صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

وعده‌های بولی به مربی آرژانتینی برای بازگشت به لندن

چالش آبی پوچتینو

دو هفته پیش اعلام شد مذاکرات بین تاد بولی مالک چلسی و مائوریسیو پوچتینو در چهارچوب توافق اولیه برای رسمی‌ شدن هنوز آخرین نکات لازم را ندارد، از جمله شفاف‌سازی‌های لازم درباره برخی ایده‌ها در مورد نحوه کار روزانه و .... اکنون اما دیگر همه چیز مشخص شده و طی چند روز آینده بازگشت این مرد آرژانتینی به لیگ برتر برای هدایت چلسی در فصل آینده رسمی خواهد شد. علاقه بولی به پوچتینو چیز جدیدی نیست، زیرا در روزهای پایانی تابستان گذشته، زمانی که مالک امریکایی به‌دنبال جانشینی برای توماس توخل بود، او و سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن با هم ملاقات کردند.
اکنون شرایط متفاوت است و تقسیم نقش‌ها برای انجام آن عملی‌تر به نظر می‌رسد، همچنین شکل دادن به یک تیم بیش از حد پرمهره که عملکردی دور از انتظار را داشته است. پوچتینو به‌صورت رسمی تا 30 ژوئن امسال با پاری سن ژرمن قرارداد دارد، هرچند این جزئیات مانعی برای رسمی شدن قرارداد این مرد آرژانتینی با چلسی نخواهد بود. تیم فنی او با دستیارانی مانند همیشه خسوس پرس، میگل داگوستینو، تونی خیمنس و سباستین پوچتینو (فرزند سرمربی آرژانتینی) خواهد بود.
اولین و شاید اصلی‌ترین دغدغه پوچتینو برای احیای چلسی تراکم فهرست 33 بازیکن چلسی به اضافه 21 بازیکن دیگر است که در تیم‌های دیگر به‌صورت قرضی حضور دارند که بسیاری از آنها باید به تیم لندنی بازگردند. چیزی که برای چلسی واضح است این است که آنها قصد ندارند مبلغی را که اتلتیکو مادرید برای ژائو فلیکس می‌خواهد بپردازند. مهاجم پرتغالی نیز با فوتبال انگلیسی سازگار نیست و از زمان پیوستن قرضی به این تیم به سختی توانسته در حد انتظار بازی کند.
 تیم جدید پوچتینو تا رسیدن به رقم 100 میلیون یورویی که باشگاه اسپانیایی طلب می‌کند فاصله زیادی دارد و این در حالی است که او تقریباً هیچ کسی را قانع نکرده است. یکی دیگر از بازیکنانی که آرژانتینی باید در مورد او تصمیم بگیرد روملو لوکاکو است که دوران قرضی حضورش در اینتر تابستان امسال به پایان می‌رسد و احتمالاً به لندن بازخواهد گشت. گویا بولی به پوچتینو گفته که به او برای ایجاد یک تیم رقابتی فرصت کافی خواهد داد و توافقش برای عقد یک قرارداد سه ساله این موضوع را تأیید می‌کند. در این میان عدم حضور چلسی در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا برای پوچتینو یک مزیت است که به او اجازه می‌دهد تمام تمرکزش را روی رقابت‌های داخلی بگذارد.
جستجو
آرشیو تاریخی