صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

موضع محکم والیبال در برابر کارشکنی امریکایی ها

یا همه یا هیچ کس!

تیم ملی والیبال در حالی برای حضور در لیگ ملت‌ها آماده می‌شود که هر روز چالش جدیدی در مسیر آن ایجاد می‌شود. از نیامدن عبادی‌پور و غفور به اردو و کنار رفتن معنوی‌نژاد تا مصدومیت میثم صالحی که دست بهروز عطایی را خالی‌تر از همیشه کرد. حالا هم که بحث عدم صدور ویزا برای سه بازیکن دیگر تیم ملی توسط امریکا مطرح شده. سه بازیکنی که تحت این شرایط نمی‌توانند تیم ملی را در هفته سوم این مسابقات همراهی کنند.
 
تابلوی ورود ممنوع در مقابل ستاره
پس از اعلام لیست ویزاهای صادر شده توسط امریکا، مشخص شد که وزارت خارجه این کشور، به سه بازیکن و دو نفر از کادر فنی تیم ملی ویزا نخواهد داد.
امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی(به دلیل تغییر وضعیت خدمت آنها در طول انجام پروسه ثبت‌نام)، اسماعیل مسافر، نیما ده‌پناه و حمزه فتحی (به دلایل دیگر) نفراتی هستند که ویزای امریکا به آنها داده نشده. گفته می‌شود که برای صدور ویزای این نفرات، نیاز به بررسی و ارائه مدارک بیشتری وجود دارد.
در این میان عدم حضور امین اسماعیل‌نژاد به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و آماده‌ترین بازیکنان تیم ملی در هفته سوم لیگ ملت‌ها، ضربه بزرگی به بدنه تیم خواهد زد. تیمی که حداقل در لیگ ملت‌ها، ستاره‌ای در ترکیب ندارد و بدون نفرات برجسته خود به میدان خواهد رفت.
 
موضع محکم فدراسیون
به کارشکنی تکراری
کارشکنی امریکایی‌ها در صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی، اتفاق تازه‌ای نیست. بارها و بارها و در رشته‌های مختلف شاهد چنین رفتارهای غیر‌حرفه‌ای از سوی وزارت خارجه امریکا بوده‌ایم و این بار نوبت به والیبال و رویداد مهمی مانند لیگ ملت‌های 2023 رسیده. رقابت‌هایی که حتی در مسیر کسب سهمیه المپیک هم مؤثر است و حساس‌ترین دوره خود را پشت سر خواهد گذاشت.
در همین راستا فدراسیون والیبال این بار موضع محکم و قابل اعتنایی گرفته. طبق اعلام رسمی فدراسیون، تیم ایران بدون این سه بازیکن به هیچ وجه راهی امریکا نخواهد شد و در هفته سوم به میدان نخواهد رفت.
اینطور که شنیده می‌شود، نامه اولیه درباره این ماجرا طی هفته‌های گذشته به فدراسیون رسیده. در همین راستا محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی والیبال نسبت به این موضوع اعتراض و اعلام کرد بر اساس ماده ۳۹ قوانین برگزاری مسابقات FIVB، میزبان مسابقات موظف به صدور ویزا برای تمامی نفرات تیم‌ها بدون هیچ گونه محدودیت است.
محمدرضا داورزنی حضور تیم ملی والیبال ایران بدون این نفرات را در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در امریکا غیر ممکن دانست و خواستار رسیدگی فدراسیون جهانی والیبال برای صدور ویزای این نفرات یا تغییر گروه ایران در هفته سوم با وجود مشکلات متعدد شد.
حالا پس از گذشت حدود یک ماه از این ماجرا و عدم پاسخگویی شفاف امریکایی‌ها در این باره و عدم صدور ویزا برای سه بازیکن و دو مربی ایران، داورزنی با ارسال نامه دیگری به رئیس فدراسیون جهانی، اعلام کرد که تیم ایران بدون این سه بازیکن راهی لیگ ملت‌ها نخواهد شد.
داورزنی همچنین از عدم صدور ویزای مولتی توسط هلندی‌ها برای تیم ملی والیبال کشورمان به منظور شرکت در هفته دوم (هلند) و مرحله نهایی لیگ ملت‌ها (لهستان) گلایه کرد و خواستار پیگیری هر چه سریع‌تر و جدی‌تر مسئولان جهانی والیبال شد.
 
درخواست میزبانی
در هفته سوم!
رئیس فدراسیون والیبال همچنین با توجه به ضمانت میزبانان لیگ ملت‌ها برای صدور ویزا برای تیم‌های میهمان آن هم به طور کامل، آمادگی ایران برای میزبانی در هفته سوم (به جای امریکا) را هم اعلام کرد. طبق اعلام او فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در بالاترین سطح بین‌المللی میزبانی هفته سوم لیگ ملت‌ها را بپذیرد و در کمتر از یک هفته از ارسال مدارک، برای تمام شرکت‌کنندگان ویزای ورود فرودگاهی اخذ نماید. بدیهی است تمام خسارات تیم‌های شرکت‌کننده در خصوص تغییر برنامه‌ریزی باید توسط فدراسیون والیبال امریکا پرداخت شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی