پیش از بازی، مجوز صعود نمی‌دهند

پورموسوی: بازی سختی است اما لیگ برتری می‌شویم

در بین هواداران نشستم و صنعت‌نفت را تشویق کردم که بماند

استقلال خوزستان این فصل با سرمربیگری سیروس پورموسوی شرایط عجیبی داشت. این تیم روزهای سختی را تجربه کرد و حتی به میانه‌های جدول هم رسید اما کمی بعد متحول شد و توانست به روزهای خوبش برگردد و مدعی صعود شود. استقلال خوزستان حالا در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر قرار دارد و می‌خواهد با شکست دادن آرمان‌گهر سیرجان، جشن بازگشت به سطح اول فوتبال ایران را بگیرد. سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان در مورد بازی با آرمان‌گهر سیرجان، فراخوان جشن صعود، ماندن صنعت‌نفت در لیگ برتر و... صحبت‌های جالبی دارد.

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
آخرین بازی هم فرا رسید و حالا باید آماده جشن صعود شوید...
طبیعتاً بازی سختی مقابل آرمان‌گهر داریم. با هر تیمی که بازی کردیم دنبال فوتبال پاک و سالم بودیم و انصافاً حریفان هم فوتبال بازی کردند و نگاه نکردند کجای جدول هستند. دوست داریم در فضای پاک آخرین بازی را هم انجام دهیم. بازی آخر هم سخت است چون ۳، ۴ تیم در کورس هستند اما ما با حمایت هواداران و البته کنترل هیجانات بازیکنان، تلاش می‌کنیم استقلال خوزستان را بعد از چند سال به لیگ برتر برگردانیم.
باشگاه استقلال خوزستان برای جشن صعود فراخوان داده. این مسأله را مثبت می‌دانید یا منفی؟
از قبل نمی‌توانیم برنده یا صعودکرده باشیم. در مرحله اول برای برنده شدن نیاز به حمایت هواداران داریم و همه باید بدانیم قبل از بازی مجوز صعود نمی‌دهند.
اما به نظر نمی‌رسد کار سختی مقابل آرمان‌گهر داشته باشید.
آرمان‌گهر تیم خیلی خوبی است و فصل گذشته تا هفته‌های آخر دنبال صعود بود اما این فصل با یکسری مشکلات مواجه شد. در نیم فصل اول پنجره نقل و انتقالاتی‌شان بسته بود و در نیم فصل دوم هم مشکلات مالی داشتند اما باز هم خوب بازی می‌کردند. فکر می‌کنم در ۲ بازی گذشته تغییرات زیادی داشتند و سعی کردند به بازیکنان جوان بیشتر فرصت بدهند اما چون این بازی در جدول تأثیرگذار است حدس می‌زنم از بازیکنان باتجربه استفاده می‌کنند. در بازی رفت هم مقابل ما فوتبال خیلی خوبی انجام دادند که بعد از بازی من از آنها تعریف و تمجید کردم.
وقتی استقلال خوزستان صعود کرد، دوست دارید این صعود را به چه کسی یا کسانی هدیه کنید؟
قطعاً به مردم خوزستان چون مستحق این هدیه و خوشحالی هستند و البته بازیکنان و خانواده‌هایشان که در این مدت خیلی زحمت کشیدند.
و اگر بخواهید به یک شخص خاص هدیه دهید چطور؟
به شخص دکتر علی‌محمدی رئیس گروه ملی صنعتی ایران که واقعاً از تیم حمایت کرد. در این سال‌ها چند بار بحث مزایده و واگذاری تیم استقلال خوزستان پیش آمد اما از وقتی که دکتر علی‌محمدی آمدند جلوی این مسأله را گرفتند و چندین بار هم سعی کردند با حضور در تمرینات از تیم حمایت کنند. اخیراً هم قول دادند اگر صعود کنیم، حمایت از تیم را برای فصل بعد دوچندان کنند.
پس همه چیز مهیای صعود است...
سعی کردیم با بچه‌ها به لحاظ انگیزشی کار و انگیزه آنها را حفظ کنیم. ان‌شاءالله امروز هم صعود کنیم.
چه حسی برای ماندن صنعت‌نفت آبادان داشتید؟
طبیعتاً به‌عنوان یک خوزستانی خوشحالم که صنعت‌نفت در لیگ برتر ماند. من یک سال در آنجا بودم و خاطرات خوبی دارم. اگر این تیم سقوط می‌کرد شرایط خیلی بد می‌شد و انگیزه مردم از بین می‌رفت چون دلخوشی مردم آبادان همین تیم است که در نهایت به دست یک سرمربی بومی در لیگ برتر ماند و همه را خوشحال کرد.
ظاهراً ۲ هفته پیش به ورزشگاه تختی آبادان رفتید و در بین تماشاگران از صنعت‌نفت حمایت کردید...
بله، ۲ هفته پیش بعد از بازی خودمان وقفه‌ای افتاد که استراحت داشتیم. احساس کردیم باید حمایت کنیم. به همین دلیل باشگاه بیانیه داد و از هواداران، بازیکنان و اعضای تیم خواست با حضور در ورزشگاه، از صنعت‌نفت حمایت کنیم. ما هم رفتیم و در بین هواداران نشستیم و صنعت‌نفت را تشویق کردیم. خیلی حس خوبی داشت. بعضی وقت‌ها همه بلند می‌شدند به داور اعتراض می‌کردند که جالب بود برایم. من پشت نیمکت حریف بودم که اتفاقاً آمدند و گفتند نباید آنجا باشی اما حریف تماشاگر نداشت و آنجا خالی بود. بعد به من گفتند بطری نیندازم. خندیدم و گفتم اتفاقاً برای همین آمدم (می‌خندد). ظاهراً من را نمی‌شناختند که هواداران گفتند پورموسوی است و از من عذرخواهی کردند.
حتماً عبدالله ویسی هم از حضورتان در ورزشگاه خیلی خوشحال شده بود.
من بعد از بازی به رختکن رفتم. اگر تیم می‌برد نمی‌رفتم چون حریم سرمربی است اما با توجه به اینکه صنعت‌نفت مقابل ذوب‌آهن اصفهان ۱۰ نفره شده بود و بازی خانگی هم با مساوی تمام شد و نبردند، ناراحت بودند. به همین دلیل وقتی دیدم روحیه تیم خوب نیست به رختکن رفتم و خسته نباشید گفتم. همان جا هم گفتم با فوتبالی که شما بازی کردید مطمئنم گل‌گهر را در سیرجان می‌برید. اتفاقاً بعد از بازی اکثر بازیکنان پیام دادند و گفتند همان شد که گفتی. من گفتم بازی خوبی که دیدم باعث شد چنین حرفی بزنم. چون واقعاً در بازی با ذوب‌آهن، مخصوصاً در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردند. به هر حال قسمت شد و کشید به هفته آخر که آنجا هم تیم برد و در لیگ برتر ماند.
کلاً خیلی‌ها به خاطر این مسأله خوشحال شدند. حتی پرسپولیسی‌های خوزستانی، بیشتر از اینکه از قهرمانی تیم محبوب‌شان خوشحال شوند از ماندن صنعت‌نفت در لیگ برتر خوشحال شدند.
- آبادان یک چیز دیگر است. باید بروی و ببینی که مردم تیم را چقدر دوست دارند. زیبایی شهر آبادان یک طرف، حال و هوای هواداران صنعت‌نفت هم یک طرف دیگر. همه واقعاً این تیم را دوست دارند حتی تیم‌های حریف هم وقتی می‌روند آبادان و حس و حال هواداران آنجا را می‌بینند لذت می‌برند.
استقلال خوزستان لیگ برتری شود، شما می‌مانید؟
در مورد ماندن و رفتن فکر نکردم. الان تمام فکر و ذکرم این است که بازی را تمام کنیم و استقلال خوزستان به لیگ برتر برگردد. این تیم خیلی کار دارد. به لحاظ سازماندهی، زیرساخت‌ها، امکانات و... بعد از بازی با آقای علی‌محمدی صحبت کنیم که ببینیم شرایط به چه صورت می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی