صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر و مصاحبه

برای نخستین بار انجام می‌شود
حضور بسکتبال زنان ایران در جام ویلیام جونز
با تأیید کمیته برگزاری رویداد ویلیام جونز که همه ساله به میزبانی کشور تایوان برگزار می‌شود، تیم‌ ملی بسکتبال زنان ایران برای اولین بار در این رویداد شرکت می‌کند. حضور تیم ملی بسکتبال زنان ایران در کاپ ویلیام‌ جونز قطعی شد. این موضوع برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال ایران مورد تأیید قرار گرفته است. فدراسیون بسکتبال ایران همه ساله تنها نسبت به اعزام تیم ملی مردان اقدام می‌کرد اما در سال جاری حضور زنان نیز پس‌ از رایزنی مورد موافقت برگزارکنندگان تایوانی قرار گرفت.


پرداخت بورسیه با دلار 42 هزار تومانی
صدای اعتراض نازنین ملایی بلند شد
نازنین ملایی یکی از ورزشکاران ایران است که بورسیه شده و حالا از اینکه ماهیانه‌اش با دلار 42 هزار تومانی محاسبه شده، گلایه دارد. دختر قایقران ایران که در سال گذشته مدال‌های بسیار ارزشمندی به دست آورد و در المپیک توکیو نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، با اعتراض به رویه کمیته ملی المپیک می‌گوید: «دفعه قبل کمیته ملی المپیک اعلام کرد بورسیه‌ها را با ارز آزاد حساب می‌کنند اما این بار با ارز سنایی حساب شد و مبلغی کمتر از دوره قبل واریز کردند و دلار ۴۲ هزار تومانی را معیار قرار دادند. برخی فدراسیون‌ها باید به اداره مالیات، پول بدهند از این رو از پاداش‌ها و بورسیه هم مالیات کم می‌کنند. سؤال من این است که چرا برای پاداش وزارت ورزش و کمک هزینه و بورسیه‌ها که باید سکه و یا دلار باشد، مالیات پرداخت می‌کنیم؟» او که در حاشیه اختتامیه لیگ‌های قایقرانی صحبت می‌کرد، ادامه می‌دهد: «کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید با اداره مالیات به جمع‌بندی برسند. هر مسابقه‌ای می‌رویم سکه نمی‌گیریم و معادل سکه قدیم که 5/2 تا ۳ میلیون بود، پول دریافت می‌کنیم که از همان مالیات کم می‌شود و معضلی است.»


در نشست با اعضای هیأت اجرایی کمیته مطرح شد
اعتراض رؤسای فدراسیون‌ها به بودجه
جلسه‌ای با حضور برخی از رؤسای فدراسیون‌ها با اعضای هیأت اجرایی در خصوص بودجه برگزار شد. پس از اعلام بودجه فدراسیون‌ها توسط کمیته ملی المپیک، برخی از فدراسیون‌ها نسبت به بودجه در نظر گرفته شده اعتراض کردند. مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری چند روز پیش عنوان کرده بود که از برخی فدراسیون‌ها دعوت می‌کنیم تا در مورد بودجه درنظر گرفته شده برای آنها صحبت شود. با توجه به این صحبت، رؤسای برخی از فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون‌های کاراته، کبدی، کشتی، وزنه‌برداری و ووشو در جلسه‌ای با اعضای هیأت اجرایی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده از سوی کمیته مباحثی را مطرح کردند و اعضای هیأت اجرایی نیز به دفاع از عملکرد خود پرداختند. در نهایت مقرر شد که رؤسای فدراسیون‌ها نظرات خود را به کمیته ارائه و اعضای هیأت اجرایی پس از بررسی و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی