صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

منچسترسیتی- چلسی؛ آبی‌ها با فاصله 42 امتیازی از یکدیگر!

کار قهرمانی را یکسره کن!

منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد از چلسی پذیرایی می‌کند و با پیروزی در این بازی برای سومین فصل متوالی قهرمان می‌شود. آبی‌های غرب لندن در این فصل سه بار به سیتی باخته‌اند و برای انتقام انگیزه زیادی دارند.
24 سال بعد از سه گانه منچستریونایتد، همسایه پر سرو صدای این تیم در این فصل در مسیر سه گانه قرار دارد تا نام خود را در فولکلور فوتبال جاودانه کند. تیم پپ گواردیولا چهارشنبه شب با ارائه یک بازی کاملاً برتر رئال مادرید را با چهار گل شکست داد و به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد که 20 خرداد در استانبول مقابل اینتر برگزار می‌شود. یک هفته قبلش باید در ویمبلی به مصاف منچستریونایتد بروند و تکلیف قهرمان جام حذفی را مشخص کنند اما امروز باید حداکثر امتیازات را از چلسی بگیرند تا سومین قهرمانی پیاپی‌شان قطعی شود، افتخاری که پیش از این دو بار توسط منچستریونایتد در سال‌های 2009-2007 و 2001-1999 به دست آمده است.
تیم گواردیولا 11 بازی آخرش در لیگ برتر را برده و هر 16 بازی‌اش در سال 2023 در اتحاد را با پیروزی به پایان رسانده که با 56 گل زده و تنها هفت گل خورده همراه بوده. این روند با پیروزی 4 بر صفر مقابل چلسی در دور سوم جام حذفی آغاز شد که یکی از پنج برد سیتی مقابل چلسی بعد از باختن فینال دو سال قبل لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. اینکه مقابل هواداران در آخرین بازی خانگی این فصل جشن قهرمانی بگیرند، هم اهمیت زیادی دارد.
چلسی اما شرایطی باورنکردنی دارد، در ابتدای فصل هیچ کس تصور نمی‌کرد این بازی در حالی انجام شود که چلسی با صدرنشین 42 امتیاز فاصله داشته باشد (سیتی 85 امتیاز، چلسی 43 امتیاز). آنها احتمالاً برای اولین بار بعد از فصل 1996-1995 در نیمه دوم جدول کار خود را به پایان برسانند. تیم فرانک لمپارد که هفته گذشته در خانه مقابل تیم در معرض سقوط ناتینگهام فارست 2 بر 2 مساوی کرد، در رده یازدهم قرار دارد و با تیم دهم یعنی فولام هشت امتیاز فاصله دارد ضمن اینکه احتمالش زیاد است در سه بازی باقی‌مانده خود با سیتی، منچستریونایتد و نیوکاسل امتیاز نگیرند. چلسی در شش تا از هفت بازی آخرش در اتحاد بازنده بوده اما لمپارد یکی از دو مربی لیگ برتر است که در این فصل سیتی را از رسیدن به پیروزی خانگی محروم کرده و در شب سال نو با اورتون در اتحاد یک بر یک مساوی کرد. یک چنین مقاومتی لازم است اگر چلسی می‌خواهد دست خالی از سفر به منچستر برنگردد و جشن قهرمانی سیتی را به تأخیر بیندازد.

ZOOM

اخبار تیمی
تنها نگرانی سیتی درباره مصدومیت به مدافع سابق چلسی، ناتان آکه مربوط می‌شود که به‌دلیل آسیب‌دیدگی همسترینگ سه بازی آخر تیمش را از دست داده و برای بازی امروز وضعیت مبهمی دارد. با توجه به اینکه در هشت روز سه بازی در لیگ برتر دارند، گواردیولا شاید تغییراتی در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کند از جمله آمدن آیمریک لاپورت به دفاع به جای مانوئل آکانجی یا کایل واکر. ریاض محرز در سه بازی آخر با چلسی چهار گل زده و تلاش می‌کند در سمت راست جای برناردو سیلوا، ستاره پیروزی برابر رئال مادرید را بگیرد، خولین آلوارس و فیل فودن هم که چهارشنبه به‌عنوان جانشین به زمین آمدند، به‌دنبال حضور در بازی امروز از ابتدا هستند.
انتظار می‌رود کاپیتان روی فرم سیتی، ایلکای گوندوغان که در دو بازی آخرش در لیگ چهار گل زده و کوین دبروین بازیساز که در 9 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف هفت پاس گل داده، کمی جلوتر پشت سر ارلینگ هالند، صدرنشین جدول گلزنان به بازی گرفته شوند.
بنوئه بادیاشیله آخرین نام فهرست بلند غایبان چلسی است که در تمرین دچار آسیب شد و شاید جایش را به وسلی فوفانا بدهد. ریس جیمز، بن چیلول، مارک کوکریا، میسون ماونت، انگولو کانته و آرماندو بروخا به این بازی نمی‌رسند و وضعیت کالیدو کولیبالی و ماتئو کوواچیچ برای این مسابقه مبهم است. لمپارد برای استفاده دوباره از ادوارد مندی یا فراخواندن کپا آریسابالاگا باید تصمیم بگیرد، اگر مربی چلسی به دفاع سه نفره رو بیاورد، احتمالاً تیاگو سیلوا و تروه شالوبا می‌توانند در ترکیب اصلی باشند. رحیم استرلینگ با دو گلی که به فارست زد، تقریباً از جایش در خط حمله مطمئن است اما کای هاورتز، ژوائو فلیکس، نونی مادوئکه، میخایلو مودریک و حکیم زیاش برای بازی در کنارش با هم رقابت دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی