پیروزی در دربی چند سال اخیر انگیزه قهرمانی پرسپولیس را چندبرابر کرد

منافی: قهرمانی در جام حذفی برای پرسپولیس بازی دوسر برد است

مسعود قراگزلو
خبرنگار

جواد منافی مدافع چپ اسبق پرسپولیس معتقد است بعضی‌ها باید نسبت به قهرمانی پرسپولیس نگاه منطقی‌تری داشته باشند و نسبت به قهرمانی این تیم منصفانه قضاوت کرده و یکطرفه به قاضی نروند. به بهانه پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل نساجی و کسب هشتمین قهرمانی در لیگ برتر بد ندیدیم با منافی گفت‌و‌گویی داشته باشیم. بازیکن اسبق پرسپولیس که اتفاقاً همین چندی قبل هم در کادر فنی تیم نساجی حضور داشت اما در نهایت به اتفاق حمید مطهری از این تیم جدا شد.
 چرا نساجی مقابل پرسپولیس هیچ حرفی برای گفتن نداشت و خیلی زود قافیه را به پرسپولیس باخت؟
به نظرم نساجی انگیزه کافی نداشت و از آنجا که این تیم شانسی برای کسب سهمیه و یا خطر افتادن نداشت بازیکنانش انگیزه چندانی نداشتند از همین رو نتوانستند مقابل پرسپولیس کارآیی لازم را داشته باشند. در طرف مقابل پرسپولیس نیاز به گل داشت و برای قهرمانی باید پیروز می‌شد از همین رو بازیکنان پرسپولیس خیلی زود به گل رسیدند و با زدن گل زودهنگام آرامش را به تیم‌شان باز گرداندند و در ادامه با تیم خوب‌شان موفق شدند با ارائه بازی برتر به برد رسیده و قهرمانی‌شان را تثبیت سازند.
 اخراج هافبک نساجی هم خیلی به آنها ضرر زد؟
مهرداد عبدی هافبک باانگیزه و باتعصب تیم نساجی بود اما گرفتن کارت زرد اولش به نظرم کمی سختگیرانه بود و همین موضوع موجب شد تا عصبی شود و نتواند خودش را خوب مدیریت کند به همین دلیل هم کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.
 در رابطه با حمله‌هایی که بعد از قهرمانی پرسپولیس از سوی بعضی‌ها به این تیم شد چه نظری دارید؟
باید نگاه منطقی داشته باشیم چون همه دیدند پرسپولیس مستحق‌ترین و شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود چون سرخپوشان در دربی پیروز شدند و سپاهان هم بازی حساسش را مقابل ملوان مساوی کرد تا صدر را به پرسپولیس بسپارد. من فکر می‌کنم پرسپولیس مردانه جنگید و قهرمان شد و اگر مشکلات داوری هم وجود داشته برای همه تیم‌ها بوده و برای یک تیم نبوده است. جدا از این مسائل پرسپولیس فاکتورهایی مانند ثبات مدیریت و مربیگری داشت که پرسپولیس را از سایرین متمایز ساخت. جدا از این مسأله حضور بازیکنانی مانند گولسیانی و سروش و دانیال و سعید صادقی منجر به این شد تا پازل پرسپولیس برای موفقیت تکمیل شود مضاف بر اینکه بازیکنان با انگیزه و یکدلی که داشتند خیلی خوب ظاهر و موفق از زمین خارج شدند. من فکر می‌کنم پرسپولیس حساس‌ترین دربی چند سال اخیر را برد تا انگیزه بازیکنانش برای قهرمانی چندبرابر شود.
 بازی مقابل هوادار در ورزشگاه دستگردی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازی آسانی نیست اما پرسپولیس با بازیکنان تأثیر‌گذاری که دارد قطعاً بدون آنکه از قهرمانی‌شان مغرور شده باشند با روحیه بالا به مصاف هوادار می‌روند و پیروز می‌شوند. بازیکنان پرسپولیس می‌دانند که اگر قهرمان جام حذفی شوند به نوعی همزمان قهرمان سوپرجام هم خواهند شد از این‌رو بازی در جام حذفی برای پرسپولیس حکم بازی دوسر برد را خواهد داشت به همین دلیل براحتی شانس قهرمانی را از دست نخواهند داد.
 به‌عنوان مدافع چپ اسبق پرسپولیس در رابطه با علی نعمتی و درخشش این مدافع چه صحبتی دارید؟
اعتماد کردن کادر فنی به نعمتی جواب داد و این بازیکن هم خوب جواب اعتماد کادر را داد از این‌رو به نحو احسن در کارهای دفاعی ظاهر شد. بازیکنی که گل اول پرسپولیس را مقابل نساجی زد و عالی کار کرد.
 در رابطه با بستن تیم پرسپولیس برای فصل آینده نیاز تیم را در چه مناطقی می‌دانید؟
الان خیلی زود است که بخواهیم در این خصوص حرف بزنیم و بهتر است پس از جام حذفی در این رابطه تصمیم‌گیری شود اما در هر حال پرسپولیس به غیر از دروازه در سه خط دیگر نیاز به تقویت دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی