صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

ادعای عجیب استقلالی ها

قهرمان واقعی ما هستیم

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
چه کسی فکرش را می‌کرد که استقلال بتواند تیم تراکتور را با هفت گل بدرقه کند. بعد از اینکه استقلال به تیم هوادار شش گل زد حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص نتیجه این بازی به وجود آمد و حتی این حواشی دامن استقلال را در بازی دربی گرفت! حواشی‌ای که به استقلال ضربه زیادی زد و جاده قهرمانی را برای رقبا هموار کرد. در این میان تیم‌های رقیب از اینکه ساپینتو خیلی زود هیجانی می‌شود به نفع خود سوء‌استفاده کردند و در نهایت هم قهرمانی از چنگ استقلال در آمد! اما با هفت گلی که استقلال در روزی که همه فکر می‌کردند کوچکترین انگیزه‌ای مقابل تراکتور ندارد، معادلات فکری را به هم زد.
در این بازی حتی مهدی قایدی اگر یک گل دیگر می‌زد؛ می‌توانست به همراه شهریار مغانلو آقای گل لیگ برتر شود. بعد از این بازی اما استقلالی‌ها که توانسته بودند مقابل هواداران خود سربلند شوند به این نکته اشاره داشتند که اگر مسائل حاشیه‌ای این تیم را محاصره نکرده بود قطعاً قهرمان می‌شدند، استقلالی‌ها خودشان را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند. ساپینتو به عنوان سرمربی استقلال نخستین کسی بود که در کنفرانس مطبوعاتی حاضر نشد قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگوید و با ادبیات خاص خودش در این نشست خبری صحبت کرد. ساپینتو در این زمینه گفت: «در مورد بازی فکر می‌کنم خیلی توضیح اضافی نداریم و در همه موقعیت‌ها برتر بودیم و یک نتیجه تاریخی در مقابل یک تیم بسیار خوب به دست آوردیم .دوباره می‌گویم اجازه ندادند ما قهرمان شویم، ما استحقاق قهرمانی را داشتیم. شاید یک روز این اجازه را به ما بدهند تا دوباره قهرمان شویم، ولی ما به جنگیدن ادامه می‌دهیم. خیلی به تیمم افتخار می‌کنم، بازی بسیار جدی بود. نمی‌توانم به تیمی تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود. اگر عدالت در مسابقات بود ما قهرمان بودیم. فصل بعد اگر بمانم و ما بهتر نباشیم و آنها بهتر باشند مشکلی برای من نیست. ولی این نظر من است و علیه هیچ‌کسی نبود و فقط نظرم بود که ما مستحق قهرمانی بودیم.» بعد از سرمربی استقلال این خسرو حیدری بود که به عنوان مربی این تیم بازهم حرف‌هایی مشابه ساپینتو زد و مدعی شد که قهرمان اصلی تیم استقلال است. خسرو حیدری مربی استقلال بعد از این برد بزرگ مقابل تراکتور، گفت: «در شرایطی که هیچ‌کس به ما کمک نمی‌کرد لیگ را خوب تمام کردیم. یک بازی با نساجی داریم، امیدواریم این بازی بتواند باعث شود ما در این بازی هم خوب عمل کنیم.»
مربی استقلال درباره اینکه اگر در دربی نمی‌باختند، می‌توانستند قهرمان شوند، گفت: «البته در آن بازی ما نباختیم. پنالتی ما را در دربی نگرفتند. این اتفاقات برای ما عادی شده است. درباره تیم ما باید به ثبات برسیم. وضعیت ما خوب نبود و چند مدیرعامل عوض کردیم. البته با تمام شرایط و مشکلات مالی به نظرم قهرمان لیگ استقلال است. شرایط ما با بقیه تیم‌ها مساوی نبوده و مشکلات مالی زیادی داشتیم. در پرسپولیس بازیکنان 75 درصد دستمزد دریافت کردند ولی بازیکنان ما 40 درصد هم نگرفتند. شرایط به هیچ‌وجه مساوی نبود.»
در کنار کادرفنی که تیم استقلال را قهرمان اصلی مسابقات لیگ برتر می‌دانستند، حجت کریمی مدیرعامل استقلال هم حرف‌هایی مشابه مربیان این تیم زد و گفت: «بازی خوبی مقابل تراکتور بود و خدا را شکر می‌کنیم که دل هواداران شاد شد. به بازیکنان تبریک می‌گویم. آنها زحمات خود را داشتند ولی در بحث قهرمانی این اتفاق نیفتاد. اما این را بگویم که بچه‌های ما قهرمان هستند. از هواداران تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت و مخصوصاً از دی‌ماه مشکلات بیشتر شد.»
لیگ برتر برای استقلال تمام شد و با اینکه قهرمانی به دست نیاورد اما با نتیجه پرگلی که مقابل تراکتور به دست آورد، پایان درامی نداشت و نشان داد مستحق قهرمانی بوده است. برای تیم استقلال دو بازی باقیمانده است البته این بار در جام حذفی، جایی که استقلالی‌ها امیدوار هستند با شکست تیم نساجی با تیم پرسپولیس روبه‌رو شوند و ضمن گرفتن مقام قهرمانی انتقام خود را از تیم پرسپولیس بگیرند. به همین دلیل هم بازیکنان استقلال خیلی حاضر نبودند با گفتن جملاتی خودشان را به حاشیه ببرند و مثل کادرفنی و مدیرعامل تیم معتقد بودند قهرمان اصلی لیگ هستند و روزبه چشمی به عنوان یکی از کاپیتان‌های استقلال به این نکته اشاره کرد که بعد از بازی‌های جام حذفی صحبت می‌کند و خیلی از حرف‌ها را خواهد زد. حالا بهترین فرصت برای استقلال، جام حذفی است که برای این تیم می‌تواند برد دو سویه داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی