صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مراتب «ایرانیزه» شدن مربیان خارجی لیگ

«لیگ» تمام می‌شود «جنجال» پایان نمی‌گیرد

وصال روحانی
روزنامه نگار
هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور امشب برگزار و این رقابت‌ها تمام می‌شود اما تدارک توأم با انواع ضدیت‌ها و بدبینی‌ها از سوی برخی تیم‌های حاضر در لیگ برای مسابقه‌های پنجشنبه شب به حدی رسیده که نمی‌توان بابت آن نگران و متأسف نشد.
دو تیمی که برای قهرمانی می‌جنگند و دو تیمی که می‌کوشند با سبقت از یکدیگر در لیگ برتر ماندنی شوند و دیگری را به «لیگ یک» پایین بفرستند، در روزهای منتهی به دیدارهای امشب چنان گرد و خاکی به راه انداخته‌اند که نه تنها سایر تیم‌ها نمی‌توانند دور و برشان را ببینند بلکه خود آنها هم شفافیت دیدشان را از دست داده و در ظلمات بسر می‌برند.
انتشار بیانیه پشت بیانیه، متهم کردن این داو‌ر و آن داور به داشتن سوء‌نظر نسبت به تیم‌هایشان، سمپات خواندن سازمان لیگ به این تیم یا آن تیم و هدفمند دانستن انتخاب زمین‌های برگزاری مسابقات در جهت سود این و ضرر آن از جمله کارهای ناگواری است که طی هفته رو به اتمام از تیم‌های مورد بحث سر زده است. آنها به هر چیزی متوسل شده‌اند تا نشان دهند سایرین ناحق‌اند و عده‌ای دست به دست هم داده‌اند تا آنها را ساقط و اهداف پلید(!) خود را اجرا کنند. عبارت معروف و خنده‌دار «دست‌های پنهان در کار است تا ما قهرمان نشویم» یا «بعضی‌ها می‌خواهند ما به دسته‌ای پایین‌تر سقوط کنیم» مکرراً شنیده می‌شود و سوابق ظاهراً سوء این مربی و آن مدیر و یا آن بازیکن پیوسته افشا و ادعا می‌شود که این یکی به فلانی راه داده، آن مدیر با بهمان مدیر دیگر در جهت اهداف مشترک‌شان «بسته است» و فلان بازیکن مخصوصاً گل خورده است تا بهمان تیم قهرمان شود و لابد پول کلانی را هم باید از این کار گرفته باشد!
بازار «سبیل چرب کنی!» به ادعای شماری از افراد و باشگاه‌های مورد بحث این روزها داغ است و رقبای آنان دارند این و آن را می‌خرند تا خودشان خوشبخت و تیم‌های این افراد بدبخت شوند و به حق‌شان نرسند. در پایان بازی‌های امشب و پس از تعیین تکلیف همگان نیز این گونه بحث‌ها تا هفته‌ها بعد داغ و رایج و جنجال‌ها برقرار خواهد ماند و امیدی به بهبود این قضایا نیست زیرا در فدراسیون عزم راسخی برای ساماندهی به این امور مذموم دیده نمی‌شود. مراقب توپ و تانک‌هایی که امشب شلیک می‌شوند، باشید زیرا ممکن است دامان تماشاگران عادی را هم بگیرد. به هر حال کار از محکم‌کاری هیچ گاه عیب پیدا نمی‌کند!

 

جستجو
آرشیو تاریخی