جوانی که هیچ تجربه‌ای در لیگ برتر نداشت اما ظاهراً می‌توانست مشکلات مالی این تیم را حل کند. این‌ اتفاقات خلاصه‌ای از مشکلات یک تیم لیگ برتری بود. تیمی که نه برنامه داشت و نه پول و نه هدف و در نهایت سقوط کرد. نفت مسجدسلیمان با این شرایط، شاید باید به همان دسته پایین‌تر برمی‌گشت. به جایی که اتفاقات اینچنینی عجیب نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی