صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

مقصد نامعلوم قدوس برای فصل آینده
رسانه سوئدی از پیشنهاد چندین تیم برای جذب ستاره ایرانی تیم برنتفورد خبر داد. سامان قدوس در حال ترک تیم لیگ برتری برنتفورد است اما سیل پیشنهادها برای جذب این هافبک ایرانی روانه شده است.
ملی‌پوش ایرانی زنبورهای فوتبال انگلیس پس از سه سال حضور در تیم لندنی، با پایان یافتن قرارداد خود در پایان فصل، این تیم را ترک خواهد کرد. رسانه سوئدی اکسپرسن خبر داده باشگاه مالمو سوئد پس از جذب پونتوس یانسون هم‌تیمی قدوس، در نظر دارد ستاره ایرانی را هم به فوتبال سوئد و تیم شهر زادگاهش بازگرداند. قدوس در شهر مالمو متولد شده و پیش از حضور در تیم‌های فرانسوی و انگلیسی آمیان و برنتفورد، در چندین تیم سوئدی به میدان رفت. با این حال اکسپرسن خبر داده مالمو رقابت سختی با دیگر تیم‌ها برای به خدمت گرفتن قدوس ۲۹ ساله دارد چراکه او پیشنهادهایی از قطر، عربستان سعودی، امارات و همچنین لیگ امریکا دریافت کرده است. همچنین گفته می‌شود تیم ای‌آی‌کی سوئد هم علاقه‌مند به حضور هافبک ایرانی در این تیم است. باشگاه‌هایی از چمپیونشیپ هم برای جذب قدوس ابراز علاقه کرده‌اند، همچنین شفیلدیونایتد که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده به جذب قدوس ابراز تمایل کرده است. قدوس که سابقه حضور در ۲ جام جهانی به همراه تیم ملی ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را در کارنامه دارد، این فصل ۱۶ بار برای برنتفورد به میدان رفته است.


اردوی فوتسال کویت با ناظم‌الشریعه در ایران
محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی جدید تیم ملی فوتسال کویت امیدوار است که این تیم را متحول کند و برنامه‌اش در این تیم با اردوی ایران شروع خواهد شد. سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: «زمان اردوی تیم ملی فوتسال کویت در ایران نزدیک به آغاز لیگ کشورمان است و با تیم‌های باشگاهی برای برگزاری چند بازی تدارکاتی رایزنی‌ کرده‌ایم تا ببینیم شرایط بچه‌ها به چه شکل است‌. کار اصلی ما از اردوی ایران شروع می‌شود. به شهر صدرا در شیراز می‌آییم. با توجه به سابقه، امکانات مناسب و آب و هوای خوب شهر صدرای شیراز اردوی خوبی خواهیم داشت‌. پس از آن اردوهای ما تا زمان برگزاری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا تا آبان ادامه دارد.» سرمربی تیم ملی فوتسال کویت اضافه کرد: «یکی، دو نفر از دوستان خوب من که در این چند سال همراهم بودند و با هم کار می‌کردیم، کنار من خواهند بود. میشل پطروس که مدرس AFC است و همین دو ماه پیش در کویت کلاس دروازه‌بانی برگزار کرد همراه با حمید شاندیزی که بازیکن تیم ملی و از پایه‌گذاران فوتسال خراسان و سرمربی و کمک مربی تیم ملی امید بوده است در کادرفنی من حضور خواهند داشت‌. همچنین وهاب احمدی که از مربیان بدنساز جوان و علمی ما است و در عراق خیلی خوب کار کرد نیز مربی بدنساز ما خواهد بود.» ناظم‌الشریعه گفت: «کار ما به دلیل کم بودن پتانسیل انسانی در کویت، سخت است‌. در عراق مشکلات زیرساختی وجود داشت اما استعداد زیاد بود اما کار ما کشف استعداد است و توانستیم شرایط خوبی برای عراقی‌ها ایجاد کنیم. مشکل اصلی ما در کویت کمبود نیروی انسانی است اما درصدد هستیم برای دوره بعدی جام جهانی در سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی