صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

میکس تیروکمان هم از جام جهانی چین حذف شد

ناکامی دست از سر کمانداران برنمی‌‌دارد

تیروکمان ایران مدت زمان زیادی است که رنگ موفقیت و پیروزی در میادین مختلف بین‌المللی را به چشم ندیده است. این اتفاق تلخ در هر دو بخش ریکرو و کامپوند زمان زیادی است که گریبان کمانداران را گرفته و رها نمی‌کند. مسئولین این فدراسیون هم هرچه تلاش می‌کنند تا با طرح و نقشه‌های جدید ناکامی‌ها و شکست‌های کمانداران را کاهش دهند به در بسته می‌خورند. یکی از طرح‌های تصمیم‌سازان تیروکمان، حضور سرمربی اسم و رسم‌دار خارجی بالای سر کمانداران بود، شاید این ایده نو بتواند راهکاری کارساز باشد برای رهایی کمانداران از ناکامی و شکست‌های پی‌درپی. اما این ایده هم گویا خیلی گشایشی در مسیر کمانداران ملی‌پوش ایجاد نکرده است زیرا نخستین اعزام برون‌مرزی ملی‌پوشان تیروکمان کشورمان در هر دو بخش ریکرو و کامپوند با حضور و هدایت سرمربی کره‌ای تیم ملی باز هم با ناکامی و شکست همراه بوده است زیرا تیم‌های میکس کامپوند و ریکرو ایران در مسابقات میکس جام جهانی چین به مصاف حریفان خود رفتند و اگرچه در ابتدا به نظر می‌رسید با برنامه و طرحی جدید در تفکرات فنی کمانداران، قرار است شاهد اتفاقاتی خوب و خوش باشیم ولی نهایتاً حاصل و نتیجه کار برای کمانداران کشورمان در جام جهانی چین چیزی جز شکست و حذف از گردونه رقابت‌ها نبود.
مسابقات میکس کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین روز گذشته برگزار شد و کمانداران ایران در این رقابت به مصاف رقبای مدعی خود رفتند. تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب محمد صالح پالیزبان و گیسا بایبوردی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم ایتالیا رفت و با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۵۳ شکست خورد. همچنین تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب رضا شبانی و یسنا پورماهانی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم بریتانیا رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.
در ادامه رقابت‌ها و در بخش انفرادی ماده ریکرو نیز رضا شبانی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از برزیل رفت و ۷ بر ۳ شکست خورد. همچنین یسنا پورماهانی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از هند رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید. ملی‌پوش کشورمان در دور دوم به مصاف کمانداری از ترکیه رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد. اینطور گفته می‌شد که «هونگ سو هو» از معدود مربیان تیراندازی با کمان جهان بوده که همزمان توانایی مربیگری در دو رشته ریکرو و کامپوند را دارد. او سال‌های زیادی در کره‌جنوبی رکورددار ۴ مسافت بوده و پس از پایان دوران ورزشی‌اش در رشته ریکرو به کامپوند روی آورده و در آنجا نیز افتخارات زیادی را کسب کرد. اما حالا و بعد از گذشت نزدیک به یک سال از حضور این سرمربی کره‌ای نخستین اعزام برون مرزی تیم‌‌های ملی تیروکمان کشورمان به چین با هدایت و تفکرات فنی او باز هم عایدی جز شکست برای کمانداران به همراه نداشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی