صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دوئل ادامه دارد

عزیزی خادم:حکمی داده نشده
مهدی تاج:شکایت رد شده

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
 
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ اعضــــــــــــــــــــای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای رأی به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم دادند و در ادامه با کشاندن پرونده او به کمیته اخلاق و سپس استیناف که منجر به صدور حکم دو سال محرومیت عزیزی خادم شد اجازه حضور او را در مجمع خردادماه سال گذشته که اساساً برای تعیین تکلیف رئیس فدراسیون فوتبال بود، ندادند. یکی از مفاد دستور جلسه مجمع خرداد تأیید یا رد تصمیم اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بود اما این مورد به یک باره از دستور جلسه خارج شد.
عدم بررسی وضعیت شهاب‌الدین عزیزی خادم در مجمع از همان روز نخست مشکل‌ساز به نظر می‌رسید، چرا که طبق اساسنامه تنها رکنی که می‌تواند در مورد رئیس و اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را بگیرد، مجمع فدراسیون فوتبال است. تعیین تکلیف نشدن وضعیت عزیزی خادم در مجمع و سپس برگزاری انتخابات جدید این ذهنیت را به وجود آورده بود که تمام پروسه از لحاظ قانونی دچار ابهاماتی است که می‌تواند بعد مشکل‌ساز شود.
شهاب‌الدین عزیزی خادم که بعد از عزل یا به قول خودش عزل غیرقانونی صرفاً به انجام چند مصاحبه بسنده کرده بود و اقدامی حقوقی به انجام نرسانده بود در بهمن سال گذشته از ۷ نفر از اعضای هیأت‌رئیسه شامل ۵ عضو فعلی و دو عضو سابق در شعبه ۷۷ دادگاه عمومی مجتمع قضایی شهید صدر تهران دست به شکایت زد. درخواست رئیس سابق فدراسیون در این شکایت ابطال انتخابات شهریور ماه به دلیل عدم رعایت اساسنامه فدراسیون فوتبال و اساسنامه فیفا بوده است.
عزیزی خادم به دلیل نقض اساسنامه رسمی و مصوب فوتبال که در دوره خودش به ثبت رسیده، مسئولان فدراسیون را به محکمه کشانده است. او می‌گوید اعضای هیأت رئیسه طبق مفاد صریح موجود در اساسنامه، با ممانعت از او برای استفاده از حق دفاع دچار نقض اساسنامه شدند. عزیزی خادم در این یک سال و نیم بارها از دخالت عواملی بیرون از فوتبال در رده کارشناسی سخن گفته بود، 25 اردیبهشت جلسه اول دادگاه رسیدگی شکایت عزیزی خادم از مهدی تاج برگزار شد.
روز جمعه رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «آنچه من می‌دانم این است که شکایت او در دادگاه توسط قاضی محترم رد و اعلام شده که دادگاه به این شکایت رسیدگی نخواهد کرد زیرا باید در مراجع مربوط به فوتبال این مسائل رسیدگی شود. با توجه به اینکه باید شکایت اهالی فوتبال در مراجع فوتبالی ثبت و رسیدگی شود به دلیل شکایت عزیزی خادم به خارج از فوتبال، کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مسأله رسیدگی خواهد کرد.»
ادعای مهدی تاج با واکنش شدید عزیزی خادم روبه‌رو شد و رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال در جواب ادعای تاج مبنی بر رد شدن شکایت گفت: «چگونه امکان دارد وقتی دادگاه حکمی را به طرفین اعلام نکرده، ایشان از حکم باخبر است؟ اگر صحت داشته باشد که واقعاً یک فاجعه است. بحث بعدی تهدید آقای تاج است که خودش غیرقانونی روی صندلی نشسته و براساس پروژه‌ای که تعریف کردند و غیرقانونی بنده را با بهترین عملکرد تاریخ فوتبال و برخلاف اساسنامه عزل کردند. جالب اینجاست روابط غیرفوتبالی که ایشان با آنها به AFC تهدید می‌کند برای آینده فوتبال خطرناک است. مگر من عضو فوتبال هستم که ایشان تهدید می‌کند؟ روابط غیرفوتبالی ایشان با ارکانی که اسمشان را می‌آورد برای آینده فوتبال خطرناک است و از این روابط فقط وقتی استفاده می‌کند که جایگاه خودش در خطر است. فقط در جای شخصی استفاده می‌کند. تا به حال ایشان کجا قدمی برای فوتبال برداشته؟ رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره بردن شکایت به دادگاه خارج از فوتبال نیز گفت: «اینجا یک مسیر قانونی دارد که در کشور مشخص است. من تا لحظه آخر به دنبال گرفتن حقم هستم. کسانی باید بترسند که احکام قضایی‌شان آمده و منتظرشان است. آنها باید بترسند که پرونده قضایی دارند و به دنبال لابی برای لغزش‌هایشان هستند. زمان همه چیز را مشخص می‌کند. الان جای ما برعکس شده و کسی که براساس یک پروژه غیرقانونی، غیرمنطقی، غیرمشروع و غیراخلاقی وارد فدراسیون شده و حالا من باید سکوت کنم و اجازه شکایت به مراجع قضایی هم نداشته باشم! این کجای قانون است؟ من به کجا باید شکایت کنم؟ تو که کمیته اخلاقت یک سال و نیم است با فشاری که آوردی و همان افرادی که تو را  آوردند جوابم را نمی‌دهد. من به کجا باید شکایت کنم؟ کمیته اخلاق یک سال و نیم به شکایت من رسیدگی نمی‌کند و غیراخلاقی رأی می‌دهد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی