صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

حسینی هم بعد از ربیعی از هدایت تیم زیر 23 ساله‌ها انصراف داد

تیم امید ؛ پروژه از پیش‌باخته

مربیگری مجتبی حسینی در تیم امید کمتر از 24 ساعت طول کشید. جمعه اعلام شد که سرمربی پیکان در لیگ بیست و دوم برای هدایت تیم امید به توافق رسیده، ولی ظهر شنبه خبر رسید که او از این پست کنار کشیده است. حسینی ضمن تشکر از امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی که نظر مثبتی روی او داشت و مهدی تاج و مهدی محمدنبی، رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که امکان فعالیت در تیم امید را ندارد.
حسینی در هفته‌های گذشته گزینه اصلی مربیگری تیم امید بود، ولی در مصاحبه‌هایش هیچ وقت تمایلی به قبول این پست نشان نداد. ناکامی‌های متوالی تیم امید در مقدماتی المپیک، مربیان را برای قبول هدایت آن دچار تردید کرده و کمتر کسی حاضر است این مسئولیت سنگین را بپذیرد.
 بی‌میلی برای قبول این مأموریت سخت
آنچه تردیدهای حسینی برای قبول این پست را بیشتر کرده، زمان کوتاه تا مرحله اول مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی است. این فرصت چهار ماهه زمان کمی برای ساختن یک تیم آماده و رقابتی است. هر چند استخوانبندی تیم امید تا حدودی مشخص است، ولی از آخرین بازی این تیم مدت‌ها می‌گذرد و سرمربی جدید بعید است که بتواند با تمرینات و بازی‌های تدارکاتی محدود تیمی رقابتی بسازد. حسینی شناخت نسبتاً خوبی از بازیکنان جوان فوتبال ایران دارد و ظاهراً با آگاهی از پتانسیل فنی بازیکنان این رده سنی تصمیم به رد این پیشنهاد گرفته است.
این اولین بار نیست که انتخاب سرمربی تیم امید به یک گره کور تبدیل شده و ظاهراً هیچ کس نمی‌تواند آن را باز کند. این تیم دو کارفرما به نام کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال دارد و این انتظارات از کادر فنی را بالا می‌برد. صعود به المپیک، مأموریت خیلی سختی است که به سرمربی سپرده می‌شود؛ پروژه‌ای که در حدود نیم قرن گذشته هیچ کس در آن موفق نبوده است. در واقع مربی با قبول این پست خودش را برای یک شکست محتمل و آوار انتقادات آماده می‌کند، در حالی که امکانات پایینی دارد و دستمزدی که می‌گیرد از لیگ برتر پایین‌تر است.

گزینه‌های محدود
پیش از مجتبی حسینی، محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان هم با قبول این پست مخالفت کرده بود و حالا گزینه‌ها برای هدایت تیم امید به شدت محدود شده است. حبیب کاشانی مایل بود تیم امید را به افشین قطبی بسپارد. او سابقه همکاری خوبی با این مربی در پرسپولیس دارد، ولی فدراسیون فوتبال تمایلی به جذب سرمربی اسبق پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم تازه‌ تأسیس ونکوور اف. سی. نشان نداد. مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن هم گزینه دیگر هدایت تیم امید بود، ولی در نشست‌های خبری لیگ حاضر به صحبت در این باره نشد و به نظر می‌رسد که از جمع گزینه‌ها کنار رفته است. تازه‌ترین نامی که برای هدایت تیم امید مطرح شده مارکار آقاجانیان است. پیش از این گفته شده بود که دستیار کی‌روش در تیم ملی قرار است مدیر فنی تیم امید باشد، ولی خبرگزاری مهر دیروز نوشت که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته هدایت تیم را به او بسپارد و حتی این انتخاب را باید قطعی دانست.
آقاجانیان آخرین بار در جام جهانی 2022 روی نیمکت تیم ملی نشست و حالا اگر مسئولیت تیم امید را به عهده بگیرد این بار به عنوان سرمربی قدم در راه بسیار سختی می‌گذارد.
تیم امید آخرین بار یک سال قبل در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا حاضر شد که نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. تساوی با قطر و ازبکستان و شکست مقابل ترکمنستان نتایج ناامیدکننده تیم امید در این مسابقات بود. مهدی مهدوی‌کیا ترجیح داده بود برای مسابقات زیر 23 ساله‌های قهرمانی آسیا با بازیکنان زیر 21 سال شرکت کند. هدف مهدوی‌کیا این بود که تیمش را دو سال زودتر برای مسابقات مقدماتی المپیک آماده کند، ولی همکاری او با فدراسیون فوتبال به پایان رسید و پروژه تیم امید با یک سرمربی جدید دوباره از نقطه صفر کلید خواهد خورد. دورنمای تیم امید به شدت ناامیدکننده است و از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که در هانگژو چه سرنوشتی در انتظار این تیم خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی