صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

دیدار اینتر با قهرمان، دستگرمی فینال جام حذفی

انگیزه‌های ناپولی برای پیروزی

اینتر بعد از صعود به فینال لیگ قهرمانان دربازی امشب در زمین ناپولی به‌دنبال نهمین برد متوالی است، میزبان همچنان از نخستین قهرمانی اش در ایتالیا بعد از 32 سال سرخوش است اما اینتر که به‌دنبال جایزه بزرگ‌تری است، باید قبل از آن از قرارگرفتن در میان چهار تیم بالای جدول لیگ ایتالیا مطمئن شود.
نراتزوری سه‌شنبه گذشته کار رقیب ابدی خود را تمام کرد و برای نخستین بار بعد از سه گانه سال 2010 با ژوزه مورینیو به فینال لیگ قهرمانان راه یافت تا در استانبول با مدعی اصلی قهرمانی، منچسترسیتی دیدار کند اما تیم سیمونه اینتزاگی با رسیدن به سه جام در این فصل تنها دو بازی فاصله دارد. این تیم که با غلبه بر میلان سوپرجام ایتالیا را به دست آورده، یکی از سه نماینده کشورش است که در فینال سه جام اروپایی بازی می‌کنند ضمن اینکه چهارشنبه همین هفته در فینال جام حذفی ایتالیا مقابل فیورنتینا قرار می‌گیرد.
با وجود بازی تحسین برانگیز اینتر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل میلان، نراتزوری باید تمرکزش را روی بازی‌های باقی‌مانده لیگ قرار دهد تا از طریق لیگ از دریافت سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن شود. آنها در حال حاضر با پنج امتیاز اختلاف نسبت به میلان رده پنجمی در رده سوم قرار دارند در حالی که سه بازی تا پایان فصل بیشتر نمانده. اینتر با پیروزی 4 بر 2 هفته گذشته مقابل ساسولو که روملو لوکاکو در روز تولد 30 سالگی اش دو گل زد، جایگاه خوبی برای راهیابی دوباره به لیگ قهرمانان اروپا دارد. تیم اینتزاگی 8 بازی آخر خود را برده با 22 گل زده و تنها سه گل خورده ضمناً انگیزه لازم برای استفاده از فرم ضعیف اخیر ناپولی و شکست این تیم را دارد. اینتر از 9 بازی آخرش با ناپولی شش برد به دست آورده در حالی که در 11 بازی قبلی آن تنها یک برد داشت.
ناپولی که نخستین باخت این فصل را در سن‌سیرو تجربه کرد، در بهترین شرایط به مصاف اینتر نمی‌رود هرچند از 16 بازی خانگی آخرش با این تیم تنها یک بار شکست خورده. در آن شکست در ژانویه 2020، روملو لوکاکو دو گل زد و لوتارو مارتینس هم دروازه میزبان را باز کرد و حالا دومی برای رسیدن به‌عنوان بهترین گلزن سری A با ویکتور اوسیمن روبه‌رو می‌شود. مهاجم نیجریه‌ای ناپولی 23 گل زده و مهاجم آرژانتینی سه گل کمتر دارد. اوسیمن در چهار بازی قبلی با اینتر به گل نرسیده ضمن اینکه ناپولی در دوران بی‌انگیزگی بعد از قهرمانی به سر می‌برد. لوچانو اسپالتی خیلی علاقه دارد این روند نامطلوب در برابر تیم سابقش به پایان برسد. این تیم از اواسط فروردین در یک ماه و نیم تنها 12 امتیاز از رقابت‌های لیگ به دست آورده و در آخرین بازی خود 2 بر صفر مقابل مونتزا شکست خورده.
تیم اسپالتی برای این بازی انگیزه خاصی دارد، اگر اینتر را شکست دهند برای نخستین بار در تاریخ طولانی ناپولی توانسته‌اند هر 19 رقیب تیم را در یک فصل شکست دهند.

ZOOM

اخبار تیمی
اسپالتی بعد از قطعی شدن قهرمانی تیمش در دیدار با اودینزه، مقابل فیورنتینا و مونتزا به چند بازیکنش استراحت داده اما مربی ناپولی برای بازی با اینتر احتمالاً از قوی‌ترین ترکیبش استفاده کند. الکس مرت در دروازه جای پیرلوییجی گولینی را می‌گیرد، کاپیتان جووانی دی لورنزو به جای بارتوژ برژینسکی در دفاع راست به کار گرفته می‌شود و خویچا کواراتسخلیا هم به ترکیب اصلی بر می‌گردد. اوسیمن هم در ترکیب اصلی میزبان قرار می‌گیرد که تا آخر فصل نمی‌تواند از ایروینگ لوزانو بهره بگیرد.
بر خلاف اوسیمن، مارتینس مقابل ناپولی موفق بوده و تا به حال چهار گل زده و بعد از گلزنی به میلان در لیگ قهرمانان به‌دنبال آن است که با بهترین رکورد خود برابر شود، او فصل قبل 21 گل زد. این مهاجم برنده جام جهانی شاید در ترکیب اصلی نباشد چون اینتزاگی از چهار مهاجمش به تناوب استفاده می‌کند بنابراین احتمالاً خواکین کوره آ در کنار لوکاکوی روی فرم بازی می‌کند و مارتینس و ادین ژکو برای فینال جام حذفی ذخیره می‌شوند. میلان اشکرینیار خیلی وقت است دچار مصدومیت شده و هنریخ مخیتاریان هم با مصدومیت هفته قبل مقابل میلان جای خود را به مارسلو بروزوویچ می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی