صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرحله اولیه درفت سال 2023 انجام شد

پدیده فرانسوی نصیب سن‌آنتونیو می‌شود

رسول مجیدی
روزنامه نگار
قهرمان این فصل مسابقات NBA هنوز مشخص نشده اما تلاش برای بهبود تیم‌ها در فصل بعد از همین حالا شروع شده. چیزی حدود یک ماه تا «درفت» جایی که ستاره‌های تازه نفس و جوان توسط باشگاه‌های حاضر در NBA انتخاب می‌شوند مانده اما بامداد چهارشنبه سؤال اصلی درفت امسال پاسخ داده شد. در مرحله اولیه درفت که مشخص می‌شود چه تیمی باید ابتدا بازیکن انتخاب کند، سن‌آنتونیو اسپرز بالاتر از دیترویت و هیوستون قرار گرفت تا شانس جذب بهترین بازیکن حاضر در درفت را داشته باشد.
سنت انتخاب بازیکن در درفت اینگونه است که تیم‌هایی که فصل پیش بدترین نتیجه را گرفته‌اند، شانس بیشتری برای حضور در ابتدای صف دارند تا تعادل در NBA برقرار شود و فاصله تیم‌ها بیشتر از این نشود.
حالا به نظر می‌رسد سؤال اصلی یعنی اینکه چه کسی صاحب ویکتور ویمبانیامای فرانسوی می‌شود، مشخص شده. سن‌آنتونیو به احتمال خیلی خیلی زیاد این بازیکن را انتخاب خواهد کرد. بسکتبالیست 19 ساله‌ای که از سایرین قدبلندتر است. البته ماجرا فقط به قد او برنمی‌گردد. بازی‌های او در تیم‌های دانشگاهی باعث شده تا همه از او با عنوان ستاره نسل بعد بسکتبال یاد کنند.
گفته می‌شود او کارهایی در زمین انجام می‌دهد که تا به حال کمتر تماشاگری از نزدیک دیده. مثلاً وقتی ضربه سه امتیازی‌اش از دست می‌رود، آن را ریباند می‌کند و در همان لحظه ریباند را تبدیل به دانک و در نهایت امتیاز می‌کند. قدرت دریبل او هم زبانزد است.
کارشناسان بسیاری او را تحسن کرده‌اند. یانیس آنتتوکومپو در مصاحبه‌ای درباره او گفته: «ویمبانیاما در نهایت الگوی تمام بازیکنان آینده NBA می‌شود و در سال 2045، همه شبیه ویکتور خواهند شد.»

دیروز کیلیان امباپه، ستاره بزرگ فوتبال فرانسه برای دیدار با این پدیده جوان فرانسوی (ویکتور ویمبانیاما) به سراغ او رفت تا تصاویری جالب توجه از دیدار آنها منتشر شود. ویمبانیاما 2 متر و 13 سانتی‌متر قد دارد و اختلاف قد او با امباپه به حدود 43 سانتی‌متر می‌رسد. وقتی امباپه و این بسکتبالیست جوان کنار هم ایستادند و تصویرشان توسط دوربین‌ها ثبت شد، این عکس‌ها خبرساز شده و مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
امباپه پس از دیدار با ویمبانیاما به تماشای دیدار او با پیراهن تیمش متروپولیتنز پرداخت و پدیده بسکتبال فرانسه در این مسابقه درخشید و برای تیمش 22 امتیاز به دست آورد و علاوه بر این 9 ریباند و 2 بلاک هم داشت. تیم او متروپولیتنز در نهایت با نتیجه 93-85 رقیبش پاریس بسکتبال را شکست داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی