صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

قرعه‌های سخت نمایندگان ایران در پینگ‌پنگ قهرمانی جهان

مسیر ناهموار

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی برگزار شد که مردان با قرعه‌هایی نسبتاً دشوار، بخصوص در دور دوم روبه‌رو شدند. قرعه‌هایی که کار آنها برای رسیدن به مراحل بالاتر را دشوار و بعضاً ناممکن کرده است.
 
کار دشوار نوشاد در گام دوم
در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی جهان که با حضور ۱۲۸ نفر دنبال می‌شود، ابتدا نوشاد عالمیان با حریفی از بلژیک به‌نام فلورنت لامبیه با رتبه‌بندی ۱۳۷ دنیا مصاف خواهد داد. نماینده کشورمان در صورت پیروزی در گام دوم با برنده دیدار گروث از دانمارک و گاسینا کرواسی روبه‌رو خواهد شد. نماینده کرواسی در رده 23 دنیا قرار دارد که سد بلندی در برابر بهترین بازیکن ایران به نظر می‌رسد. نوشاد هم اکنون در رده 55 دنیا ایستاده و نفر اول ایران به حساب می‌آید.
 
جدال با نفر اول دنیا
امیرحسین هدایی نفر دوم ایران در رده‌بندی جهانی که جایگاه 110 را در اختیار دارد، در گام نخست به مصاف پاناگیوتیس گیونیس از یونان با رده‌بندی ۱۱۶ دنیا می‌رود. رقابت نزدیکی که هدایی در صورت پیروزی در آن، به مصاف نفر اول رده‌بندی جهانی خواهد رفت.
فان ژندونگ به لطف حضور در صدر جدول رده‌بندی بهترین بازیکنان دنیا، تنها قرعه استراحت موجود در جدول 128 نفره دنیا را در اختیار دارد و از دور دوم به میدان می‌رود.
 
قرعه سخت نیما در بازی اول
نیما عالمیان به‌دلیل نزول عجیبی که در رده‌بندی جهانی تجربه کرده و اکنون در جایگاه 190 دنیا ایستاده، در همان گام نخست با قرعه دشواری روبه‌رو شده است. او در بازی نخست خود باید با فلیکس لبرون از فرانسه با رنکینگ ۳۵ رقابت کند؛ یکی از برادران لبرون که ازشگفتی‌سازان ماه‌های اخیر دنیای تنیس روی میز به حساب می‌آیند و بسیاری از نفرات برتر دنیا را از پیش رو برداشته‌اند. نیما به‌دلیل بازی در لیگ فرانسه با این بازیکن آشنایی بیشتری دارد اما برای گذر از همین گام اول، کار بسیار دشواری پیش رو دارد.
رقیب نام آشنای احمدیان
امین احمدیان دیگر نماینده ایران هم که در رده 206 دنیا ایستاده، در گام نخست باید به مصاف کیریل گراسیمنکو از قزاقستان برود. بازیکنی که در مسابقات انتخابی المپیک در آسیای میانه بارها برابر نمایندگان ایران به میدان رفته و حریف آشنا و البته قدرتمندی به حساب می‌آید. این بازیکن قزاق هم‌اکنون یک پله بالاتر از نوشاد و در رده 54 دنیا قرار دارد و برای احمدیان رقیب قدرتمندی به حساب می‌آید.
 این بازیکن جوان در صورت برتری در دور بعدی با برنده ورزشکاران مصر و اکوادور رو به رو شود. رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان اول تا ۷ خردادماه در آفریقای جنوبی و در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل برگزار می‌شود. تیم ایران در این رقابت‌ها چهار نماینده در بخش انفرادی و دو نماینده در بخش دو نفره خواهد داشت. رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان هم در حالی برگزار خواهد شد که ایران این شانس را دارد تا در صورت قرار گرفتن در جمع 16 تیم برتر، سهمیه تیمی المپیک 2024 را کسب کند.

جستجو
آرشیو تاریخی