صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پایان دوران موفق اسپالتی در ناپولی؟

تکلیف همه چیز را روشن کرده‌ایم!

لوچانو اسپالتی، سرمربی ناپولی، از این گفت که در مورد آینده‌اش در تیم قهرمان سری آ، ‌به نتیجه قطعی رسیده است اما  در این مورد به جزئیات اشاره نکرد.
بعد از برد 3-1 ناپولی در خانه خود مقابل اینتر که در روز یکشنبه رقم خورد، اسپالتی همچنین به خبرنگاران گفت که هر موفقیتی بعد از قهرمانی ناپولی در سری آ که پس از 30 سال به دست آمد ممکن است زیرسایه این اتفاق قرار بگیرد. اگرچه این مربی 64 ساله ناپولی را به قهرمانی در لیگ و همچنین به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند اما شایعات در مورد آینده او در چند هفته اخیر به‌شدت زیاد شده است.
او در این مورد بعد از بازی با اینتر حرف زد: «این موضوع تصمیم‌گیری شده است. این موضوعی است که مدتهاست وجود دارد. وقتی شما از صبح تا شب کار می‌کنید، ‌بعضی مسائل در ذهن شما شکل می‌‌گیرد و به نوعی به بلوغ می‌رسید، چون در نهایت باید همیشه بهترین نمایش را ارائه کنید. اگر به این نتیجه برسید که نمی‌توانید آنچه را که این گروه شایسته آن هستند ارائه کنید یعنی زمان تجدید نظر و تصمیم‌گیری فرارسیده است. شما فکر می‌کنید، به نتیجه می‌رسید و طبق آن عمل می‌کنید.»
اسپالتی گفت او در مورد این وضعیت با رئیس باشگاه، اورلیو دلائورنتیس بحث کرده و آنها موضوع را حل کرده‌اند: «تمام کاری که باید انجام شود این است که موضوع اعلام شود. من آنچه را که لازم بود به دلائورنتیس گفتم. هیچ مذاکره‌ای در کار نبود. بعد از آن شامی که با هم داشتیم ما همه تردیدها را برطرف کردیم و به تصمیم قطعی رسیدیم.»
از اسپالتی در مورد موفقیت تیمش در شکست دادن هر 19 حریف خود در سری آ سؤال شد، اتفاقی که برای اولین بار در یک فصل رخ می‌دهد. سرمربی موفق ناپولی این‌طور پاسخ داد: «کیفیت فوتبال ما چیزی است که به ما اجازه می‌دهد تا برجسته باشیم و در صدر بمانیم. این موضوع برای ما یک انگیزه مضاعف بود که به این رکورد برسیم. ما مقابل تیمی بازی می‌کردیم که با شایستگی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده (اینتر) و باید ثابت می‌کردیم که تمام آنچه که در طول این فصل کسب کرده‌ایم  استحقاقش را داشته‌ایم.»

هرج و مرج در رختکن قهرمان سری A قبل از گرفتن جام
در حالی که ناپلی‌ها همچنان در حال جشن گرفتن موفقیت تیم شهرشان برای فتح اسکودتو هستند، این احتمال وجود دارد که تیم محبوب آنها چندین چهره کلیدی از جمله مربی‌اش را از دست بدهد. خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، شادی و خوشحالی در زمین تمرینی ترنتینو جای خودش را به تنش داد و این یک نشانه واضح داشت.
اورلیو دلورنتیس، مالک ناپولی به ترنتینو رفته بود تا در مورد اردوی تمرینی پیش‌فصل در تابستان امسال برای اعضای تیم صحبت کند اما در کمال تعجب هیچ نشانی از لوچانو اسپالتی وجود نداشت.
دلورنتیس به خبرنگاران کنجکاوی که دلیل غیبت اسپالتی را جویا شدند، گفت: «ما بعداً در مورد فوتبال صحبت خواهیم کرد. امروز در مورد ترنتینو صحبت می‌کنیم نه هیچ چیز دیگر. در غیر این صورت بلند می‌شوم و می‌روم.»
دی لورنتیس اما نه تنها از صحبت در مورد سرمربی ناپولی خودداری کرد بلکه برای به زبان آوردن نام اسپالتی هم اکراه داشت. در واقع او با وجود کار بزرگی که اسپالتی در پایان دادن به انتظار 33 ساله ناپولی برای بردن اسکودتو انجام داده بود، در تمام طول سخنرانی‌ یک ساعته‌اش فقط یک بار اسم این سرمربی ایتالیایی را به زبان آورد.
این وضعیت در حالی بود که تنها همین هفته گذشته اسپالتی و دلورنتیس در کنار یکدیگر شام خوردند و در‌ آنجا دی لورنتیس گفت: «این یک ضیافت شام برای ابراز محبت و قدردانی بود.» او همچنین اعلام کرد که پس از بازی خانگی مقابل سمپدوریا در آخرین هفته لیگ، برای اسپالتی و بازیکنانش جشن ویژه‌ای ترتیب داده است. الان اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های رئیس ناپولی کاملاً تغییر کرده و او حتی نمی‌خواهد بگوید که اسپالتی در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا خواهد بود یا خیر. او حتی این را هم گفت که نمی‌خواهد «بال‌های مربی را ببندد» اما حتی اسپالتی هم نمی‌داند که این به چه معناست. اسپالتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی اخیر تیمش به خبرنگاران گفت: «آینده من؟ باشگاه خواهد گفت چه اتفاقی قرار است بیفتد، نه من. ما در ضیافت شام در مورد آن بحث کردیم. من کسی نیستم که باید جواب سؤال‌تان را بدهم. ما در آن شامی که یک هفته پیش خوردیم همه چیز را حل کردیم. برای کاری که می‌خواهم انجام دهم، به کفش نیاز دارم نه بال.»
به هر حال فعلاً مشخص نیست که چه اتفاقی برای ناپولی رخ خواهد داد و چرا آینده اسپالتی کمتر از سه هفته پس از قهرمانی، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است اما هرچه هست خطر از هم پاشیدن قهرمان جدید سری A بسیار به این تیم نزدیک است و احتمال دارد کسی که تیم را در اردوی پیش‌فصل هدایت می‌کند نه اسپالتی بلکه یکی مانند رافائل بنیتس باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی