هفته سی‌ام لیگ آزادگان

نبرد لیگ برتری‌های سابق بکش تا صعود کنی

محسن ذاکری
روزنامه نگار
رقابت در لیگ یک به اوج رسیده. سه تیم سابقاً لیگ برتری رقابت میلیمتری و نفسگیری را برای رسیدن به لیگ برتر دارند و هفته آخر مشخص می‌شود که کدام تیم به لیگ برتر می‌رسد. شمس‌آذر قزوین از مدت‌ها پیش خرج خود را از سایر مدعیان جدا کرده و با 70 امتیاز از چند هفته پیش صعود خود به لیگ برتر را قطعی کرده و فارغ‌البال و آسوده‌خاطر دعوای لیگ برتری‌های سابق را برای صعود نظاره‌گر است.
در جدول استقلال خوزستان با 54 امتیاز دوم است، فجرسپاسی با 53 امتیاز سوم و سایپا با 52 امتیاز در جایگاه چهارم ایستاده. استقلال خوزستان تیم دوست داشتنی جنوب ایران که سابقه قهرمانی لیگ برتر را دارد، در میان رقبا نزدیکترین تیم به لیگ برتر است. آنها در هفته آخر در خانه به مصاف آرمان‌گهر می‌روند و با یک برد خانگی بدون اعتنا به نتایج سایر رقبا صعود به لیگ برتر را جشن خواهند گرفت. آنها تنها یک برد با بازگشت به لیگ برتر فاصله دارند.
فجرسپاسی تیم سازنده شیراز تیم سوم جدول این هفته در یک بازی حساس در خانه مس شهر بابک به میدان می‌رود. تیمی چغر که در رده هفتم لیگ یک ایستاده و برای فجر یک لقمه گلوگیر است. آنها برای صعود به لیگ برتر باید حریف را در خانه شکست دهند و چشم انتظار توقف استقلال خوزستان بنشینند.
سایپا بعد از یک فصل پر فراز و نشیب حالا در پله چهارم جدول ایستاده و در هفته آخر به مصاف استقلال ملاثانی انتهای جدولی خواهد رفت. آنها بعد از یک فصل پرحادثه برای هفته پایانی هنوز کورسوی امیدهایشان را زنده نگاه داشته‌اند و برای صعود علاوه بر برد باید چشم انتظار توقف دو حریف بالادستی یعنی استقلال خوزستان و فجرسپاسی بنشینند.
نبرد 3 تیم سابقاً لیگ برتری برای صعود به لیگ برتر دیدنی خواهد بود. تمام بازی‌ها رأس ساعت 18 برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی